Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Je eigen kastlogo maken met doorzichtige hars ?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe/wat men gebruikt om een logo-plaatje (die vierkante merknaam logotjes met een doorzichtige laag, die je veel ziet op bijvoorbeeld een computerbehuizing)

Ik kan me herinneren dat ik ooit eens op een stage adres dergelijke logootjes heb voorzien van zo een harde doorzichtige laag. Dit was een dik vloeibaar goedje en kon je op het logo aanbrengen. Laten uitharden en klaar...

Maar waarmee en hoe doe je dit nu? Is dit een soort hars? Kan het met een soort "slagroomspuit"?
Kan iemand mij wat info geven hierover?
Ik heb gegoogled, maar waarschijnlijk weet ik niet de juiste zoektermen te gebruiken want elke zoekactie loopt dood of totaal de verkeerde kant uit...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 02-11-2006 15:12 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Zoek eens op giethars of 2 componenten Acryl (Ook gebruikt door nagel stylistes).

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:38
Casebadge?

Joejoe!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Thx... met deze termen kom ik een eind verder...

Heb nu bedrijven gevonden die het voor mij kunnen doen. Liever maak ik ze zelf. Het is niet meer dan een stickertje met een laagje hars. Maar ik heb een offerte aanvraag gedaan en als de kosten laag zijn, dan ga ik er natuurlijk niet zelf aan hannissen...

Verwijderd

Er zijn ook websites waar deze casebadgestickers te koop zijn. Ik heb zelf ergens ook nog een stuk of 20 van deze bolle plastic plaatjes liggen die je zo op een eigen print kan plakken. Heb ik toen via het internet gekocht.

zoek even op google onder case badge dome
Bijvoorbeeld

http://cgi.ebay.com/Compu...egoryZ51064QQcmdZViewItem

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

araldite. (als ik et zo goed schrijf). Dat gebruiken we op mijn werk om dingen mee in te gieten, maar dan heb je denk ik wwel problemen met de inkt die uitloopt. En je moet een soort van malletje maken zodat de hars niet wegloopt.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
_ferry_ schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:23:
araldite. (als ik et zo goed schrijf). Dat gebruiken we op mijn werk om dingen mee in te gieten, maar dan heb je denk ik wwel problemen met de inkt die uitloopt. En je moet een soort van malletje maken zodat de hars niet wegloopt.
Is de vloeibare hars niet zo dik, dat het vanzelf een soort druppel-effect vormt op de randen van het plaatje? Dat je zodoende dus mooi afgeronde randen krijgt? Het betreft trouwens een afdruk afkomstig van een laserprinter, dus dan is het probleem met uitlopende inkt niet aanwezig. (ik neem aan dat de toner niet gaat smeren, hoewel de hars wel warm is natuurlijk en de toner met warmte wordt gehecht op het papier...)
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:58:
Er zijn ook websites waar deze casebadgestickers te koop zijn. Ik heb zelf ergens ook nog een stuk of 20 van deze bolle plastic plaatjes liggen die je zo op een eigen print kan plakken. Heb ik toen via het internet gekocht.

zoek even op google onder case badge dome
Bijvoorbeeld

http://cgi.ebay.com/Compu...egoryZ51064QQcmdZViewItem
Ja, ik had deze case-badges al voorbij zien komen op de website waar ik nu ook een offerte aanvraag heb lopen... Maar ik kan helaas niet gebruik maken van deze kant-en-klaar badges... Ik heb welliswaar mijn topictitel "je eigen kastlogo maken met doorzichtige hars" genoemd, maar dit is niet helemaal hetgeen ik wil doen... Ik wist het alleen niet goed te verwoorden maar wist wel dat deze case-badges hetzelfde principe was als waar ik naar op zoek was. Het betreft een soorftgelijke badge maar dan in een ander formaat en vorm...

[ Voor 41% gewijzigd door Ejorne op 05-11-2006 23:14 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Domingstickers heten casebadges zonder plaatje, moet je dus zelf even op stickers een logotje printen. Ik heb er hier nog een stuk of 8. Was ooit een IA van.

I see red pixels.

Verwijderd

wwwhizz schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:27:
Domingstickers heten casebadges zonder plaatje, moet je dus zelf even op stickers een logotje printen. Ik heb er hier nog een stuk of 8. Was ooit een IA van.
klopt, ik heb ooit deze IA georganiseerd. Ik haalde toen de badges van www.stickerkoning.nl misschien kun je met hun wat regelen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 09:35 . Reden: tiepvout ]

Pagina: 1