Toon posts:

apache2 en webalizer log probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met apache/webalizer. Veel gezocht via google en GoT search, kan alleen geen duidelijk antwoord vinden.

Webalizer heb ik draaien op mijn server voor het bijhouden van de statistieken. Deze gebruikt de logs van apache. In cron.daily staan twee taken die hiermee te maken hebben, namelijk logrotate en webalizer....... so far so good.

Het probleem is echter dat dit de eerste keer gewerkt heeft, alleen was dat een oudere log zag ik later en wordt er op mijn server sinds begin oktober niet meer door apache gelogd. Dus dat is in ieder geval al een probleem.

Het gevolg is dat de nieuwe logfile leeg blijft, en een logrotate niet lijkt te werken. En zonder logrotate doet webalizer niets.

Weet iemand misschien waarom er geen logs gemaakt worden van apache? Kan het iets met httpd.conf te maken hebben? Ik heb namelijk bij het restarten van apache een foutmelding die er als volgt uit ziet:

[Wed Nov 01 21:05:39 2006] [warn] VirtualHost mijn1esite.ath.cx:80 overlaps with VirtualHost mijn2esite.ath.cx:80, the first has precedence, perhaps you need a NameVirtualHost directive
[Wed Nov 01 21:05:39 2006] [warn] NameVirtualHost *:0 has no VirtualHosts
[Wed Nov 01 21:05:39 2006] [warn] NameVirtualHost *:0 has no VirtualHosts

mijn httpd.conf ziet er als volgt uit:

NameVirtualHost *

<VirtualHost mijn1esite.ath.cx:80>
DocumentRoot /var/www/site
ServerName mijn1esite.ath.cx
</VirtualHost>

<VirtualHost mijn2esite.ath.cx:80>
DocumentRoot /var/www/apache2-default
ServerName mijn2esite.ath.cx
</VirtualHost>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 21:20 . Reden: typo ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Draai je virtualhosts om. De eerste is altijd de default-website.

Ik ben voorstander ervoor om <VirtualHost Hostname> om te zetten naar <VirtualHost IP>.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
misschien verwarrend doordat bij de tweede staat dat ie verwijst naar apache2-default, dit is alleen tijdelijk. De bovenste is ook de default-website.

Het veranderen van hostname naar IP adres maakt verder toch niet uit. Ik heb het geprobeerd, maar het maakt geen verschil, wat zijn de voordelen daar dan van, om even op een zijspoor te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Voor eventuele andere mensen die problemen hebben met het loggen, het toevoegen van de regel

TransferLog /var/log/apache2/access.log

heeft het probleem opgelost.