Ik heb een probleem met het delen van mijn printer tussen windows en OSX. Zeer vervelend, ik heb geen steeds naar de Mac te lopen om een bestand te kunnen printen. Tevens moet iedereen in het huis kunnen printen, ook als ik er niet ben om het via de Mac uit te printen. wat dus nu van toepassing is
Situatie:
Mini Mac G4, OSX 10.4.8
Laptop XP Pro.
Laptop XP Home
PC XP Home
Printer: Canon Pixma 2000
Wat werkt wel?
- bestanden van de Mac bekijken met laptop/pc
- bestanden van laptop/pc bekijken met de Mac
- printer toevoegen op de laptop/pc door middel van Bonjour en de ingebouwde printerbrowser van Windows
- printen vanuit OSX
Wat werkt niet?
- printen vanaf een laptop/pc naar de printer die aangesloten is op de Mac
Wat heb ik gedaan?
- op de laptop/pc de drivers voor de printer geinstalleerd
- firewall compleet uitgezet
- op verschillende manieren de printer toegevoegd (wizard van XP, via bonjour en dubbelklik op de printer als ik de Mac via het netwerk bekijk)
Zie ik iets over het hoofd? Mij lijkt dat er iets verkeerd is ingesteld bij het printen naar de printer, aangezien ik in Word een bestand wel kan printen zonder foutmeldingen, maar er niks uit de printer komt. In Windows noch OSX krijg ik een (zichtbare) foutmelding.
Situatie:
Mini Mac G4, OSX 10.4.8
Laptop XP Pro.
Laptop XP Home
PC XP Home
Printer: Canon Pixma 2000
Wat werkt wel?
- bestanden van de Mac bekijken met laptop/pc
- bestanden van laptop/pc bekijken met de Mac
- printer toevoegen op de laptop/pc door middel van Bonjour en de ingebouwde printerbrowser van Windows
- printen vanuit OSX
Wat werkt niet?
- printen vanaf een laptop/pc naar de printer die aangesloten is op de Mac
Wat heb ik gedaan?
- op de laptop/pc de drivers voor de printer geinstalleerd
- firewall compleet uitgezet
- op verschillende manieren de printer toegevoegd (wizard van XP, via bonjour en dubbelklik op de printer als ik de Mac via het netwerk bekijk)
Zie ik iets over het hoofd? Mij lijkt dat er iets verkeerd is ingesteld bij het printen naar de printer, aangezien ik in Word een bestand wel kan printen zonder foutmeldingen, maar er niks uit de printer komt. In Windows noch OSX krijg ik een (zichtbare) foutmelding.