Inlogprobleem op website met MDA

Pagina: 1
Acties:

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Geen idee of dit hier thuishoort of bij hardware of zoiets, maar voorlopig houd ik m maar hier.

Een kennis van me heeft een T-Mobile MDA Vario. Ze probeert daarmee op een apart gedeelte te komen van een website (die ik beheer) die afgeschermd is middels htacces en htpasswd bestanden. Met IE op dat ding werkte het inloggen al helemaal niet. Daarom is sinds kort de minioperaversie (mini opera com) geïnstalleerd. Hier gaat het beter, want er komt een inlogschermpje.
Alleen na het invullen van de gegevens komt de foutmelding:
Deze pagina vereist authenticatie ("Basic Authentication: Clear text")
Bericht van: Website xxxx
en moet er opnieuw worden ingelogd.
Ik heb geen idee of dit op de website zelf is te regelen, of dat dit iets is wat op de MDA geregeld kan worden, of misschien wel in Opera, of aan de serverkant?

Wie kan me een eindje op weg helpen?

Natuurlijk heb ik lopen zoeken naar de foutmelding, eventueel in combinatie met 'MDA' of 'htpasswd' enz. Het enige dat ik kan vinden is dat er dus geen versleuteling van het wachtwoord plaatsvindt, maar dan... Betekent dit dan dat ik het wachtwoord onversleuteld moet gaan opnemen in het password-bestand?

Een kleine hint in welke richting ik nou moet verderzoeken is van harte welkom!!

[ Voor 3% gewijzigd door PaulZ op 02-11-2006 11:53 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...