Toon posts:

Dual Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een twee schermen (1 x 17" LCD en 1 x 17" CRT) naast elkaar te draaien met 2 videokaarten in 1 PC. De videokaarten zijn hetzelfde: Radeon 9200 SE, de een is ingebouwd in het moederboord en de ander zit in het vrije videokaart slot.

Als ik de pc opstart met allebei de monitors aangesloten, krijg ik alleen beeld op de gene die is aangesloten op de losse videokaart. De andere monitor krijgt helemaal geen input signaal. Wanneer ik dan kijk bij de display instellingen, geeft hij wel aan dat er 2 monitors aangesloten zijn, maar dat degene die geen signaal krijgt niet actief is. Als ik dan klik op "Bureaublad uitbreiden naar deze monitor" komt er een vinkje te staan, maar als ik dan op toepassen klik is het vinkje weer weg en de monitor weer inactief. :?

Hoe krijg ik nu het bureaublad uitgebreid naar de 2e monitor?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Met de originele drivers heb ik geen ervaring. Gebruik zelf Ultramon, superhandig programma, wat je ook in staat stelt verschillende wallpapers/screensavers op diverse beeldschermen in te stellen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij de meeste moederborden wordt de functionaliteit van de onboard videokaart uitgeschakeld als er een externe VGA adapter is geinstalleerd. Heeft je 9200SE geen VGA en DVI aansluiting?
Als dat het geval is kun je beide monitoren op die 9200SE aansluiten.

Verwijderd

Veel on-board videokaarten worden standaard uitgeschakeld als je een extra videokaart plaatst.
Waarschijnlijk kun je in de BIOS instellen dat beide kaarten actief moeten zijn.

Edit: net te laat... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ultramon heb ik al geinstalleerd maar dit geeft hetzeflde effect: ik enable de monitor en zodra ik op toepassen klik disabled hij hem weer.

Mijn Videokaart heeft voor zover ik weet alleen een VGA aansluiting en een video-out...

Het lijkt me inderdaad dat de onboard kaart uitgeschakeld word, maar als ik in de BIOS kijk kan ik nergens een optie vinden om dit anders in te stellen :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lang niet alle BIOS'en ondersteunen dat.
Lees de handleiding van je moederbord er eens op na, misschien is het met het omzetten van een jumper mogelijk. Anders is er een relatief simpele, maar wel wat duurdere oplossing, nl. je videokaart vervangen door bijv. een Radeon 9250 (budget-oplossing) of een wat luxere kaart die wel 2 monitor aansluitingen heeft.

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:08
Mocht je zo'n verloopstukje hebben, sluit dan de monitor die nu aan de onboard kaart hangt eens aan op de VGA van je Radeon. Hij heeft 2 RAMDACS dus hij kan het aan.

EDIT// Volgens plaatjes heb je zowel een DVI als een VGA aansluiting op je kaart....

[ Voor 21% gewijzigd door Robert89 op 02-11-2006 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding heb ik niet bij de pc gekregen of ik ben hem kwijt geraakt. Het gekke is dat als ik apparaatbeheer bekijk, dat alle 2 de kaarten correct schijnen te werken en ingeschakeld zijn. In de BIOS heb ik ingesteld dat hij de AGP (de onboard card) als primaire kaart pakt ipv de PCI kaart maar dat helpt niets.

Dit is trouwens een plaatje van de losse kaart:

http://www.build.com.my/i...gacard_radeon9200se_t.jpg

volgens mij zit daar geen VGA en een DVI op...
Pagina: 1