(Wanadoo/Orange)Opzeggen Mag niet

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:00
Mijn Ouders hebben in 2003 een 1jarig Adsl Lite pakket afgesloten bij Wanadoo.
Er stond toen in de algemene voorwaarden dat we er een jaar aan vast zaten, En daarna een opzeg termijn hadden van 1 maand. Nu willen mijn ouders overstappen naar wat anders.
Mijn vader (nu Orange) bellen om te zeggen dat hij zijn abbo wil stop zetten, Dit kan dus niet :N .
Orange heeft met de namelijk de algemene voorwaarden verandert. daarin staat dat het automatich word verlengt met een jaar zodra je contract is afgelopen (stilzwijgend dus :( ) Maar mijn ouders hebben nooit de nieuwe voorwaarden gezien. Orange zegt dat ze een mailtje gestuurt hebben, Maar deze is nooit ontvangen.
Ze hebben meederde keren naar de helpdesk en dergelijk gebeld maar elke keer krijgen ze hetzelfde verhaal van dat kan niet meneer, En word je via de telefoon SUPER ASOCIAAL behandelt.
Dus mijn vraag wat moet ik nu wij willen van orange af.
Naar mijn mening moeten ze ons contract verbreken als wij dat willen.

Ik heb ook al gezocht naar de algemene voorwaarden van Wanadoo in 2003 maar deze kan ik helaas niet vinden.Toevallig op Marktplaats zocht ook iemand deze maar deze is advertentie is helaas weggehaalt. Heeft hier iemand misschien de algemene voorwaarden van 2003 nog ????

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij had Wanadoo ook al het stilzwijgend met een jaar....??

Maar toevallig vorige week nog gebeld met Orange helpdesk. Ik kan eind dit jaar stoppen met Wanadoo. Ze deden me nog wel het voorstel om voor een half jaar 19.95 te betalen ipv 34.95. Dus voor korting moet je dreigen met opzeggen.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:00
subtiel kickje

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het gaat om de voorwaarden van nu, niet van 2003. Wanadoo zal je in de tussentijd vast op de hoogte hebben gesteld van aanpassingen daarin per mail of iets. Kan soms heel subtiel in een nieuwsbrief verwerkt zijn met een linkje, dan ben je op de hoogte gesteld.

Ze hebben al heel lang dat het steeds met 12 maanden wordt verlengd. Dus nu opzeggen is een stopzetting aan het einde van het contract. Overigens is het KPN deel van de factuur (ADSL-LITE = mxstream) wel gewoon per maand na het eerste jaar. Dus dat deel stopt wel met 1 maand opzegtermijn netjes als je zou overstappen. Maar bij opzeggen zal Wanadoo dat niet nu al stoppen natuurlijk, misschien als je er expliciet om vraagt. Maar dan krijg je een 'slotnota' voor de resterende maanden van het ISP/Wanadoo deel van de factuur.

[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 07-11-2006 00:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:39:
Het gaat om de voorwaarden van nu, niet van 2003. Wanadoo zal je in de tussentijd vast op de hoogte hebben gesteld van aanpassingen daarin per mail of iets.

Ze hebben al heel lang dat het steeds met 12 maanden wordt verlengd. Dus nu opzeggen is een stopzetting aan het einde van het contract. Overigens is het KPN deel van de factuur (ADSL-LITE = mxstream) wel gewoon per maand na het eerste jaar. Dus dat deel stopt wel met 1 maand opzegtermijn netjes ;)
En wat dan met iemand zoals ik, die de Wanadoo email functionaliteit niet gebruikt? (ik gebruik enkel smtp om berichten te versturen, maar heb geen Wanadoo/Orange inbox die ik gebruik)

Verwijderd

Ik zou toch wel eens willen weten hoe rechtsgeldig dat nou is. Ik lees mijn wanadoo/orange mails nooit en gebruik dat hele email adres niet (heb eigen domeinnamen). Tevens krijg ik zoveel post dat ik de helft niet kan lezen al zou ik dat willen.

[edit]
Ja precies...

Er zou dan ook iets in de AV van Orange moeten staan dat alle wijzigingen aan deze voorwaarden alleen per email worden doorgegeven en dat je hiermee akkoord gaat. Anders zou je kunnen aangeven dat je de email nooit leest en dat je niet wist dat je dit moest doen om op de hoogte te blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 01:05 ]

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.

zal in 2003 ook wel in de av hebben gestaan

2003 -> http://web.archive.org/we...den_algemeen-20516-1.html
2004 -> http://web.archive.org/we...den_algemeen-20516-1.html

Ze hebben dit natuurlijk gewoon in een nieuwsbrief medegedeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door kamphuis op 07-11-2006 11:41 ]

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Check even de sites van de consumentenbond, Radar en Kassa etc. Als ik me niet vergis is het namelijk niet rechtsgeldig om bij een stilzwijgende verlenging van een jaar een opzegtermijn van een jaar aan te houden en kun je na een jaar je abonnement per maand opzeggen ongeacht wat de algemene voorwaarden van de provider zeggen.

Edit:
Het wetsvoorstel ging over dat je op de hoogte gesteld moest worden van het aflopen van je contracttermijn. Het ging niet over de verlenging met een jaar, maar ik dacht dat hier wel een rechtszaak over is geweest, waarbij de consument het won van de provider. Ik kan er via Google helaas niets over terugvinden.

[ Voor 60% gewijzigd door martdj op 07-11-2006 14:16 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Het was volgens mij een wetsvoorstel om stilzwijgende verlenging van contracten aan te pakken. Daar is tot nu toe niks van gekomen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
@ rg-mohwa

Je zal je contractduur moeten uitzitten of afkopen. Je moet altijd alles lezen en nakijken in je
mail en op de site van je provider. Het kan best zijn dat je de mededeling gemist hebt. Dat is je eigen risico/verantwoordelijkheid. Je mag nooit vertrouwen dat een provider voorwaarden in jouw voordeel
veranderd. Als er voorwaarden veranderen, die voor jouw van toepassing zijn, heb je het recht op te zeggen per direct.
Overigens de voorwaarden worden regelmatig veranderd bij elke nieuwe aanbieding die wordt verkocht.

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 08-11-2006 11:58 ]

Pagina: 1