Mono oordopjes (maar wel DUBBEL!)

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinjoprogress
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb een voicerecorder die aangesloten kan worden op oordopjes middels een kleine jack aansluiting.

De bijgeleverde jack (incl. microfoon in het snoer + volumeregeling) is mono + maar 1 dopje (links).

Ik ben nu op zoek naar een aansluiting die WEL mono is maar WEL 2 oordopjes heeft (rechteroor + linkeroor). Stereo dopjes heb ik niets aan, want alleen links werkt dan en rechts heb ik ruis.

Bestaat dit???

Alvast super bedankt!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

misschien een idee om zo'n setje oordopjes met mic van een nokia/ander merk zonder mp3-speler te proberen? Zit namelijk meestal ook een mini-jack plug aan en ik kan me niet voorstellen dat telefoongesprekken in stereo de telefoon verlaten.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zelf een mono jack aan een stel oordopjes solderen? Gewoon beide dopjes parallel aansluiten, en 2x mono is het resultaat..

• pinjoprogress
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik zal idd kijken naar zo'n nokia oordopje.

Bestaat er anders geen kleine jack (verloop) stekker die het mono geluid door beide oordopjes kan sturen? Ik wil namelijk gewoon het geluid in beide oren kunnen horen. Liefst nog met volumeregeling etc.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
pinjoprogress schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:11:
Ik zal idd kijken naar zo'n nokia oordopje.

Bestaat er anders geen kleine jack (verloop) stekker die het mono geluid door beide oordopjes kan sturen? Ik wil namelijk gewoon het geluid in beide oren kunnen horen. Liefst nog met volumeregeling etc.
Je moet gewoon ff de 2 ringen van een stereo jack met een druppeltje tin aan elkaar verbinden(solderen:) ) Werkt perfect. :)

De 2 delen zoals aangegeven in de afbeelding met rode pijlen, met een druppeltje tin zoals voorgesteld is in de tekening door een rode stip.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/steven-smits/stereo%20naar%20mono%20jack.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door heracles op 02-11-2006 17:49 ]

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
volgens mij is dit wat je zoekt:
Pagina: 1