[JS] Javascripts op domein X uitvoeren op domein Y ??

Pagina: 1
Acties:

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Op een bepaald domein X heb ik een aantal javascripts staan die ik wil gebruiken op tientallen andere domeinen. De reden hiervoor is dat ik zo maar een keer een nieuwe versie hoef te uploaden en dan hebben al die andere domeinen automatisch de laatste versie. Ik zal een voorbeeldje geven:

Stel ik heb een bepaalde javascript code op system.kierkels.net/_scripts/tiny_mce/tiny_mce.js . Nu wil ik op de website www.sat2d.nl dit javascript gebruiken. Nu dacht ik dit gewoon alsvolgt te doen:

<script type="text/javascript" src="http://system.markhandels.nl/_scripts/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>

Echter dit werkt niet. Ik krijg dan een 'acces denied'. Het probleem is dat IE geen cross-site-scripting toestaat. Dit is natuurlijk goed maar kan ik op een of andere manier aan kierkels.net duidelijk maken dat www.sat2d.nl domein wel scripts mag draaien. Dus zoiets als aangeven op kierkels.net dat sat2d een 'trusted domain' is??

Een mogelijke oplossing is om te werken via PHP en vervolgens hiermee de JS files op het andere domein te includen en te echo'en. Dit werkt echter wel voor enkele JS bestandjes maar niet als je een grafische text editor hebt die bestaat uit tientallen JS bestanden en bijbehorende afbeeldingen en stylesheets. Ik wil de JS file dus echt uitvoeren op het domein kierkels.net zodat hij ook alle andere JS bestanden kan vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Bedankt alvast! :)

Verwijderd

een hoop van die wysiwyg kunnen ook direct in php geladen worden. Dus inplaats van includen en direct te echo'en kan je wellicht php het hele handeltje laten afhandelen.

andere mogelijkheid is wellicht een cronjob. en die het dan laten kopieren.

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

R0K13 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:53:
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Op een bepaald domein X heb ik een aantal javascripts staan die ik wil gebruiken op tientallen andere domeinen. De reden hiervoor is dat ik zo maar een keer een nieuwe versie hoef te uploaden en dan hebben al die andere domeinen automatisch de laatste versie. Ik zal een voorbeeldje geven:

Stel ik heb een bepaalde javascript code op system.kierkels.net/_scripts/tiny_mce/tiny_mce.js . Nu wil ik op de website www.sat2d.nl dit javascript gebruiken. Nu dacht ik dit gewoon alsvolgt te doen:

<script type="text/javascript" src="http://system.markhandels.nl/_scripts/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>

Echter dit werkt niet. Ik krijg dan een 'acces denied'. Het probleem is dat IE geen cross-site-scripting toestaat. Dit is natuurlijk goed maar kan ik op een of andere manier aan kierkels.net duidelijk maken dat www.sat2d.nl domein wel scripts mag draaien. Dus zoiets als aangeven op kierkels.net dat sat2d een 'trusted domain' is??

Een mogelijke oplossing is om te werken via PHP en vervolgens hiermee de JS files op het andere domein te includen en te echo'en. Dit werkt echter wel voor enkele JS bestandjes maar niet als je een grafische text editor hebt die bestaat uit tientallen JS bestanden en bijbehorende afbeeldingen en stylesheets. Ik wil de JS file dus echt uitvoeren op het domein kierkels.net zodat hij ook alle andere JS bestanden kan vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Bedankt alvast! :)
Ik denk dat een oplossing wel te maken is met PHP als je incombinatie met rewriterules en PHP logica weet in te bouwen zodat je script weet welk bestand die moet openen.

Voorbeeld heb ik zo niet, maar denk dat hier wel mogelijkheden in te maken zijn. Misschien kan je dan direct iets doen als het niet op die andere server te vinden is dat je gewoon van de server af haalt waar het request zelf ook op binnenkomt.

Suc6

W3designer.nl

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoiets moet wel met Javascript kunnen, met gecertificeerde scripts zou een browser het moeten accepteren. Maar ik denk dat het inderdaad makkelijker is om het probleem serverside op te lossen, zoals gesuggereerd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Over het algemeen is het geen enkel probleem om op een dergelijke manier een extern script in te laden en te gebruiken. De sandbox wordt bepaald door het domein van het document zelf. De vraag is dan ook waar hij precies die 'access denied' melding op geeft.

Intentionally left blank

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Zoals ik merk is er geen simpele oplossing voor. Dus ik denk dat ik het inderdaad serverside zal gaan oplossen. Bedankt voor de hulp! :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees eens even crisp z'n opmerking door ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1