Toon posts:

[PC] DTM2 met een TNT2 videokaart. Lukt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een buurjongen die DTM2 van Sinterklaas heeft gekregen., Installatie ging niet, dus ik even kijken. De PC is niet van deze tijd, maar goed, volgens de specificatie's zou het moeten lukken. Deze zijn:
http://frontpage.fok.nl/review/1767/1

De PC is een P3 1GHZ, 256MB, XP OS en dan de TNT2 kaart van 32MB

Ik vermoed zelf dat het aan de videokaart ligt, maar als ik bij de minimale eisen kijk, mag een Geforce 1 ook. Dus was is nu een TNT2 kaart? Ik dacht zelf een Geforce 1 kaaertje. Of zie ik iets anders over het hooftd?

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:28:
Ik heb een buurjongen die DTM2 van Sinterklaas heeft gekregen., Installatie ging niet, dus ik even kijken. De PC is niet van deze tijd, maar goed, volgens de specificatie's zou het moeten lukken. Deze zijn:
http://frontpage.fok.nl/review/1767/1

De PC is een P3 1GHZ, 256MB, XP OS en dan de TNT2 kaart van 32MB

Ik vermoed zelf dat het aan de videokaart ligt, maar als ik bij de minimale eisen kijk, mag een Geforce 1 ook. Dus was is nu een TNT2 kaart? Ik dacht zelf een Geforce 1 kaaertje. Of zie ik iets anders over het hooftd?
TNT2 is geen Geforce1 maar minder dan die...
Gaat dus denk ik niet draaien...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
De TNT is de voorganger van de GeForces. :)
En inderdaad gewoon uit de tijd voor de recentere games. Kan goed zijn dat de videokaart gewoon te weinig features ondersteunt.
Het is te overwegen om een simpele nieuwere kaart te kopen voor een paar tientjes, maarja, dat komt dan weer bovenop de kosten van het spel zelf.

Of kijk even hier: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/519
Staat best veel tussen wat weleens interessant kan zijn. Ik weet niet of het spel echt fatsoenlijk gaat draaien op die PC, ook met een GeForce, maar het valt te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 02-11-2006 11:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 10:11
Ik dacht dat de TNT2 een afstamming was van de Geforce 2 maar zonder TnL....

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

chrusherman schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:47:
Ik dacht dat de TNT2 een afstamming was van de Geforce 2 maar zonder TnL....
absoluut niet :)

tnt/tnt2 waren nvidia's gforce serie voorgangers. de nv4 en nv5 chips.
geforce 2 is een nv15

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, het spel start niet op doordat een TNT2 geen hardwarematige T&L ondersteunt. Bovendien is een TNT2 een aardig stukje langzamer dan een Geforce 1, maar dat ligt er net even aan welke TNT2 je hebt. Een TNT2 M64 is bijvoorbeeld weer véél trager dan een TNT2 Ultra.

Je buurjongen zal dus een ander videokaartje moeten aanschaffen, maar voor een paar tientjes heb je tegenwoordig al een tweedehands Geforce 3 of 4 waarmee je DTM2 makkelijk kan spelen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 08:33
Neem dan voor 2,50 meer een GF4 MX440, die presteert gelijk aan een GF2 Ti/Ultra en dus sneller dan een GF2 MX series. Anders effe kijken naar een tweedehands GF4 Ti4200, zou ook niet al te duur moeten zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk verhaal. Dank allen

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:37

Infinchible

Woef!

Wat wel slim is om even te kijken of het moederbord wel een AGP poort heeft. Een TNT2 zou ook nog pci kunnen zijn. De meeste moederborden uit die tijd hebben wel AGP, maar je weet het natuurlijk nooit zeker.
Een TI4200 is inderdaad nog wel een goede kaart, hier heb ik bijvoorbeeld Farcry nog mee kunnen spelen :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Infinchible schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:12:
Wat wel slim is om even te kijken of het moederbord wel een AGP poort heeft. Een TNT2 zou ook nog pci kunnen zijn. De meeste moederborden uit die tijd hebben wel AGP, maar je weet het natuurlijk nooit zeker.
Een TI4200 is inderdaad nog wel een goede kaart, hier heb ik bijvoorbeeld Farcry nog mee kunnen spelen :)
Dat is niet alleen "wel slim", dat is best nodig om even te doen. Ik heb ook een TNT2 (gesloopt :'() in PCI-vorm voor een P3 moederbord met onboard VGA: mooi dat dat ding geen AGP-slot heeft...

Overigens kan ik zelfs met mijn sloeberige GF4 MX440 erg soepel FarCry draaien, al is dat met een fors snellere CPU dan de P3 1GHz uit dit topic. Als die PC een AGP-slot heeft, dan is zo'n ding wel de moeite (hij draait ook met veel plezier NFS:U2 en nog veel meer)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1