Beste Tweakers,
Het zoveelste 3 columns topic. Ik heb me kapot gezocht op GoT en Google, na een dag lang van alles geprobeerd te hebben. De oplossing leek te liggen in faux columns, maar daar geloof ik niet meer in.
Waar het om draait: http://www.inlustris.nl/allerhanden
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling eigenlijk is.
Er moeten 3 kolommen komen, met een minimale hoogte van 862px (alle 3 kolommen). Dit is de hoogte van de rechter kolom ivm de achtergrond. Indien de kolommen hoger worden, zal de standaard achtergrond van de linker en rechter kolom aangevuld worden met een oneindige aaneenschakeling van plaatjes. De middelste kolom is altijd wit.
Er moet dus een minimale hoogte komen van 862px, en als 1 van de kolommen hoger wordt (in de praktijk de middelste kolom, soms de rechter kolom) dan moeten de overige 2 ook meeschalen met die hoogte.
Het geheel moet tegen de linker zijkant geplakt zijn.
De code die ik tot nu toe heb (gebasseerd op faux columns):
De staan in de code om de zijkolommen op te laten rekken zodat je het idee ziet van de herhalende achtergrond hierin. Wie ziet waar het fout gaat?
Het zoveelste 3 columns topic. Ik heb me kapot gezocht op GoT en Google, na een dag lang van alles geprobeerd te hebben. De oplossing leek te liggen in faux columns, maar daar geloof ik niet meer in.
Waar het om draait: http://www.inlustris.nl/allerhanden
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling eigenlijk is.
Er moeten 3 kolommen komen, met een minimale hoogte van 862px (alle 3 kolommen). Dit is de hoogte van de rechter kolom ivm de achtergrond. Indien de kolommen hoger worden, zal de standaard achtergrond van de linker en rechter kolom aangevuld worden met een oneindige aaneenschakeling van plaatjes. De middelste kolom is altijd wit.
Er moet dus een minimale hoogte komen van 862px, en als 1 van de kolommen hoger wordt (in de praktijk de middelste kolom, soms de rechter kolom) dan moeten de overige 2 ook meeschalen met die hoogte.
Het geheel moet tegen de linker zijkant geplakt zijn.
De code die ik tot nu toe heb (gebasseerd op faux columns):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| body, #container { width: 100%; height: 100%; margin: 0; padding: 0; border: 0; } body { background: #FFF url('images/background.jpg') no-repeat; background-attachment: fixed; } #container { text-align: left; /* centreer de content-wrapper */ } #content-wrapper { width: 780px; margin: 10px 0 0 0; /* centreer de content-wrapper, deel 2 */ text-align: left; /* zet de tekst weer links */ background: url('repeat.gif') repeat-y center; overflow: auto; /* clear de floats */ } #collumn1background { background: url('images/background_left_repeat.jpg') repeat-y; width: 60px; float: left; } #collumn1content { background: url('images/background_left.jpg') no-repeat; width: 60px; float: left; } #collumn2background { background: url('images/background_center_repeat.jpg') repeat-y; width: 470px; float: left; } #collumn2header { background: url('images/header.jpg') no-repeat; width: 470px; height: 150px; float: left; } #collumn3background { background: url('images/background_right_repeat.gif') repeat-y; width: 230px; float: left; } #collumn3 { background: url('images/background_right.gif') no-repeat; width: 230px; float: left; } |
De staan in de code om de zijkolommen op te laten rekken zodat je het idee ziet van de herhalende achtergrond hierin. Wie ziet waar het fout gaat?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4