Toon posts:

DVD writer / lezer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het branden van een DVD op mijn zgan Philips DVD writer heb ik het volgende probleem:
Data en MP3 en Films zelfde probleem, (voorbeeld is met MP3 dvd)

Mijn DVD writer:

Leest de DVD (explorer of verkenner)
Speelt de DVD in WMP10
Laat de DVD Titel zien in my computer

Mijn DVD spelers (laptop en PC)

Leest de DVD niet!
Speelt de dvd wel!
Laat de DVD Titel ook zien in my computer.

Het probleem zit em dus in het feit dat ik DVD's wel kan afspelen (dus er staat wel wat op) maar ze niet kan verkennen. Bijvoorbeeld met foto's op de DVD.... ik kan ze wel in een slideshow zien met het keuze menu automatisch afspelen, maar als ik de dvd probeer te openen in explorer of verkenner doet de pc dat niet. (ik krijg geen foutmelding, doet gewoon alsof er niks in zit)

Ik heb geprobeerd of het aan wel of niet multisessie kon liggen.... maar ook als ik de DVD zonder multisessie maak is precies! het zelfde probleem aan de hand.

Oh ik gebruik de nieuweste en een na nieuwste NERO.

Wie o Wie kan mij helpen.... ?

Verwijderd

je kan eens proberen de de firmware opnieuw te flashen van die dvd drive. wat voor type is het? merk, type nummer(staat meestal op de boven of onderkant).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je een brander in je laptop of in je PC hebt zitten, zou je daar ook even een DVD mee kunnen branden? Zo om uit te sluiten dat het dus niet aan de DVD's ligt en aan je PC / Laptop.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Philips DVD R1668L1

Mijn kennis gaat tot zo ver:
Kan het zijn dat de TOC niet goed op de dvd gebrand wordt?
ik heb nu een dvd gebrand die het in mijn dvd brander prima doet (alles dus)
en in mijn dvd lezer (2 laptops en pc) alleen wil afspelen in Media player.... je ziet daar wel de playlist (dus 500 mp3 tjes +-) dus Media player kan wel lezen wat er allemaal op staat.
Alleen de verkenner niet.

Ik zal eens kijken of er nieuwe firmware beschikbaar is.....

Verwijderd

Topicstarter
PS met verschillende DVD media zelfde probleem (gebruik alleen a merken)
met cd's niks geen problemen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Misschien kopier beveiliging van een dvd(meestal originele dvd's), die iets geinstalleerd heeft om kopieren tegen te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat is het niet.... staat eigen data op de DVD...... en had het gister ook ineens met een CD.... grrrr..... dit lijkt er op dat de DVD's en CD's niet goed gefinished worden ofzoiets.... afgesloten dus...

maar met nero kan ik dat niet goed zien... iemand tips voor een goed alternatief brand programma. voor dvd's en cd's thnax

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Kopierbeveiliging wordt door een originele dvd stiekem bij je geinstalleerd zodat sommige mensen er problemen mee krijgen op de pc, dus later, en met andere dvd's.

Indien je denkt dat het afsluiten slecht is kijk eens www.cdfreaks.com ga naar forum, daar is ergens een firmware die verkeerd de dvd afsluit, benq of liteon, benq en philips zijn hetzelfde. Ik dacht dat dit bij dvd - was.
Pagina: 1