Netwerk aanleggen - Outlook/agenda centraal

Pagina: 1
Acties:

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-03 12:43
De situatie is al volgt.

Er moet een klein netwerk worden gemaakt met 3 desktops, 1 laptop en een server.
Daarnaast moet er de mogelijkheid zijn om via een van de computers elkaars mail van Outlook uit te kunnen lezen en de agende te kunnen beheren.

Het netwerk aanleggen is geen probleem voor mij, ik vraag mij alleen af welke software ik het best kan gebruiken om Outlook met elkaar te laten functioneren en dat iedereen een centrale agende kan beheren.

(Wellicht dat dit topic verplaatst moet worden)

PS2 Snow White SRSM 20"

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Microsoft Exchange Server is hier heel goed in, maar het kost natuurlijk wel wat.

• Berenkoud
Ik had wel zo'n vermoeden dat Exchange hier een uitkomst zal bieden, maar ik wist het niet zeker.
Vandaar dat ik hier verhaal ben gaan doen.

Dan wordt het tijd dat ik me maar eens ga verdiepen in Exchange, aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Berenkoud op 02-11-2006 23:00 ]

PS2 Snow White SRSM 20"

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:35

lier

MikroTik nerd

Bekijk dan eens SBS2003 (Small Business Server) van Microsoft. Voor kleine kantoren een ideale en betaalbare oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Berenkoud
lier schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:45:
Bekijk dan eens SBS2003 (Small Business Server) van Microsoft. Voor kleine kantoren een ideale en betaalbare oplossing.
Maar dan zul je alsnog Exchange toch moeten installeren om zo de benodigde functies te bemachtigen?

PS2 Snow White SRSM 20"

Verwijderd

Exchange is onderdeel van SBS

Verwijderd

Als je SBS installeert zit Exchange erin.
Er zijn twee versies één met ISA en één zonder. ISA is een geavanceerde firewall, en kan ik je aanbevelen als je bijvoorbeeld ook graag beveiligde webmail oid wil, anders zal een simpel routertje wel voldoen.
Qua hardware vraagt ie wel wat natuurlijk. Vooral voldoende geheugen is belangrijk

• tech-notes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
De setup van Exchange in een SBS server is redelijk eenvoudig gemaakt.
Je krijgt na de installatie een TODO lijst en als je deze netjes stap voor stap naloopt werkt je exchange server.
Ook het aanmaken van Windows gebruikers kan je met zo'n Wizard doen.

Succes.

https://www.tech-notes.nl

Pagina: 1