Hi,
Ik heb een PHP applicatie waarbij ik een aantal arrays gevuld krijg met gestructureerde data in verschillende lengtes, bijvoorbeeld:
..er kunnen dus ook lege arrays tussen zitten (=geen return-data).
Nu heb ik ook een master array (of meta-array) met daarin de namen van de arrays en een kleine beschrijvende text:
Nu wil ik in mijn code alle data-arrays doorlopen door de master-array als sturing te gebruiken. Op dit moment heb ik zoiets:
...echter; ik krijg de data uit de data-arrays er niet uit. Het script ziet wel goed dat er bepaalde arrays met data zijn (hij laat de
Iemand een idee hoe ik die data wel naar boven kan halen?
Alvast bedankt!
Mark.
Ik heb een PHP applicatie waarbij ik een aantal arrays gevuld krijg met gestructureerde data in verschillende lengtes, bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $array1[0]["persname"] = "Karel"; $array1[0]["nummer"] = "1645746764"; $array1[1]["persname"] = "Truus"; $array1[1]["nummer"] = "0374563"; $array2[0]["persname"] = "Piet"; $array2[0]["nummer"] = "82429886"; |
..er kunnen dus ook lege arrays tussen zitten (=geen return-data).
Nu heb ik ook een master array (of meta-array) met daarin de namen van de arrays en een kleine beschrijvende text:
PHP:
1
2
3
4
| $master[0]["name"] = "array1"; $master[0]["desc"] = "Afdeling verkoop"; $master[1]["name"] = "array2"; $master[1]["desc"] = "Afdeling administratie"; |
Nu wil ik in mijn code alle data-arrays doorlopen door de master-array als sturing te gebruiken. Op dit moment heb ik zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| for ($i=0; $i<count($master); $i++) { if (count($$master[$i]["name"] <> 0) { echo $master[$i]["desc"]; for ($j=0; $j<count($$master[$i]["name"]); $j++) { echo $$master[$i]["name"][$j]["persname"]; } } } |
...echter; ik krijg de data uit de data-arrays er niet uit. Het script ziet wel goed dat er bepaalde arrays met data zijn (hij laat de
PHP:
netjes zien voor de gevulde arrays) maar de onderliggende data wordt niet getoond.1
| echo $master[$i]["desc"]; |
Iemand een idee hoe ik die data wel naar boven kan halen?
Alvast bedankt!
Mark.