Toon posts:

Koeling stuk in HP Pavillion dv1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken is heeft de koeling van mijn HP Pavillion dv1000 het begeven, wat er in resulteert dat na 30 minuten werken mijn Laptop uitvalt.
Ik zit natuurlijk een half jaar buiten de garantieperiode, zal je altijd zien.
Ik heb contact gehad met HP, en die zei dat ze hem voor 300 (!!!) euro konden maken.
Beetje erg duur voor alleen een kapotte koeling!
De lokale pc boer durfde hem niet open te maken, dus heb ik zelf de koeling eruit gehaald, maar nee hoor, niemand die hem voor mij kan leveren...
Iemand enig idee hoe ik dit (op het eerste oog) simpele euvel kan verhelpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 13:13 ]

Verwijderd

gaat het om een fannetje? als je het exacte typenummer weet kan je vaak op internet een leverancier vinden. heb het tijdje geledne ook gehad bij een Toshiba met een fannetje die niet meer werkte omdat alle bladen van het asje waren gebroken :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het simpelweg het ventilatortje is dan kun je die op zich vervangen door een soortgelijk exemplaar. Als er meer aan de hand is dan kan het nog wel eens een stuk moeilijker gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik verwacht inderdaad dat het alleen het fannetje is, maar dit is natuurlijk nooit helemaal te checken.
artikel numemr is (vlg de hp website) 367795-001, maar hp kan hem zelf niet bestellen (raar genoeg).
Ik heb een plek gevonden (centralpoint) waar ie voor ruim 90 euro te bestellen (incl verzendkosten). is dit niet erg duur voor een fan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:03:
ik verwacht inderdaad dat het alleen het fannetje is, maar dit is natuurlijk nooit helemaal te checken.
artikel numemr is (vlg de hp website) 367795-001, maar hp kan hem zelf niet bestellen (raar genoeg).
Ik heb een plek gevonden (centralpoint) waar ie voor ruim 90 euro te bestellen (incl verzendkosten). is dit niet erg duur voor een fan?
Ja, dit vind ik eigenlijk best wel extreem duur voor een fannetje.

Je kunt natuurlijk checken of het enkel het fannetje is door even de spanning te meten op het punt waar de fan aangesloten wordt.

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:36
Je kunt Microfix in Leiden proberen

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Verwijderd

Topicstarter
microfix net even gebeld, klinkt als goeie zaak trouwens.
Hij zei alleen ook dat ie 95 euro ging kosten... ouch :|

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

ik zou eens met je oude fannetje naar een electronica zaak gaan ;). Grote kans van slagen.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je niet afmetingen, specs en evt foto van het ding? Grote kans dat er nog wel alternatieven te vinden zijn.
Pagina: 1