Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wereldstekker 220v -> 110v

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes,

Zelf heb ik niet zoveel verstand van Elektra, weet ook niet zeker of het in dit forumgedeelte thuis hoort, maar ik zal even mijn probleem proberen uit te leggen.

Ik ben op het moment in Curacao stage aan het lopen, nu had ik voordat ik naar Curacao ging nog even een boxen setje gekocht van Logitech, de Logitech X-210, de europeese versie dus.

Hier in Curacao heb ik een verloop stekkertje gekocht, en heb ik geprobeerd mijn boxjes aan te sluiten. Alleen krijg ik nu telkens een krakend/zoemend geluid tussendoor. De boxjes zijn niet defect voor zover ik weet want thuis heb ik ze nog getest en daar deden ze het prima.

Dus toen dacht ik bij mezelf dat het aan de omvorming van 220 ->110 zou kunnen liggen. Nu heb ik al even op internet gezocht naar een andere wereldstekker, maar kan niet zo gek veel informatie vinden.

Achterop de logitech staat 220v / 50/60hz / 110mA. Kan het eraan liggen dat hij niet genoeg mA binnen krijgt? En weet iemand van jullie of er dan een wereldstekker is die wel die 110mA aan kan, of iets van stroom 'opspaart' zodat hij wel 220 kan leveren? Ik ga van het weekend hier ook even in het dorp kijken naar een fatsoenlijke wereldstekker, maar heb nu telkens geen tijd omdat ik stage moet lopen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tenzij er een fikse transformator tussen zit is het ding wat jij gekocht hebt zeker niet een 220 -> 110 omvormer, maar gewoon een verloop stekkertje dat het voltage niet aanpast. Sommige apparaten kunnen hier wel tegen, maar zoals je al aangeeft kan je boxenset alleen overweg met 220v!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is weinig kans, tenzij ik een fikse transformator kan vinden :+, dat ik mijn boxjes hier aan de praat krijg?

Verwijderd

Idd, moet een trafo tussen zitten dan en dan zal het wel lukken

http://www.google.nl/sear...0+trafo&btnG=Zoeken&meta=

Zijn zo te koop :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, ga ik van het weekend hier even kijken of ze een trafo te koop hebben ergens, moet ik dan nog op iets speciaals letten?

Ik zie bijv bij
http://www.eldatacomponen...roep.aspx?HCID=15&CID=185
50VA / 100VA / 150VA / 225VA / 500VA / 100VA / 1500VA staan?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het ding heet letterlijk een verhuistransformator.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:42:
50VA / 100VA / 150VA / 225VA / 500VA / 100VA / 1500VA staan?
Da's grofweg het vermogen wat dat ding kan leveren. Die Logitech is waarschijnlijk 25W (uitgaande van de spanning en stroom), dus met 50VA zit je dan goed.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zo'n ding kost toch al gauw 50 euro, ik zou gewoon je Logitech setje in de kast zetten en een nieuw setje halen...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Bij Conrad bijvoorbeeld heb je al een 30 VA verhuistrafo voor 12,95 , nou levert Conrad niet op de antillen maar ik denk dat je daar zo'n ding wel ergens kunt kopen, je moet er dan alleen nog zelf een behuizing omheen maken.

Wat je ook kunt doen is je voeding open maken en kijken of de voeding omgezet kan worden naar 110 volt, als er een trafo in zit die 2 primaire wikkelingen heeft die in serie staan kun je deze parallel zetten.

Dan moet je alleen nog een andere primaire zekering hebben die 2 maal zoveel stroom aankan.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat er aan mijn koelkast in mijn kamer ook zo'n trafo zit.. maar wat die levert enzo geen idee.. zal vanavond na mijn stage eens even kijken :) tis nu nog 15:50 hier dus moet nog even.

En dan hoop ik idd ook dat ze hier ook van die dingen hebben voor niet al teveel geld, leven is al duur genoeg hier :D
Pagina: 1