Toon posts:

Playstation 2 Netwerkvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, heb het probleem even gepaint, dan is het wat duidelijker.

Paintprobleem

Het probleem is dat ik bij de draadloze verbinding in netwerkverbindingen niet de optie heb om de internetverbinding te delen. Misschien weet iemand van jullie hoe ik met deze setup m'n ps2 toch online kan krijgen?

Bij voorbaat dank! _/-\o_ d:)b

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je kunt twee netwerkvebindingen toch gewoon bridgen?
Die optie staat er gewoon bij volgens mij in "network connections".
Beide netwerkverbindingen selecteren, en bridgen. :)

Verwijderd

Topicstarter
:o Ik zal het eens proberen, was het hele forum en internet aan het afzoeken naar ICS omdat ze daarmee schermen op die playstation.com site. :')

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt helaas niet. Op de een of andere manier krijg ik dan de mededeling dat de kabels niet goed aangesloten zouden zijn.

Moet het IP nog veranderd worden o.i.d.? Hij verandert 'm telkens automatisch naar 169.254.55.250 als ik de verbindingsbrug verbreek.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:28:
Het lukt helaas niet. Op de een of andere manier krijg ik dan de mededeling dat de kabels niet goed aangesloten zouden zijn.

Moet het IP nog veranderd worden o.i.d.? Hij verandert 'm telkens automatisch naar 169.254.55.250 als ik de verbindingsbrug verbreek.
Dat ip wordt gebruikt wanneer er geen ip van de DHCP server verkregen kan worden.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:28:

Zorg dat je PS2 een statisch IP adres krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0892bf90c7580426a8cf103f3541e88a/thumb.png
^^ Daar dus.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:56:
Goed, heb het probleem even gepaint, dan is het wat duidelijker.

Paintprobleem

Het probleem is dat ik bij de draadloze verbinding in netwerkverbindingen niet de optie heb om de internetverbinding te delen. Misschien weet iemand van jullie hoe ik met deze setup m'n ps2 toch online kan krijgen?

Bij voorbaat dank! _/-\o_ d:)b
Ik vind persoonlijk het nog al raar dat je de optie niet hebt om je draadlozenetwerk te delen met je andere netwerkkaart. Ik denk dat het beter is om hiervan de oorzaak te vinden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het zo nogmaals proberen. Volgens mij helpt het niet echt dat statische IP want ik had ze allemaal ingevuld en toen deed 'ie 't alsnog niet.

@Falcon: Kan het zijn omdat het een ingebouwde op het moederbord is? Het is gewoon de Nvidia Nforce Networking Controller #1.

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:50:
Ik ga het zo nogmaals proberen. Volgens mij helpt het niet echt dat statische IP want ik had ze allemaal ingevuld en toen deed 'ie 't alsnog niet.

@Falcon: Kan het zijn omdat het een ingebouwde op het moederbord is? Het is gewoon de Nvidia Nforce Networking Controller #1.
nee, dat kan er niets mee te maken hebben.
Ik heb thuis pc's waarmee ik alles doe met zo'n onboard controller. :)
Ik kan nu helaas je situatie niet simuleren, maar op de manier zoals ik hierboven heb uitgelegd moet het werken, aangezien ik in den beginne dit zelf ook op deze manier heb gedaan met mijn PS2.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

Ik doe het ook zo met mijn PS2, werkt prima om de draadloze verbinding te delen op mijn Windows XP Pro laptop. Niet alle spellen willen er mee werken overigens, Burnout 3 heb ik op deze manier nooit aan de praat gekregen, Need For speed: Underground werkt prima.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Apart allemaal zeg. Heb een Belkin Pre-N draadloze internetverbinding overigens.

Oja, ik heb een Speedtouch router met daaraan een Belkin wireless router ingesteld als accesspoint.

Ik ben niet zo'n ster in dit allemaal. 8)7 Anyway, als mijn ip van de pc nu 10.0.0.150 is welk ip kan ik mijn ps2 dan het best geven. Ik heb de lan-verbinding geprobeerd in te stellen op 10.0.0.151 maar toen lag het hele internet eruit dus dat lijkt me niet de bedoeling. 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
Heb net wat dingen geprobeerd in te stellen in die LAN-verbinding maar het enige resultaat is dat het hele internet er hier uitligt op de PC. Vet wazig dit.

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:57:
Ik doe het ook zo met mijn PS2, werkt prima om de draadloze verbinding te delen op mijn Windows XP Pro laptop. Niet alle spellen willen er mee werken overigens, Burnout 3 heb ik op deze manier nooit aan de praat gekregen, Need For speed: Underground werkt prima.
Heb net even met wat dingen gefrutseld en toen verscheen de optie om mijn draadloze verbinding te delen. Zo gezegd, zo gedaan. Het connecten lukt nu ook! :) Helaas, pindakaas, maar bij het DN(a)S scherm blijft 'ie hangen. :'( Dan krijg ik ook een error dat de DNS-server niet te bereiken was. :'( (Gewoon legale PES6.)

Aparte is ook dat ik die LAN-verbinding heb uitgeschakeld en dat de PS2 nog steeds kan connecten maar gewoon weer hangt bij DNS. Als ik 'm inschakel gebeurt hetzelfde. Als ik daarna echter probeer te connecten kan ik ook niet meer surfen enz. 8)7 Op de een of andere manier 'interferen' ze dus met elkaar. 7(8)7
Pagina: 1