Toon posts:

Setup kan geen vaste schijfstations vinden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het zit dus zo, ik had een computer die steeds vastliep. Ik deze naar een reparatuer gebracht, uiteindelijk bleek het moederboard kapot te zijn. Ok er moest een nieuwe in. Kosten voor het erin plaatsen 80 euro aan uurloon. Was dus niet de bedoeling, Ik dagt wat kan er nou moeilijk aan zijn om de schroeven vast te maken en aan te sluiten. Was idd niet moeilijk alles zat er zo weer in elkaar.

Toen moest k windows opnieuw instaleren. Is ook geen probleem. TOTDAT er in mijn schermpje kwam te staan: Setup kan geen vaste schijfstations vinden. Ik rond gekeken op dit forum. Over master en slave. Stond allemaal goed, alles is goed aangesloten ook. Met de andere topics kwam ik ook niet echt verder.

Het betreft nu een moederboard van ASRock
en een hardeschijf van maxtor.

Ik moet even melden dat ik niet heel erg bekend met computer(termen) Dus eventuele uitleg, in zo "normaal" mogelijke taal zou wel fijn zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je toevallig een S-ATA disk? Dan moet je ook nog even een S-ATA driver laden dmv F6 te drukken bij het starten van de windows setup. Hier kun je de drivers van de driverdisk laden en dan installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien domme vraag maar hoe kan k daarachter komen of het S-AtA is. En dat wat je zegt over F6 had ik ook gedaan, maar dan vraagt oe om een disk van de fabrikant. Die heb k nog nooit gezien of gehad. Is dat misschien wat ik mis dan?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 14:57
Sata heeft een dunnere aansluit kabel.
En de sata drivers kun je op de eventueel bijgeleverde cd vinden of op de site van de fabrikant. :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Links Pata aansluiting, rechts Sata-aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.se/skrivelser_img/220/PATAvsSATA.jpg

De Pata heeft over het algemeen geen driver nodig, Sata dus wel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Dat je termen niet kent is niet erg, maar zorg dan dat je er wel bekend mee raakt. GoT is geen helpdesk waar je een hapklaar antwoord krijgt. Het verschil tussen bijvoorbeeld sata of pata vind je toch echt wel door die term even in google te gooien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok excuses voor het niet bekijken van dat sata. Maar het is dus zon brede kabel dus een PATA. En drivers, ja ik was naar de site gegaan, en had iets op een floppy gezet van die site, maar werkte ook niet. En ik heb een cd van het moederbord, maar wat ik dan op floppy zou moeten zetten. Dat zie ik zo gauw niet.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je al gekeken of hij in de bios wel wordt herkent? (of tijdens het Post scherm-dat grote overzicht met bergen info :P)

Brand trouwens je HDD-activity lampje nonstop, check dan of je de kabel niet verkeerd om erin heb zitten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS daarzo word hij niet herkent. En ja de kabel zit goed. (Anders had k mezelf voor me hoofd geschopt :p)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:43:
In de BIOS daarzo word hij niet herkent. En ja de kabel zit goed. (Anders had k mezelf voor me hoofd geschopt :p)
Dan zou ik eerst dat probleem eens oplossen.
Waar hangt je hdd nu precies aan en hoe is het geval gejumperd?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19
Waarschijnlijk zit ie op een RAID aansluiting. Wat is het preciese type van het moederbord en kun je aangeven in welke poort precies je Harde schijf is aangesloten? We hebben wat meer informatie nodig....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Ok de jumper die staat op Master, als ik dat goed zeg zo.

Verder is hij dus aangesloten via zon Brede kabel die je op het plaatje ziet in een eerdere post. De stekker zit goed, dus niet op zijn kop oid.

Hij staat dus aangesloten vanaf de harde schijf naar IDE1 op mijn moederboard, daartussen staat niets anders.

Moederbord: ASRock P4i65G
Hardeschijf: Maxtor Diamond plus 9 80GB ATA/133 HDD

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In Hoofdstuk 3.3.4 van de (gedownloade) handleiding staat, volgens mij, goed uitgelegd waarom het e.e.a. niet zou kunnen werken. Pagina 27 en verder.

Ik zou dit (nogmaals) aandachtig lezen én sowieso controleren of de blauwe stekker op het MB en de zwarte op de HD is aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 03-11-2006 12:45 ]

ARME AOW’er

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Ga eens naar je Bios en kijk of de JMicron Controller Configuration staat op IDE en dat Configure SATA als IDE staat.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb je in je BIOS toevallig geen 'ATA compatability modus' staan? Had dat na een biosupdate namelijk, toen zag ie ook geen schijven, en googlen leverde toen op dat ik instelling 'both' moest kiezen. En ja, dat werkte ;)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Verwijderd

Topicstarter
Gentlemen bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zon gozer van die pcwinkel hierheen laten komen. Ik deed heel boos. Winkel is om de hoek, maar khad de pc al tig keer daar heen gesjouwd. Dit voor reparaties, vandaar dat ik ook die nieuwe moederbord had. Eindstand. Het was hun schuld, zij hadden de kabel beschadigd die van de HD liep naar het moederboard, waardoor die dus niet werkte. En nu kreeg k dus gratis een nieuwe kabel en een excuses

Bedankt iig. toppie

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Andere IDE-kabel proberen, dat al gedaan? :+

Maargoed, het is weer opgelost en veel plezier ermee. Hopelijk heb je je kennis van hardware ook weer wat opgekrikt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik begrijp nu dankzij jullie ook weer wat meer van de hardware. Altijd handig.

Topic kan eventueel slotje op.
Pagina: 1