Geforce 3 Ti-200 kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
hey hey,

ben nieuw hier, dus dit wordt me eerste post...

ik heb nu een redelijk langzame computer staan, en wil graag een systeempje kopen waar ik weer mee verder kan en waar ik op uit kan bouwen...nu ben ik op marktplaats iemand tegengekomen waarmee ik mail over zijn computer die hij verkoopt, volgens hem zijn dit de specs:

Compleet Intel Pentium 4 2,8 GHz Systeem
asus moederbord p4p800 SE
intel p4 processor 2,8 ghz
160 gb hardschijf
1024 mb ddr geheugen
128 mb nvidia videokaart (Geforce 3 Ti-200 )
nec DVD brander Dual Layer
6 usb
netwerk kaart
geluid onboard
Werkend te zien met
Windowds xp prof met service pack 2
office nl

dat alles voor 350 euro met een hele mooi case lijkt me echt gaaf, zij het niet dat ik iets niet kan duiden...

hij zegt namelijk dat zijn videokaart een 128 mb nvidia videokaart (Geforce 3 Ti-200 ) kaart is. nu heb ik hier op het forum er even op gezocht, maar overal kon ik deze kaart alleen maar vinden in 64mb versie....
mijn vraag is dus: bestaat deze kaart wel, of is dit een neppe?
(daarbij zou ik graag, ondanks dat het eigenlijk niet mag, willen vragen of mensen over dit systeem hun mening zouden willen geven...)

groetjes,
pluisje

**als dit in een ander topic hoort, zou een modje hem dan willen verplaatsen? want weet niet of dit nu in compleet systeem hoorde, of in apart voor videokaarten bestemde topic...**

[ Voor 7% gewijzigd door darkpluisje op 01-11-2006 21:30 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongeacht of de kaart wel/niet bestaat; ik zou de kaart eruit halen en zeker een betere AGP-kaart erin zetten. Op zich is het systeem best snel en zou je er nog wat recente games op kunnen spelen maar niet met een GF3 (voor bijvoorbeeld 3d graphics zoals Doom3, Need for Speed Most Wanted etc).

Voor een goede/nieuwere AGP-kaart ben je snel 75-150 Euro kwijt maar voor de rest is het wel een redelijke prijs voor een redelijk systeem.

offtopic:
De licentie Windows / Office mag niet in alle gevallen aan je verkocht worden; mogelijkheid tot illegaliteit bij aankoop door jou.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 01-11-2006 21:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:28

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb maar een ding te zeggen: voor ik zou niet voor meer dan 250 accoord gaan, die videokaart is 3x niks tegenwoordig.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

powerflux schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:32:
ik heb maar een ding te zeggen: voor ik zou niet voor meer dan 250 accoord gaan, die videokaart is 3x niks tegenwoordig.
Ik zou die kaart aan een museum verkopen en er een nieuwe pc van bouwen :P

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

't Is mij ook een raadsel waarom er een 4 jaar oude videokaart in zo'n redelijk recent systeem zit. Misschien had de verkoper nog een oude kaart over en heeft hij die erin gezet om een compleet werkend systeem te kunnen verkopen?

Ik sluit me aan bij de anderen, het is niet relevant of de kaart 64 of 128Mb heeft omdat je er weinig aan hebt. En het argument 'een hele mooie case' vind ik ook onzin, pc kasten heb je al vanaf €35.

🖥️ | 🚗

• darkpluisje
jah, de mooie case was eik alleen maar om aan te duiden, dat het om een redelijk nieuw systeem gaat. met de kast bedoel ik dan (heb er geen plaatje meer van) een zeer gelikte case met lcd voor fan en temperatuur controle enzo. Dus volges mij heeft hij er idd een oude videokaart ingedaan, en de nieuwe zelf gehouden voor zijn volgende systeem.
maar ik zou er graag de nieuwere games op willen spelen (battlefield 2 bijv., fear hoeft niet..een cs:source, maar das al oudere game die minder nodig heeft) welke kaart zou ik er dan bijprikken?...kan iemand ook wat zeggen over het moederboord en wat ik daar voor extra mogelijkheden mee heb dan, over de videokaart gesproken dan. want het bord kwam me niet echt bekend voor...

alvast bedankt voor de reacties..

greetz

• MAX3400

MAX3400

darkpluisje: je hoeft niet constant te groeten en te bedanken (liever niet zelfs) maar het moederbord kan je nazoeken op www.asus.com.tw en dan zien wat de mogelijkheden zijn. Voor een AGP-kaart kan je terecht op www.tweakers.net/pricewatch maar als je als zwaarste game BF2 1.4 wil spelen, raad ik je minstens een 6800GT aan maar natuurlijk liever hoger (zie ook de release-notes van BF2 1.4 van EA).

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 21:04

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

300 euro zou wel de max moeten zijn hiervoor lijkt me, ff afdingen nog dus.

...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nieuwe spellen kunnen oa. niet met deze videokaart gespeeld worden omdat deze geen directx 9 ondersteund.
En welke je moet kopen? Kijk zelf eens in de pricewatch of bij V&A en bepaal je budget. Met bijvoorbeeld een GeForce 6800 of 7600 GS kom je al een heel eind.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 01-11-2006 21:52 . Reden: linkjes gemaakt ]

🖥️ | 🚗

• darkpluisje
MAX3400 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:48:
als je als zwaarste game BF2 1.4 wil spelen, raad ik je minstens een 6800GT aan maar natuurlijk liever hoger (zie ook de release-notes van BF2 1.4 van EA).
hoeveel kost deze kaart dan?
en dit gaat over de games die ik er voorlopig mee zou willen spelen....ik wil ook graag later uitgebrachte games gaan spelen (dat dan met nieuwe videokaart) zoals battlefield 2124...maar zou ik BF sowieso halen met deze specs??

• MAX3400

MAX3400

darkpluisje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:51:
[...]

hoeveel kost deze kaart dan?
en dit gaat over de games die ik er voorlopig mee zou willen spelen....ik wil ook graag later uitgebrachte games gaan spelen (dat dan met nieuwe videokaart) zoals battlefield 2124...maar zou ik BF sowieso halen met deze specs??
Zie de links in mijn vorige antwoord. En nee, eerlijk gezegd zit je met je geheugen aan de krappe kant voor BF2 of andere huidige games. Zelf zou ik 2GB RAM erin zetten maar dat is een keuze. BF2 draait wel redelijk tot goed met 1GB RAM maar ik heb duidelijk verschillen gezien tussen mijn PC en die van vrienden (ik heb 2GB).

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 12:48

Steffy

Ayreonaut

Tsja, moeilijk geval weer. Die GF3 is zo traag als dikke stront en daar krijg je games niet eens draaiende mee dat is wel duidelijk en zal vervangen moeten worden.

Verder weet ik niet wat je te besteden hebt maar dit wordt een gevalletje van upgraden binnen nu en een jaar. Er zit een AGP poort op dat ding, keuze wordt dan al beperkt maar laten we zeggen je gooit er een X1950 Pro in, daar is een AGP versie van of komt binnen nu en een paar weken op de markt dan kun je weer even vooruit maar ik denk dat in veel games de processor dan wel voor problemen gaat zorgen. Ik heb zelf een A64 3000+ 1,8Ghz@2,7Ghz en dat vind ik veelal niet eens lekker meer draaien, niet OCed zijn veel spellen amper speelbaar.

Ik denk dat je eens moet bepalen wat je totaal budget is en dan alle opties bekijken. 2e hands en gamen gaat eigenlijk niet samen namelijk en vooral dit systeem gaat het niet lang volhouden, met games als Crysis etc voor de deur gaat je processor het niet trekken en dan maakt je videokaart niet eens meer uit zelfs al zou je de snelste er in gooien. Een nieuw systeem hoeft helemaal niet duur te zijn en zo rond de 600/650 euro kun je een heel leuk budget game systeem maken wat zeker een tijdje mee kan.

DX10 is ook iets wat je moet menemen, wil je niet binnen nu en 6 maanden al bepaalde spellen niet kan draaien dan zul je als PCI-express moeten hebben wil je een DX10 kaart kunnen kopen, dat zit niet op het mobo, vervang dit, dat, etc. Afhankelijk van wat je kunt betalen zou ik hier heel goed over nadenken. Want heb je liever, een mooie case met slecht inhoud of een lelijk case waar je goed mee gamen kunt.

Verwijderd

De geforce 3 series hadden enkel 64MB aan boord. Ti200 was het midden-model van de GF3 series. Het gaat dan mogelijk om een ander model.

• darkpluisje
zoals ik al zei, maakt de case voor mij niet echt uit, het was alleen een voorbeeld ;)
hoeveel zou die x1950Pro me dan gaan kosten? en welke cpu zou jij erin hangen? het moederboord vervangen zou ik ook eerst kunnen doen maar ik zou geen idee hebben welke ik dan moet nemen, kijken naar de toekomst?..

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

darkpluisje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:57:
zoals ik al zei, maakt de case voor mij niet echt uit, het was alleen een voorbeeld ;)
hoeveel zou die x1950Pro me dan gaan kosten? en welke cpu zou jij erin hangen? het moederboord vervangen zou ik ook eerst kunnen doen maar ik zou geen idee hebben welke ik dan moet nemen, kijken naar de toekomst?..
Om even het AGP probleem aan te geven. De AGP kost 250 euro, de PCI-express kost 180. Als je de AGP koopt gooi je in princiepe 70 euro weg die je in het geval van het upgraden het moederbord kost.

350+250 = 600 euro. Mijn advies is. Kijk wat je nog eventueel bij kunt leggen maar voor die prijs koop je ook een leuke nieuwe pc.

Proc X2 3800+ =150 euro
Mobo(maakt niet echt uit welk merk) = 80 euro
Videokaart = 180 euro
Mem = 100 euro
HDD 300GB = 100 euro
en dan nog kast/voeding, dvd brander. Ongeveer 700 euro. Proc is wel Dual Core. Single Core is voor een budget systeem 100 euro en dan zit je rond een 3800+ Single core dus. Ben je 650 kwijt. Prijzen zijn wel afgerond naar boven dus je bent nog iets goedkoper uit.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Steffy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:54:
Tsja, moeilijk geval weer. Die GF3 is zo traag als dikke stront en daar krijg je games niet eens draaiende mee dat is wel duidelijk en zal vervangen moeten worden.

Verder weet ik niet wat je te besteden hebt maar dit wordt een gevalletje van upgraden binnen nu en een jaar. Er zit een AGP poort op dat ding, keuze wordt dan al beperkt maar laten we zeggen je gooit er een X1950 Pro in, daar is een AGP versie van of komt binnen nu en een paar weken op de markt dan kun je weer even vooruit maar ik denk dat in veel games de processor dan wel voor problemen gaat zorgen.
Ik denk dat als je 350 euro kan missen voor een agp videokaart dat je dan ook wel een core duo systeempje kan samenstellen met een wat mindere GPU. een x1600 512mb PCIe kost ook maar 99,-

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Steffy
Anders raad je hem even een kaart aan die evenveel kost als de rest van het systeem :/
Niet iedereen heeft zoveel te besteden. En niet iedereen wil 5 jaar met een systeem doen en meteen Vista installeren zodra deze uit is.

🖥️ | 🚗

• darkpluisje
maar met het geheugen en de cpu zijn imo niet zoveel mis....het zou dan dus alleen gaan om de vervanging van het mobo en de videokaart....dat komt samen op nog zoon 300 euro ebrij dus?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

MadMarky schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:08:
@Steffy
Anders raad je hem even een kaart aan die evenveel kost als de rest van het systeem :/
Niet iedereen heeft zoveel te besteden. En niet iedereen wil 5 jaar met een systeem doen en meteen Vista installeren zodra deze uit is.
Ik geef alleen maar aan dat je voor rond de 600 euro een prima systeem kunt bouwen. Tenzij je flink op dat systeem kunt afdingen wat ik betwijfel is het bijna de moeite niet om het te upgraden wil je niet gelijk met een systeem zitten wat eigenlijk al afschreven is.

Voor 200 euro ja dan kun je er wel een kaartje van 150 euro in zetten en is het geen rare koop maar er van uit gaant dat het systeem 350 euro moet kosten is een nieuw systeem gewoon een beter deal, dan is je systeem 10 keer zo snel, een videokaart die tenminste de komende 2 jaar prima mee kan en alles kan draaien. Of een betere 2e hands natuurlijk

Maar ik zei ook al, het is afhankelijk van wat je te besteden hebt, heb je 650 euro en heb je het er voor over zou ik voor nieuw gaan, heb je dat niet ja dan zou ik flink afdingen en kijken voor een leuke AGP kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 01-11-2006 22:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn wel Ti200 kaartjes met 128MB, bijvoorbeeld de ChaintechAG321
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/chaintech/ag321/AG321-2.jpg

ze komen niet veel voor, maar er zijn meestal wel eenp aar merken die kaarten uitbrengen met een boel extra mem (zo waren er ook Radeon 8500s met 128MB, ook al zag je die niet zo heel veel).

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Systeem is te duur. Voor die prijs zou er minstens een 9800pro in moeten zitten ofzo, maar mijn vermoeden bestaat dat de voeding hiervoor te zwak is (voornaamste reden om een systeem als dit met die graka af te maken).

Ik adviseer je voor hetzelfde 100 euro meer een systeem bij een goed aangeschreven webshop te laten bouwen. Krijg je er geen "gratis" software bij nee, maar aangezien een degelijke voeding + graka voor deze machine je net zo veel moeite en geld kosten op 't end.

[ Voor 21% gewijzigd door Cio op 02-11-2006 00:54 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

darkpluisje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:09:
maar met het geheugen en de cpu zijn imo niet zoveel mis....het zou dan dus alleen gaan om de vervanging van het mobo en de videokaart....dat komt samen op nog zoon 300 euro ebrij dus?
Maar wat is nou het budget dan? je hebt nog nergens genoemd hoeveel het mág gaan kosten dus iedereen roept maar wat.
In principe zou je de prijs van het systeem uit je 1e post kunnen proberen af te dingen naar €250-300. GeForce 6800 GT erin en klaar ben je. later upgraden gaat dan lastig worden, maar je hebt dan een redelijk goed gamessysteem.
Heb je meer te besteden en wil je langer plezier hebben van je systeem? Bouw zelf iets, er zijn genoeg suggesties voorbij gekomen in dit topic.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Als ik alles bij elkaar lees vraag ik me af waarom hij zijn XP Pro licentie ook "verkoopt", die alleen al kost namelijk 160 euro, give or take, ale het al om een officiele install gaat ;) Office zal wel het zelfde verhaal zijn.

Verder stelt het systeempje niet veel voor en denk ik dat je voor de kast en lcd schermpje bent gevallen, het minst belangrijke imo. En die videokaart daar kun je niets meer mee, of je moet oude games willen spelen of alleen typewerk erop doen.

Zou hij hem echt alleen voor 350 willen verkopen dan moet je zelf ook nog eens geld erbij leggen voor een nieuwe videokaart.

Brand je hander er niet aan, volgens mij is het een afgeragte bak wat denk ik op duurkoop zal uitkomen. Spaar wat door en koop iets nieuws, meer zekerheid.

• darkpluisje
hij heeft nu gezgt zijn systeem voor 300 euro weg te doen. en volges hem zit er een Aopen voeding op. als ik een 6600gt zou kopen, hoe duur is die dan voor een VGA systeem?

• MAX3400

MAX3400

darkpluisje schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:31:
hij heeft nu gezgt zijn systeem voor 300 euro weg te doen. en volges hem zit er een Aopen voeding op. als ik een 6600gt zou kopen, hoe duur is die dan voor een VGA systeem?
Wat snap je niet aan de URL's, links, hyptertext-links, verwijzingen die eerder in dit topic staan naar prijzen en uitvoeringen van VGA-kaarten?

• darkpluisje
sorry, ma zit nu op school computer en die gaf de rest van de link niet weer....

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
een aopen 6600GT kan je je krijgen voor 50 euro (Nieuw!) en als je die erin zet kan je wel weer even vooruit denk ik ;) (hier in ede dan bij computershop ede, en ik heb ook wel andere winkels gezien die hem zo goedkoop verkopen)

http://specs.tweak.to/15535

• MAX3400

MAX3400

Meerdere mensen (inclusief mezelf) raden minimaal een 6800GT aan; waarom wil je dan graag de prijzen weten voor een 6600GT terwijl ik je nu al kan vertellen dat je BF2 of BF2142 niet lekker kan gaan spelen?

• darkpluisje
dus ik kan beter een 6800GT kopen als een 6600GT? speelt hij daarmee dan wel lkkr BF2 (als ik een 265 mb versie neem?)

• MAX3400

MAX3400

darkpluisje schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:49:
dus ik kan beter een 6800GT kopen als een 6600GT? speelt hij daarmee dan wel lkkr BF2 (als ik een 265 mb versie neem?)
Wat is er, helaas, op tegen om even research te doen? Zowel voor BF2 als voor BF2142 bestaan "system requirements" op ongeveer 35597898 andere sites op internet. Daar kan je nazoeken wat je minstens, liever en het allerliefst moet hebben om genoemde games te kunnen spelen.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vergeet ook niet de originele licenties (+cd's) van de WIndows XP en office te overleggen voor als je later nog eens opnieuw wilt installeren of zo.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

darkpluisje welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Lees de aanwijzingen van je medegotters eens over wat je allemaal zou kunnen doen om je probleem te verhelpen. Omdat je zelf niet aangeeft wat je al geprobeerd hebt en we op GoT toch wel verwachten dat men enig eigen inzet toont voordat er een topic wordt gestart, of dat er een goede topicstart wordt gemaakt en jij dit niet hebt gedaan gaat je topic op slot

Doe ook wat aan je taalgebruik, op GoT stellen we er prijs op dat er geen MSN achtige posts worden gemaakt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.