Ultra ATA 133 IDE Kabel voor Xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik zou graag de standaard Xbox IDE kabel willen vervangen door een Ultra ATA 80 aderige kabel.
Hiervoor heb ik een Ultra ATA 133 80 aderige kabel nodig van 60 cm lang met 3 connectoren.

Maar het probleem is dat bij alle kabels die ik tegen kom de 3 connectoren niet aan dezelfde kant van de kabel zitten (zoals bij de standaard Xbox IDE kabel)

Weet iemand misschien of deze Ultra ATA 133 80 aderige kabels ergens te koop zijn (60 cm lang waarbij alle connectoren aan dezelfde kan van de IDE kabel zitten, waarbij de nokjes op de connectoren naar boven zitten)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

standaard 60CM kabels passen net, blauw/mobo aansluiting op de harde schijf doen en wat vouwen lukt precies! Wel oppassen dat je niet de middelste "pin" van de bovenkap (die in HD tray en DVD tray gaat) in de weg gaat zitten (en de kabel beschadigd bij terugplaatsen)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In een van de oude xbox-topics stond een 'vouw-schema'.

Ik zou daar eens kijken! :)

ook nog een linkje: http://www.llamma.com/xbo...ector_ide_cable_udma_.htm

en een pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.llamma.com/xbox/Mods/images/idecable/DSCN0959.jpg

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Chimichurri
Hartelijk dank voor de nuttige links, ik was zelf ook wel wat aan het vouwen geweest, maar er nooit bij stil gestaan dat er vouwschema's bestonden:-)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
Schweino, zie je met die kabel ook een merkbaar verschil als je enkel xbmc gebruikt?

• Chimichurri
Dank voor de reacties, ik ben met bovenstaande aanwijzingen en links creatief aan het vouwen gegaan met m'n 60 cm ATA133 IDE Kabel.

En ik moet zeggen, het resultaat mag er zijn:-)

@Fire69, ja ik moet zeggen tot mijn verbazing is er werkelijk een merkbaar verschil met laad tijden en het starten van games en applicaties (een voorbeeld in XBMC, het inladen van een lange lijst met MP3z gaat een stuk sneller:-)

• Fire69
Thanks, ga ik ook maar zo eens een kabel fabriceren :)

• Chimichurri
Ja is echt de moeite waard hoor, je kan die kabels ook kant en klaar kopen bij sommige Xbox MOD websites (zijn dan zogenaamde ATA166 kabels) Maar het komt er op neer dat het gewone IDE kabels zijn die ze al voor je hebben gevouwen....dus dan kun je het net zo goed zelf doen:-)

En ATA 133 is eigenlijk al overkill voor de IDE controller van de Xbox, dus wat het extra nut is van ATA166 is me een raadsel:-)

• Fire69
Heb jij'm bij zo'n shop gekocht? Zo ja, bij Llama of ergens anders?

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56

Gaitman

The Real One

Chimichurri schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:00:
@Fire69, ja ik moet zeggen tot mijn verbazing is er werkelijk een merkbaar verschil met laad tijden en het starten van games en applicaties (een voorbeeld in XBMC, het inladen van een lange lijst met MP3z gaat een stuk sneller:-)
Is er een tooltje voor de Xbox om dit te testen?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 14:53
Gaitman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:36:
[...]

Is er een tooltje voor de Xbox om dit te testen?
ja, een klok of stopwatch.....

zie ook http://www.llamma.com/xbo...ta100_cable_benchmark.htm

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56

Gaitman

The Real One

Zeker de moeite waard dus :)

• Fire69
Iemand een ideetje waar ik die kabel kan halen?
Dacht hem net bij Llama.com te bestellen, maar voor een kabel van 7.99$ kost het 26$ aan verzending 8)7
Pagina: 1