Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55
Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje, en misschien zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben.
Het zit zo, dat ik bij een groot internationaal bedrijf werk, en dat ik daar een bepaalde rol heb.

Nu weet ik welke salaris schaal er aangeboden wordt wanneer er een FTE bij komt.
Het is zo, dat ik een aantal jaren geleden ben begonnen in deze functie, echter heb ik een afwijkende salarisschaal. Namelijk een stuk lager dan dat er op deze functie zit.

Ik heb al een aantal keer gevraagd om een functieomschrijving, en de daarbij behorende schaal,
echter krijg ik hierop geen antwoord, elke keer een antwoord van het komt er aan, of we zijn er mee bezig of whatever.

Ik voel me eigenlijk een beetje genaait, aangezien ik bepaalde verantwoordelijkheden heb, die van mij verwacht worden.

Ik weet wat ik zou moeten verdienen, al 2 jaar lang, en ik weet wat ik verdien, en dat is in mijn ogen niet helemaal eerlijk. Moet ik nou perse rechtsbijstand inschakelen? of zijn er subtielere methoden?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
Ben je lid van een vakbond? Anders zou ik eerst die mensen eens aanschrijven en om advies vragen. Vaak wil het ook al werken om het woord vakbond te laten vallen in de gesprekken met je baas. Vaak willen ze dan wel iets harder voor je gaan werken. De meeste bazen hebben het namelijk niet zo op de vakbonden :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

FragNeck schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:41:

Ik weet wat ik zou moeten verdienen, al 2 jaar lang, en ik weet wat ik verdien, en dat is in mijn ogen niet helemaal eerlijk. Moet ik nou perse rechtsbijstand inschakelen? of zijn er subtielere methoden?
je bent toch ooit akkoord gegaan neem ik aan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 10:39

Noper

That's a noper...

Ik zou eerst eens proberen wat 'druk' uit te oefenen. Als je je laat afschepen met "we zijn er mee bezig" dan gebeurd er natuurlijk nooit wat. Afspraken daarover maken, tijden noemen en daarop terugkomen. Als het een groot internationaal bedrijf is zullen ze dit ongetwijfeld in functioneringsgesprekken ed terug laten komen.

Voet bij stuk houden dus ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
offtopic:
SG->WI

Verwijderd

Eén woord. Solliciteren.

Heb ik ook gedaan, bevalt prima en het is enorm goed voor je gevoel van eigenwaarde als je nieuwe chef je wél dat serieuze salaris schenkt, je wél teamleider maakt en je wél notebook, smartphone, creditcard en pak visitekaartjes in je handen duwt.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 12:15 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet wat ik zou moeten verdienen, al 2 jaar lang, en ik weet wat ik verdien, en dat is in mijn ogen niet helemaal eerlijk.
Waarom moet je dat verdienen? Omdat jij dat vindt?

Er is ooit toen je in dienst trad een salarisaanbod gedaan, wat jij geaccepteerd hebt. Dat men nieuwe medewerkers een beter aanbod doet is lullig voor jou, maar gewoon toegestaan.
Het is zo, dat ik een aantal jaren geleden ben begonnen in deze functie, echter heb ik een afwijkende salarisschaal. Namelijk een stuk lager dan dat er op deze functie zit.

Ik heb al een aantal keer gevraagd om een functieomschrijving, en de daarbij behorende schaal, echter krijg ik hierop geen antwoord, elke keer een antwoord van het komt er aan, of we zijn er mee bezig of whatever.
Hoe weet je eigenlijk dat jij in een lagere functieschaal zit, dan wat normaal is voor die functie, als je de functieomschrijving + schaal nog nooit ontvangen hebt?

[ Voor 40% gewijzigd door Question Mark op 02-11-2006 12:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• FragNeck
Question Mark schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:37:
[...]
Waarom moet je dat verdienen? Omdat jij dat vindt?

Er is ooit toen je in dienst trad een salarisaanbod gedaan, wat jij geaccepteerd hebt. Dat men nieuwe medewerkers een beter aanbod doet is lullig voor jou, maar gewoon toegestaan.
Natuurlijk niet.
Het is een princiepe kwestie.
Het gaat er om, dat een functie een bepaalde rol heeft, met bepaalde werkzaamheden.
Aan deze functie hoort een schaal te zitten.
Als er nieuwe medewerkers aangenomen worden voor dezelfde functie, krijgen ze bij aanname een salaris schaal, deze is vastgesteld.

Ik ben inderdaad accoord gegaan met een toenmalige functie, en een salarisschaal, maar in de tijd dat ik voor het bedrijf werk, is mijn functie wel veranderd, maar mijn salaris niet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

FragNeck schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:42:
[...]
Ik ben inderdaad accoord gegaan met een toenmalige functie, en een salarisschaal, maar in de tijd dat ik voor het bedrijf werk, is mijn functie wel veranderd, maar mijn salaris niet.
Maar dat feit ben je even vergeten te vermelden in je TS. Daar lijkt het alsof je altijd dezelfde functie hebt gehad.

Ik ben het met je eens dat het een principekwestie is. Staat er in je contract ook een functieomschrijving?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

mee eens.

maar ook dat de groei in een bedrijf meer van belang is dan de status cq. functie van jou in dat bedrijf.

Ik ben bij mij hoofd van automatisering, ofterwijl ICT-er die alles regelt, maar verteld dit dan ook direct dat ik het salaris van een bedrijfshoofd inzake ICT krijg? Nee, ik verdien geen 4500 euro bruto per maand. Dit verwacht ik ook niet. Ik ben onderaan het bedrijf begonnen en ben gelijdelijk aan omhoog gekropen, mede met mijn salaris. Dat ik daarbij als functieomschrijving nog steeds "standaard" netwerkbeheerder ben heeft helemaal niets te maken met de functie die ik werkelijk betreden ben.

Daarnaast is het reeël om ook naar je leeftijd te kijken (in mijn geval, 4500 euro per maand bruto voor een 24 jarige.... klinkt een beetje overdreven, vind je ook niet? ).

In geeneen ander bedrijf zal ik dat geld kunnen krijgen, al zou ik er een rechtzaak over beginnen. Die wordt lekker afgescheept met : je bent 24, je moet nog groeien.

Mee eens?

Daarnaast ligt het er ook nog aan welke CAO je hebt, of je uberhaupt een CAO hebt, of je in het MKB of groot bedrijf zit (in mijn geval MKB) en of je daadwerkelijk voor de functie die je betreedt ook de nodige opleidingen heb (in mijn geval dus niet, maar die komen er wel aan, dus : salaris verhoging zodra ik mijn diploma heb ;) )

Het zijn allemaal zaken die je tegenover elkaar moet afwegen.

De meeste mensen kijken alleen naar het geld wat ze verdienen. Iemand kan blij zijn met 1500 euro per maand, de ander is pas blij met een salaris vanaf 3000 per maand. Wat is je levensonderhoud, woon je nog thuis, woon je op jezelf, heb je kinderen, werkende vriendin/vrouw etc..etc.. Dat zijn allemaal zaken die je mee moet nemen in een besluit waarmee je zelfs je baan kwijt zou kunnen raken ;)

Is dat het risico waard?

Voor de rest : Ja, je kan het aanvechten, zolang jij duidelijk je functie aan kan tonen, ook op papier ;) Staat je de functie die je nu bekleedt ook op papier, dan heb je bepaalde rechten. Is dit niet zo? Dan moet je eens met je werkgever gaan praten. Wil hij niet akkoord gaan met het omzetten daarvan? Tja, vraag hem/haar daar de reden dan van.....

Vaak zijn er redenen om iemand een bepaalde functie te geven zonder dit kwa salaris schaal of functieomschrijving te doen.

Ga dat eerst eens na voordat je van hoog naar laag gaat springen bij je werkgever

Wabbawabbawabbawabba

• FragNeck
Question Mark schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:45:
[...]
Maar dat feit ben je even vergeten te vermelden in je TS. Daar lijkt het alsof je altijd dezelfde functie hebt gehad.

Ik ben het met je eens dat het een principekwestie is. Staat er in je contract ook een functieomschrijving?
Ja, en ik krijg ook nog steeds betaald naar de functie die ik destijds had.
Het zit zo dat we overgenomen zijn dmv outsourcing, en zijn de salarisen toen overgenomen, evenals de arbeidsvoorwaarden.

Maar net als bij elk ander bedrijf komt het voor dat je automatisch doorstroomt naar een nieuwe functie, zonder dat er eigenlijk iets voor jezelf veranderd, met uitzondering van je werkzaamheden uiteraard.

Dus nu vervul ik al een paar jaar die nieuwe functie, maar mijn eigenlijke functie is nog steeds hetgeen waar ik voor ben aangenomen.
Maar ik word er wel op afgerekend wanneer er dingen fout gaan, dus ik heb de volle verantwoordelijkheid van de nieuwe functie.

Verwijderd

met konign vang je nog altijdd meer bijen dan met azijn. Om maar eens een goed oud-hollands spreekwoord te gebruiken.

Oftwel, ga gewoon een gesprek aan. ALs dingen nog moeten worden nagezocht spreek je hiervoor een tijdspad af. Een mailtje met dat zoeken wel wel uit, betekend dat je eeuwig kan wachten. Maar blijf virendelijk, vraag gewoon wanner dit dan uiterlijk verwacht kan worden.

Ga niet gelijk dreigen met vakbonden, rechtsbijstandsverzekringen e.d. Dit kan altijd nog, en maakt (zker in hetr begin van een conflict) vaak het probleem alleen maar groter dan kleiner.

Oftewel, ga eens koffiedrinken met je baas, en leg het hem op een aardige, nette manier voor, en probeer tot een oplossing te kommen, of een stappenplan(met tyijdspad) om tot een oplossiing te kommen.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Aanvechten heeft geen enkele zin.

Je werkt bij een groot bedrijf dus daar zullen ongetwijfeld functionerings- en beoordelingsgeprekken plaatsvinden. Dáár kun je aangeven dat je bóven je functieomschrijving werkt en dat je navenant wilt worden beloond. Vervolgens zijn er twee opties; óf je krijgt de hoogste beloning binnen de schaal die hoort bij je huidige functieomschrijving óf je krijgt een nieuwe functieomschrijving met bijbehorende salarisschaal...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:57:
met konign vang je nog altijdd meer bijen dan met azijn. Om maar eens een goed oud-hollands spreekwoord te gebruiken.
"Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn"... :X

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou inderdaad ook eerst even serieus gaan praten met de juiste personen in het bedrijf. Duidelijke afspraken maken over het tijdstip van het antwoord e.d. en je zeker niet laten afschepen.

Mochten ze weer vaag gaan doen of een onbevredigend antwoord geven, even laten vallen dat je wel ergens anders een baan kan krijgen met het voor jouw gewenste salaris.

In de tussentijd, alvast even gaan zoeken naar een andere baan. Grote kans dat er er een baan is die leuker is en meer betaald. (Mogelijk ook nog dichterbij je woonplaats).

Je hoeft natuurlijk niet direct je werkgever in te ruilen, maar gewoon even de arbeidsmarkt aftasten kan nooit kwaad. Je bent immers niet getrouwd met je baas (neem ik aan :+)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Als ik jou was zou ik eens een vrijblijvend gesprek bij 2 of 3 concurrende bedrijven aangaan.
Solliciteren naar je eigen fucntie bij een ander, dan heb je misschien concrete aanbiedingen en kun je die onder de neus van je huidige baas duwen.

Als die salarissen overeenkomen met wat je nu verdient dan kun je misschien tot de conclusie komen dat je kijk op functie/salaris moet worden bijgesteld.

Of je tekend direct bij de concurrent, dat kan natuurlijk ook 8)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

wat een boel vreemde adviezen :{

alsof je diverse biedingen gaat gebruiken om je prijs op te drijven in deze situatie :?

Vraag een salaris / functionerings gesprek aan geef duidelijk aan dat je meer salaris verdiend in jouw ogen... WANT....

Wordt daar geen gehoor aan gegeven, dan leg je je OF er bij neer, OF je zoekt naar een andere werkgever.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Even een snelle reactie:

Op de website van de Anwb staat een reclame van de FNV dat je deze week gratis advies aan kan vragen! Dus... :P

• FragNeck
Bedankt voor jullie aandacht in ieder geval.
Ik zal eens overwegen wat de beste methode is.

Pagina: 1