Toon posts:

laptop en los tftscherm resolutie probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-tweakers.

ik probeerde gisteravond mijn 19" tft aan mijn laptop te koppelen echter lukte dit niet helemaal.
ik kan de resolutie van mijn tweede scherm alleen maar in dezelfde 4:5 resoluties krijgen als mijn breedbeeld laptop.

kortom 1280 * 1024 kan ik niet selecteren, alleen maar 1280 * 800 geloof ik
en daarna 1600* nogiets maar dan word het hele scherm uit zijn perporsies getrokken.

ik wil gewoon alleen met tft gebruiken dus dual screen is ook nieteens mogelijk

het gaat hier om een Acer Aspire 1692 WLMI (breedbeeld laptop met een ATI x700 moblity gfx kaart)
de tft is een BenQ 19" met de max resolutie van 1280*1024

kan iemand mij wellicht helpen?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
Misschien eens proberen je externe tft als hoofdmonitor in te stellen. Staat ook ergens in de geavanceerde instellingen van de videokaart.
Dan krijg ik namelijk alle settings van de tft, en is het laptopscherm juist uit proporties.

[ Voor 25% gewijzigd door Ascathon op 02-11-2006 15:24 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En je zou ook even kunnen stoeien met UltraMon :) Erg handig programma voor werken met een multimonitor setup.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ok nou het probleem is ik kan me tft niet als hoofdmonitor instellen heel raar.
dat is licht grijs.

Verwijderd

Topicstarter
heef niemand hier nog een idee over.
ultramon werkt niet

ik heb gister wel me pc gereboot en vervolgens kan ik wel 1024*768 kiezen maar is me beeld te groot.

als ik met mijn muis over het beeld ga beweegd me beeld mee.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
En als je op je laptop met de FN toetsen instelt dat je alleen op je externe monitor beeld hebt?... Dat kan volgens mij op elke laptop wel.. zodat het beeld niet gekloond wordt... en dan moet je onafhankelijke resolutie kunnen kiezen voor je externe monitor..

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
ohh dat ga ik is proberen!! top! :)

Verwijderd

Topicstarter
nop werkt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

ik heb nog even gekeken. ik dacht misschien kan het gewoon niet op mijn laptop..

MAAR.... ik herinner me nu eens (dankzij een foto) dat ik het vroeger (jaartje gelede) me het wel is gelukt omdat ik toen op kantoor werkte met deze laptop en dezelfde TFT.

weten jullie waar het aan ligt?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Misschien andere drivers proberen (modded). Verder moet je geen kloon gebruiken (als je dat deed) want dan is de resolutie op beide schermen gelijk en dus ook de verhouding.

btw: psst Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 16-12-2006 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed geen clone,
heb je suggesties voor (modded)drivers voor een radion x700 mobile?

misschien handig om te weten,
ik heb het nu zo voor elkaar dat mn tft op 1280*1024 staat maar dan krijg ik de melding:
Non preset mode.

WHOEI het is gelukt, nieuwste versie van catalyst control center gedownload _/-\o_
Many thanks.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 14:22 ]

Pagina: 1