Toon posts:

Opeens een verticale witte lijn over hele laptop-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 5.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag was ik aan het surfen op het internet en opeens krijg ik een witte verticale lijn over mijn gehele laptopscherm. Wat kan dit zijn? Ik hoop echt dat het iets met windows is of iets dergelijks, want ik kan hem echt niet missen voor een aantal dagen. De lijn kwam gewoon ineens tevoorschijn en ik heb al verschillende zaken geprobeerd:

1. Een ander beeldscherm op de VGA-uitgang gehangen. Dit externe beeldscherm vertoont het probleem niet.

2. Ik heb een andere resolutie geprobeerd. Toen ging het even weg, maar het kwam daarna bijna dadelijk weer terug.

3. Andere refresh rate. Ook heel even weg, maar dan kwam het weer terug.

Alvast bedankt;

Gerritske

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien moet je je laptop even opnieuw opstarten? Daar ligt het denk ik niet aan maar soms zijn er van die probleempjes dat je je pc opnieuw moet opstarten en dan is het over. Misschien is het beeldscherm ergens tegenaan gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zojuist opnieuw opgestart en dit heeft het probleem niet verholpen. Ook is er niks in aanraking gekomen met het scherm. Toch bedankt. Ik zoek nog steeds een oplossing,

Alvast bedankt,

Gerritske

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Al op andere sites gezocht? Op GoT gezocht? Veel succes met verder zoeken ;)

offtopic:
Ik ben ook niet bekend bij de laptop's (en de pc's)

Verwijderd

misschien kan je even een foto maken van de witte streep.. maar als het in
een keer komt en op vga out is het er niet en als je resolutie veranderd en het is er weer
naar een paar seconden en refreshrate hetzelfde.. dan vrees ik toch wel het ergste.

Misschien kan je anders even esc drukken tijdens bios splashscreen zodat je bios ziet en
geheugen en zo en dan even op pause/break drukken en zien of het daar ook komt, of in het
bios natuurlijk na een tijdje als dat het geval is vrees ik toch wel het ergste.. dan zal het wel
je tft scherm zijn..

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
Is het probleem al aanwezig tijdens het booten ? (Ga desnoods even in de BIOS, zodat windows niet opstart). Dan is het een hardware probleem. Ik heb ook ooit een dergelijk probleem gehad. Als ik een punt van mijn laptopscherm beetpakte, en de andere punt voorzichtig heen en weer bewoog verschenen er opeens witte lijnen.

Het kan zijn dat het een probleem met de aansluiting van het (eigenlijke) scherm is (slecht contact) of een hardware driver die overleden is (danwel bijna). Ik bedoel dus een stuurtransistor oid.

Verwijderd

Topicstarter
Juist even in het BIOS geweest en daar heb ik idd de lijn ook. Zeer vreemd,
Maar als je refresht, dan krijg ik heel even de kleur wel goed te zien, maar bijna onmiddellijk daarna krijg ik dan die witte streep. Niemand een idee meer ?

Gerritske

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 11:33 ]

Verwijderd

Het zal waarschijnlijk de interne vga kabel zijn... De een is makkelijker te repareren dan de ander. Er zijn verschilende manieren van aansluiten, de ene is via flexprint (lastiger te repareren), en de andere is via 'echte' kabeltjes en dat is dan weer makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok bedankt alvast,

Kun je mij ook vertellen hoe ik daaraan geraak? Via de onderkant van de laptop, of door het toetsenbord te verwijderen?

Alvast bedankt,

Gerritske

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 12:09 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde voor gehad.
op gestuurd voor RMA, hebben ze het voor me opgelost binnen de week...
(was een asus laptop)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn opeens weer 2 lijnen bijgekomen. Ik denk dat ik hem inderdaad moet binnendoen, want dat is toch niet meer normaal. Iedereen bedankt voor de reacties.

Mvg,

Gerritske
Pagina: 1