Beste Tweakers,
Ik zit sinds kort met een zeer vervelend probleem.
Door een onoplettenheid ( ik werd gebeld terwijl ik ubuntu aan het installeren was)
Heb ik op mijn dell Dimension 9200 volledig geformateerd & alle partities ( dell utility/backup/ schijf) gemerged. ( in ubuntu was het de optie 'erase full disk' ...)
Toen had ik dus wel ubuntu op mijn pc, maar ik wou graag terug Windows XP.
Oorspronkelijk stond er op mijn Dell Windows XP Media Center 2005. Deze had ik echter niet op cd dus ik besloot windows xp er op te smijten.
Toen ik de Windows Xp cd instak & probeerde te booten, gaf hij correct
'druk op een toets om te starten...' etc.
Echter als hij alle stuurprogramma's heeft geladen, springt hij op een BSOD met
een resem meldingen en dan het (redelijk bekende) error : STOP blablabla
PCI.SYS
(zie hier 1ste post voor exactere error )
Door te googlen e.d dergerlijk zou het iets met een videokaart te maken hebben die pas ondersteunt wordt vanaf Windows XP SP 2.
Ik heb toen via Nlite windows xp ge stripped & er een SP2 op ge slipstreamed.
Toen ik deze instak kreeg ik ongeveer de zelfde STOP error, alleen was PCI.SYS weg, maar gaf hij aan dat als ik SATA schijf had, deze op moest veranderen van master naar slave of iets dergerlijks.
Ik ben toen via Gparted ( linux distro die schijven partitioneert) beginnen klooien omdat ik dacht dat ik misschien mijn MBR record had verkracht of iets dergerlijks...
Helaas werkte dit ook niet.
Toen heb ik een Windows Media Center editie ofgehaald ( illegaal, hoewel ik dus een legale cd-key op mijn dell pc heb plakken) waar een Bootable CD map in stond, Media Install CD & een Components cd.
De bootable cd bestaat uit 2 kleine files ( < 8 kb) waarvan een microsoft corporation.img en een andere.
de Media Install cd ziet er de gewone cd uit ( met Setup.exe etc).
Op components staan gewoon losse mappen.
Als ik de media install cd als bootable data wil branden in nero, vraagt hij diskette ( maar ik heb in mijn dimension geen diskettestation!) om die cd te branden.
Ik steek dan in pc waar ik cd op brande een diskette in, en ik dacht de inhoud van deze diskette op usb te zetten aangezien ik wel van usb kan booten.
Blijkt er niets op die diskette te staan, en helaas kan ik de gebrande cd niet booten...
Ik ben momenteel ten einde raad,
heb nu wederom ubuntu er terug tijdelijk opgesmeten, hoewel die daar mijn ethernet kaart niet van vindt.
Hoe kan ik nu terug Windows Xp Media Center op mijn dell krijgen, als ik GEEN backup/dell-utility partitie heb, GEEN recovery cd of iets dergerlijks. Gewone XP cd werkt zoals hierboven bescreven dus niet...
De specs van de Dell Dimension zijn deze:
Dank bij voorbaat!
Ik zit sinds kort met een zeer vervelend probleem.
Door een onoplettenheid ( ik werd gebeld terwijl ik ubuntu aan het installeren was)
Heb ik op mijn dell Dimension 9200 volledig geformateerd & alle partities ( dell utility/backup/ schijf) gemerged. ( in ubuntu was het de optie 'erase full disk' ...)
Toen had ik dus wel ubuntu op mijn pc, maar ik wou graag terug Windows XP.
Oorspronkelijk stond er op mijn Dell Windows XP Media Center 2005. Deze had ik echter niet op cd dus ik besloot windows xp er op te smijten.
Toen ik de Windows Xp cd instak & probeerde te booten, gaf hij correct
'druk op een toets om te starten...' etc.
Echter als hij alle stuurprogramma's heeft geladen, springt hij op een BSOD met
een resem meldingen en dan het (redelijk bekende) error : STOP blablabla
PCI.SYS
(zie hier 1ste post voor exactere error )
Door te googlen e.d dergerlijk zou het iets met een videokaart te maken hebben die pas ondersteunt wordt vanaf Windows XP SP 2.
Ik heb toen via Nlite windows xp ge stripped & er een SP2 op ge slipstreamed.
Toen ik deze instak kreeg ik ongeveer de zelfde STOP error, alleen was PCI.SYS weg, maar gaf hij aan dat als ik SATA schijf had, deze op moest veranderen van master naar slave of iets dergerlijks.
Ik ben toen via Gparted ( linux distro die schijven partitioneert) beginnen klooien omdat ik dacht dat ik misschien mijn MBR record had verkracht of iets dergerlijks...
Helaas werkte dit ook niet.
Toen heb ik een Windows Media Center editie ofgehaald ( illegaal, hoewel ik dus een legale cd-key op mijn dell pc heb plakken) waar een Bootable CD map in stond, Media Install CD & een Components cd.
De bootable cd bestaat uit 2 kleine files ( < 8 kb) waarvan een microsoft corporation.img en een andere.
de Media Install cd ziet er de gewone cd uit ( met Setup.exe etc).
Op components staan gewoon losse mappen.
Als ik de media install cd als bootable data wil branden in nero, vraagt hij diskette ( maar ik heb in mijn dimension geen diskettestation!) om die cd te branden.
Ik steek dan in pc waar ik cd op brande een diskette in, en ik dacht de inhoud van deze diskette op usb te zetten aangezien ik wel van usb kan booten.
Blijkt er niets op die diskette te staan, en helaas kan ik de gebrande cd niet booten...
Ik ben momenteel ten einde raad,
heb nu wederom ubuntu er terug tijdelijk opgesmeten, hoewel die daar mijn ethernet kaart niet van vindt.
Hoe kan ik nu terug Windows Xp Media Center op mijn dell krijgen, als ik GEEN backup/dell-utility partitie heb, GEEN recovery cd of iets dergerlijks. Gewone XP cd werkt zoals hierboven bescreven dus niet...
De specs van de Dell Dimension zijn deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 210-16257 Dimension 9200 Core Duo E6400 2.13GHz (1066MHz) 1 1.156,48 1.156,48 200-41177 D09925 1 235-12384 Free 15 month McAfee Security SW upgrade 1 239-10703 100 Euro off (Incl. VAT) 1 340-13317 No Resource CD 1 340-13514 MS Logo Label for Vista Capable 1 340-13773 English - 9200 System Docs (EUR power cord) 1 370-12006 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Memory 1 385-10441 Internal 13-in-1 Media Card Reader 1 400-12736 250GB 7200rpm SATA Hard Drive 1 429-11154 Sonic Software for DVD/RW+R (No Media) 1 429-11368 DVD 5.1 Power Software (no media) 1 429-12285 16X DVD+/-RW Drive 1 480-13366 FP/BL - Euro - 19in (1907FP TCO99) UltraSharp Black Flat Panel w/HAS 1 490-10564 256MB ATI Radeon X1300 Pro PCI Express graphics card 1 510-10153 Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio Software 1 520-10524 AS501 Sound Bar 1 + rest die er niet toedoet volgens mij... |
Dank bij voorbaat!
offtopic:
Ik wist niet waar ik deze post nu moest plaatsen, maar zolang niemand mij tegenspreekt dat het niets met mijn videokaart te maken heeft, denk ik dat het hier kan staan?
[edit]Bij nader inzien denk ik dat het misschien toch beter in Windows forum past, aangezien linux wel functioneert, en dat het dus windows is die problemen heeft met mijn videokaart?[/edit]
Ik wist niet waar ik deze post nu moest plaatsen, maar zolang niemand mij tegenspreekt dat het niets met mijn videokaart te maken heeft, denk ik dat het hier kan staan?
[edit]Bij nader inzien denk ik dat het misschien toch beter in Windows forum past, aangezien linux wel functioneert, en dat het dus windows is die problemen heeft met mijn videokaart?[/edit]
[ Voor 16% gewijzigd door Choxo op 02-11-2006 10:03 ]
×××