Toon posts:

[Vista] Aero verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds vannochtend is mijn pc permanent overgeschakkeld op het zogeheten: Windows Vista Basic Scheme. Ik zeg permanent omdat de Aero scheme verdwenen is uit de lijst van color schemes.
To make matters worse is de Switch between windows optie niet langer in 3D maar gereduceerd tot niks meer dan iets wat verdomd veel op het alt-tab menu lijkt. Niet dat ik deze functie vaak gebruik, maar ik zou toch graag het Aero terugwillen, en aangezien het tegelijkertijd verdwenen is lijkt het mij dat het dezelfde oorzaak heeft.

Is er iemand die weet waar dit door komt?
Of nog belangrijker: Hoe krijg ik het weer terug zoals het was?

Ik gebruik de RCI build 5600

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 15:41 ]

Verwijderd

Zoeken op Geen Aero :D

Verwijderd

Topicstarter
Daar word ik niet veel wijzer van ben ik bang.

Overigens m'n excuses voor het gebrek aan een zinnige titel. Ik ben hem stomweg vergeten af te maken en kan deze inmiddels niet meer editen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het editten van een topictitel kun je aanvragen door een topic report te doen (da's dat handje linksbovenin bij je eerste post.)

Voor wat betreft je probleem, geen idee.
Heb je zelf al dingen geprobeerd, een herstelpunt terugzetten bijvoorbeeld?

[ Voor 32% gewijzigd door Brede P op 02-11-2006 15:48 ]

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
Bij mij kon ik ook niet meer tussen aero kiezen. Heb toen even met Google gezocht en hier de oplossing gevonden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze 'oplossing' zelf ook al tegen, maar gekgenoeg werkt het niet.
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, inclusief reboot, maar Aero blijft weg. :'(

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:01:
Ik kwam deze 'oplossing' zelf ook al tegen, maar gekgenoeg werkt het niet.
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, inclusief reboot, maar Aero blijft weg. :'(
Wat van videokaart heb je? Heb je wel is eerder vista gedraait? Zo ja deed aero het toen wel? En kijk hier is misschien is dat de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Nvidia GeForce 6600 GT's. En ik draai Vista nu al een maand of 2 zonder dat dit probleem zich heeft voorgedaan. De tip op die website werkt trouwens ook niet helaas.

EDIT: Ook system restore heeft niet mogen baten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 16:30 ]

• Strandbal77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-02 14:48
martijn1992 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:54:
Bij mij kon ik ook niet meer tussen aero kiezen. Heb toen even met Google gezocht en hier de oplossing gevonden ;)
Dat heb ik dus gedaan toen werk het wel, maar zodra je de PC opnieuw opstart dan is EARO weer weg, weet iemand hoe ik kan zorgen dat AERO aanblijft? elke keer moet ik de desktopmanager rebooten om AERO te hebben

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Build 5600, anyone?

Wellicht is deze build zo gebouwd dat er gedurende de komende tijd, steeds meer functionaliteit verdwijnt, tot het moment dat je ook niet meer in kan loggen ergens in maart 2007.

Deze build heeft zowiezo maar een beperkte gebruiksduur.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
ohh je gerbuikt een beta Oo wrom doe je geen RTM versie?

[ Voor 62% gewijzigd door Bschnitz op 26-01-2007 11:23 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Strandbal77
Ik gebruikt de RTM6000 ,

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Toevallig software voor je systemrestore point geïnstalleerd die niet compatible is? Ik heb dit oa als ik mijn logitech software automatisch laat opstarten. Als ik deze helemaal uitschakel dan heb ik aero weer terug.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Als je een illegale versie gebruik wordt de functionaliteit uiteindelijk steeds minder, geen aero meer om te beginnen. Dat gingen ze toch doen met Vista? Misschien is dat al ingebouwd in deze release die je hebt.

• Strandbal77
maar als ik met service.mcs de Microsoft Windows desktop manger uit en dan weer aanzet, dan werkt Aero weer wel ??

• Strandbal77
Strandbal77 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:00:
maar als ik met service.mcs de Microsoft Windows desktop manger uit en dan weer aanzet, dan werkt Aero weer wel ??
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen ? ik wil standaard AERO gewoon aan houden

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Strandbal77 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen ? ik wil standaard AERO gewoon aan houden
Vertel eerst eens of je een 100% legale versie hebt, of een.... errm.... "geleende" versie. Want het uitschakelen van Aero is een van de eerste dingen die Vista doet zodra de "grace period" voor activatie is verlopen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 01:41
Op Keznews is veel nuttige info te vinden over Windows en Vista natuurlijk.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

maartena schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:41:
[...]

Vertel eerst eens of je een 100% legale versie hebt, of een.... errm.... "geleende" versie. Want het uitschakelen van Aero is een van de eerste dingen die Vista doet zodra de "grace period" voor activatie is verlopen.
Bij mij is Aero ook verdwenen, terwijl Vista toch echt geactiveerd is.

Yo.

Verwijderd

yo,

Ik heb een onboard 6150 geforce en op een of andere manier is mijn aero ook verdwenen, samen met de neervallende schermen en andere effecten. Standaard stond er een driver in vista voor deze geforce, maar ik heb via de cd van mijn moederbord een andere driver geinstalleerd. Misschien een oudere? Ik weet niet of het hier aan zou kunnen liggen.

even kort samenvatten:
vista geinstalleerd: alle effecten, ook aero
opeens geen effecten meer.

Kan iemand mij helpen?

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
Bij mij verdween Aero toen ik de kleuren van 32 naar 16 bit had teruggeschroefd. Zal het hier wel niet zijn, but you'll never know.
Ik vermoed dat het een video dan wel monitor-driver probleem is. Zijn er bijzonderheden met betrekking tot de monitor/videokaart te zien in apparaatbeheer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:19:
Ik heb 2 Nvidia GeForce 6600 GT's. En ik draai Vista nu al een maand of 2 zonder dat dit probleem zich heeft voorgedaan. De tip op die website werkt trouwens ook niet helaas.

EDIT: Ook system restore heeft niet mogen baten
ik heb dezelfde kaart, en hetzelfde probleem, ik heb reeds 3 maal terug geformateerd, en elke keer was na een andere periode.
na 3 maand, na 1 week, soms na een paar uur tijdens het installeren al.
Dan krijg ik de melding van iets met de driver van het beeldscherm of kaart, en dan veranderd het.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een topic omhoog trappen wat over release candidates gaat is niet zo handig, dan kan je beter een eigen topic openen wat wel voldoet aan de Windows Clients - Policy.

Start een nieuw topic waarin je duidelijk uitlegt wat precies je probleem is in jouw situatie en wat er niet werkt aan de bestaande oplossingen :)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2007 23:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.