Sustain pedaal omgekeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Omdat mijn vorige keyboard setup (Fatar SL-880 met Roland JV-1010) al bijna een jaar weg was voor reparatie (en ik er sowieso al niet zo tevreden over was, en eigenlijk toch alleen maar piano speel dus de synthesizer functies niet nodig heb) heb ik recent een Casio Privia PX-110 aangeschaft.

Klinkt en speelt heerlijk, maar er zit zo'n pedaal "knopje" bij:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000792SBS.01.LZZZZZZZ.jpg

Nu heb ik uit mijn vorige setup nog een Roland pedaal over (type weet ik niet, maar hij ziet er zo uit als de pedaal op het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://image.i-soldit.com/images/0198/101980002000/101980002000_03_03.jpg

Echter als ik deze aansluit dan werkt hij precies omgekeerd, wanneer ik de pedaal indruk houden de toetsen "normaal" op, als ik de pedaal loslaat klinken ze door...

Ik heb in de manual niets kunnen vinden hier over (of het om te draaien is in de PX-110, er zit in ieder geval geen "knop" op het pedaal), en de casio support page geeft een SQL error als ik iets probeer te verzenden.

Weet iemand of het om te draaien is, al dan niet door een stukje hardware te solderen of de pedaal te openen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Openschroeven het Normaly Closed contact omwisselen met het Normaly open contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 15:00
Het openschroeven en contacten omwisselen is de makkelijkste optie, maar op mijn masterkeyboard (M-Audio Keystation Pro 88) is een functie om dit om te wisselen, misschien dat de casio dit ook heeft. Het probleem met softwarematig dat ding omdraaien is dat tegen de tijd dat je het uitgezocht hebt, had je het al 3x kunnen omdraaien in het pedaal met wacht licht soldeerwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik wist niet dat het pedaal de mogelijkheid heeft om dit om te draaien, vanavond zal ik hem eens open schroeven om te kijken :)

Mijn vorige masterkeyboard (Fatar SL-880) draaide het aan-bij-in of aan-bij-uit gewoon om als je direct na het opstarten twee keer het pedaal intrapte, maar deze doet dat dus niet :/ .

Wat mij betreft mag hij ook best hardwarematig omgedraaid worden, ik sluit hem verder toch nergens anders op aan.

[avond]
Ja! Het werkt! In de pedaal zit een printje met twee baantjes, een voor omhoog contact en een voor omlaag! Met wat soldeerwerk is hij nu 'goed'! Ik ben weg! (ffl spelen :))

[ Voor 17% gewijzigd door EMP op 03-11-2006 00:23 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.