Toon posts:

P120 op 150; Hoe???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Penium1 120mhz liggen. Nu moet die ff op 150mhz komen omdat ik winme moet draaien. Ik kan niet in mijn bios de settings veranderen, want die oude pc heeft nog een bios waar dat niet kan. Dus moet ik met dipshitjes gaan werken. Maar ik krijg het niet voorelkaar. 133mhz lukt, maar hoger niet. Kan niemand helpen

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 31 januari 2001 18:11 schreef god0631 het volgende:
Ik heb een oude Penium1 120mhz liggen. Nu moet die ff op 150mhz komen omdat ik winme moet draaien. Ik kan niet in mijn bios de settings veranderen, want die oude pc heeft nog een bios waar dat niet kan. Dus moet ik met dipshitjes gaan werken. Maar ik krijg het niet voorelkaar. 133mhz lukt, maar hoger niet. Kan niemand helpen

Verwijderd

Topicstarter
oke iemand dan!!

Verwijderd

Mischien dat je wat meer info kan geven, merk en type mobo enz.

Verder heeft het denk ik meer zin om er wat meer mem bij te planten, heeft meer effect dan van 120@150.

Verwijderd

Ja maar voor WinME heb je een 150MHz of meer CPU nodig.

Waarom wil je by the way WinME op een P120 draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus minimaal 150mhz nodig om hem te kunnen installeren, anders krijg je een foutmelding. Ik wil ff wat proberen onder Me. Dus daarom gebruik ik een oude pc. Maar mijn mobo is een pr5 r2 pci mobo. chipset is intel 82430vx. In het boekje gaat de external clock tot 66mhz en de multiplier to 3x. Maar ik krijg hem niet op 66x3. Dat zou geweldig zijn.

Verwijderd

die p120 op 150 laten draaien lukt je alleen door de busspeed te verhogen naar 75mhz, wat dus niet kan op jouw systeempje.
de meeste p120 zijn multiplieerlocked op x2

maar om jouw probleem optelossen moet je achter de setup /nm intypen dan krijg je die fout melding niet ,en gaat tie dus gewoon installeeren .

dus :
x:\setup /nm .. succces.

Verwijderd

Intel 430VX gaat toch tot PI 200...
die dingen draaien toch op 60fsb :? kan et ook mis hebben , probeer hem is op 60mHz zit vast wel zo'n jumper op je mobo

Wat voor merk/type mobo is et dan?

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 22:02 schreef T-man het volgende:
Intel 430VX gaat toch tot PI 200...
die dingen draaien toch op 60fsb :? kan et ook mis hebben , probeer hem is op 60mHz zit vast wel zo'n jumper op je mobo

Wat voor merk/type mobo is et dan?
wat wil je nu eigenlijk zeggen ????
Pagina: 1