Het grote Archos Gmini XS 100/104 topic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() De Archos XS100 is een MP3 speler van een klein formaat voor een zeer scherpe prijs. Het apparaat is in de markt gezet om te kunnen concureren met de Ipod. Kan hij dat? Goede vraag. In sommige zaken wel, in andere niet. Hij is klein en compact en bied 3 to 4GB aan opslag. de bijgeleverde oortjes zijn helaas niet al te best en tevens is het ontbreken van een adapter een kwalijke zaak vind ik. Het opladen gebeurt dmv de USB aansluiting van je PC. ![]() ![]() De prijs van rond de €100,- voor de 3GB versie zal echter veel kopers aantrekken en ik denk dat dit wel terecht is. Vergelijkbare apparaten van andere fabrikanten schieten al snel boven de €150,- en zitten daarmee meteen in een andere prijs/kwaliteids verhouding. De speler is een leuk en goed bedienbaar apparaat in een prijsklasse waar je normaal alleen maar USB-stick spelertjes voor kan kopen en dus zeker de moeite waard om te overwegen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Features | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]()
*= Afhankelijk van het gekozen versie/opslagcapaciteit | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Display | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoals je ziet zijn het display en de mogelijkheid om foto's te bekijken de grootste verschillen tussen de XS104 en de XS100. De XS104 heeft een fraai OLED kleurenscherm, terwijl de XS100 het moet stellen met een eveneens fraai grijs/blauw verlicht scherm. ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eerste indrukken ( XS100 ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De levering van het geheel is aan de karige kant maar verklaard tevens de scherpe prijs. De behuizing is van aluminium en voelt lekker solide aan. De speler functioneerd met behulp van een kleine harddisk en zal dus met iets meer zorg behandelt dienen te worden dan flash spelers denk. Buiten de speler treffen we in de doos het volgende nog aan: • De oordopjes ( het beste asap te vervangen door bijv. iets als de Creative 630 ) • Een USB 2 kabel voor het overzetten van de muziek en het opladen van de speler • Een quickstart guide Het ontbreken van een adapter voor 230V is in mijn ogen echt een gebrek. Het opladen via de USB poort gaat wel maar is te traag imo. zeker als ik de adapter van mijn Gmini 500 eraan hang. Het is jammer dat het schermpje geen kleuren weer kan geven buiten het mooie blauwe backlight. Wel is het schermpje erg duidelijk en scherp. De folder structuur is zoals we van Archos gewend zijn, doeltreffend zonder veel poespas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tasjes & Accessoires | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Er zijn gelukkig veel aftermarket spullen te koop voor de Gmini XS104/100. Er is een ruime keuze in tasjes, oordopjes en koptelefoons. Hier een klein overzicht. Tasjes Archos zelf heeft de beschikking over een aantal fraaie tasjes in verschillende kleuren. Er zijn ook een aantal ander soorten tasjes te verkrijgen bij Archos. Tevens is er een armband versie op de markt die het bij bijv. de sporters goed zal doen. Maar voor diegene die het uiterste in luxe wil is er maar 1 merk natuurlijk. ( helaas is de prijs daar ook naar Adapter Een ding wat eigenlijk niet mag ontbreken, maar helaas niet word bijgeleverd: de adapter. Met een goedkope universele adapter moet het volgens mij ook lukken? De adapter moet leveren:
Oordopjes & koptelefoons Als je andere oordopjes zoekt kijk dan eens rond in de volgende topics. Hierin barst het van de goede gebruikers ervaringen die ook jou op weg kunnen helpen. • Wat zijn goede oordopjes? • Wat zijn goede headphones? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Price & Reviews | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reviews: • Kieskeurig ( NL ) • ZDnet ( NL ) • Cnet ( Engels ) • ZDnet ( Frans ) • iTrafik ( Frans ) • Todoreviews ( Spaans ) • Tweakers.net product survey Uit een test van de consumentengids Jan 2006 komt hij als "Beste koop" uit de bus. ( heb hier helaas geen kopie van ) ![]() Pricewatch: • Pricewatch • Dixons ( vaak strakke aanbiedingen ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drivers, downloads en firmaware | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hieronder vind je een paar van de meest voorkomende zaken qua software benodigdheden. Firmware • www.Archos.com MP3 conversie • Windows Mediaplayer 10 • Xilisoft CD-ripper | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tips, Tricks en andere vormen van comentaar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heb je opmerkingen, tips of hints om de startpost te verbeteren hoor ik het graag, via dit topic of een Shaggy8675 mailtje. Alle andere zaken, daar is het topic voor Zo, dat was het wat mij betreft, veel plezier. |
[ Voor 109% gewijzigd door Shaggy op 05-11-2006 19:54 ]
Making an ass of myself since the 70's