PaintShop 11: ben ik de enige?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik gebruik nu een maandje Corel Paintshop XI. Maar ik vind het ECHT ergerlijk, sinds Corel Jasc heeft overgenomen is de kwaliteit (in mijn ogen) alleen achteruitgegaan. Wat mij nog het meest irriteert: je kunt niet meer vanuit PaintShop BROWSE doen, zonder dat je de directory die je wilt browsen toevoegt (WHAT THE FUCK!?) aan je browse-bar. Er zijn meer dingetjes. Hij is trager. Hij voelt minder prettig.

Moet ik nu terug naar PSP 9? Mensen met andere ervaringen? Die blij zijn met PSP 10 of PSP 11?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik zit nog steeds op PSP 8. Weinig reden gehad tot nu toe om over te stappen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik werk zelf nog steeds met 7 zelfs, zeker omdat ik niet veel meer doe dan resizen, rotaten en wat andere simpele dingen met de fotos van m'n digicam voldoet die ook nog prima.
Ik heb de latere versies wel eens gebruikt, maar die zijn allemaal een stuk zwaarder, terwijl er op zich geen functionaliteiten inzitten die ik nodig heb.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb hier zowel 7 als 8.
Werk er zelf niet mee, maar mijn zusje is helemaal gek met versie 7. Die vind ze op een of andere manier fijner als 8...

Misschien toch een soort van dalende lijn in de kwaliteit van PSP?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zou niet weten waarom de kwaliteit achteruit zou zijn gegaan omdat Corel Jasc heeft overgenomen. Corel heeft vele malen meer en langer ervaring op het gebied van grafische tools dan Jasc had. Hun Corel suites zijn al jaren erg goed. Tuurlijk het Jasc spul was top maar beperkte zich to echt tot fotobewerking. Ik ziet het alleen maar als voordeel dat ook wat andere Corel tools/functionaliteit in de toekomst geintegreerd gaat worden.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb XI nog niet onder handen gehad.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Darth Malak schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:10:
Ik zou niet weten waarom de kwaliteit achteruit zou zijn gegaan omdat Corel Jasc heeft overgenomen. Corel heeft vele malen meer en langer ervaring op het gebied van grafische tools dan Jasc had. Hun Corel suites zijn al jaren erg goed. Tuurlijk het Jasc spul was top maar beperkte zich to echt tot fotobewerking. Ik ziet het alleen maar als voordeel dat ook wat andere Corel tools/functionaliteit in de toekomst geintegreerd gaat worden.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb XI nog niet onder handen gehad.
Maar PSP X wel? Die had namelijk al dezelfde nukken met die browser. Maar XI is gewoon NOG een stap terug. Ik ben altijd iemand die de nieuwste versies wel graag wil gebruiken, maar ik vind het echt schandalig wat voor kromme dingen in PSP zitten sinds Corel er met hun poten aan heeft gezeten. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:34
Terw_Dan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:01:
Ik werk zelf nog steeds met 7 zelfs, zeker omdat ik niet veel meer doe dan resizen, rotaten en wat andere simpele dingen met de fotos van m'n digicam voldoet die ook nog prima.
Ik heb de latere versies wel eens gebruikt, maar die zijn allemaal een stuk zwaarder, terwijl er op zich geen functionaliteiten inzitten die ik nodig heb.
Ik ben ook bij 7 gebleven. Ik heb wel PSP9 (NL) eens aangeschaft via een studentenlicensie, maar ik vond hem een stuk zwaarder werken. Ook was ik erg gewend aan de engelse menu's die ik in PSP7 had, zodat ik maar besloten heb om naar 7 terug te gaan.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48

Acheron

updatepack.nl

Ik gebruik tot volle tevredenheid Corel Paint Shop Pro X. In tegenstelling top Paint Shop Pro 8 en 9 is deze versie gewoon sneller. Soms heeft die de neiging om nog wel eens te crashen als je met verschillende masks en layerbewerkingen aan het uitvoeren bent. Daarom sla ik regelmatig tussentijds op. De interne browser gebruik ik niet, aangezien deze aan de trage kant is.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Met PSP X was er in het begin een probleem met dual core PC's. Hier is al snel een patch voor uit gebracht. Verder nooit problemen gehad met X en ik vond het een verbetering.

Verwijderd

Erg laat maar je kan dit zonder problemen instellen. :)

File -> Preferences -> General program preferences

Zie hier.

Vind zelf Paint Shop Pro X waar ik nu meer werk. Nog niet op XI. Een enorme verbetering t.o.v. PSP 9.
Het is een meer dan capabel alternatief voor PhotoShop geworden. En niet alleen voor Elements.
Pagina: 1