Toon posts:

ATI RADEON 9600 256mb AGP wordt niet goed geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb van de week nieuwe videokaart gekocht, de ATI RADEON 9600 256mb AGP, maar ik krijg hem niet goed geinstalleerd. De computer loopt ook continu vast tijdens spellen en kreeg ik een foutmelding door ATI:

VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands

Het systeem waar deze kaart in moet is van Packerd Bell, de iStart 2104.

Systeeminformatie:

• Bali (GA-KVM800MNF) ATX-moederbord versie 1.01
• AMD Sempron 3300+
• 800 MHz
• 1024 MB RAM
• 160 GB
• XP HOME

Ik heb de kaart geinstalleerd met behulp van meegeleverde cd van Club3D.
Deze beschreef dat ik eerst de Microsoft.NET 1.1 moest installeren en daarna catalyst controle centre voor XP.
Dit heb ik allemaal netjes gedaan, maar er bleef een Onbekend apparaat weergegeven worden, en als ik bij de eigenschappen daarvan keek, bleek het wel bij de ATI Radeon te horen. Deze wilde ik dan nog eens apart installeren, maar met de instalwizard kon er geen setup bestand voor gevonden worden.

Daarnaast heb ik nog allerlei updates bij ATI gedownload, maar de kaart bleef het niet doen.

Derde wat ik uitgevoerd heb, is het downloade van enkel de drivers van de kaart van de ATI site, zónder Catalyst dus, want naar mijn ervaring vreet dat programma gewoon geheugen. Helaas bleven hierbij ook dezelfde problemen zich voordoen.

Tevens zie ik als ik in Taskmanager kijk bij Processen, dat het programma svchost.exe met gebruiksnaam SYSTEM telkens bijna 100 % van het CPU-gebruik in beslag neemt…
Ik weet verder niet of dit er mee te maken heeft.

Kan iemand me met dit probleem helpen??!! ;(

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 16:51
Driver Cleaner al geprobeerd?
Daarnaast raad ik je aan(als het niet té veel werk is) XP d'r ff opnieuw op te gooien.. Het blijft altijd beetje lastig als je nieuwe hardware installeert.

Verwijderd

Topicstarter
Driver Cleaner heb ik net gebruikt, de spellen gingen iets beter als voorheen, maar nog steeds lopen ze vast...

En om te formatteren heb ik de windows cdrom nodig... maar die heb ik niet bij de computer gekregen... en met systeemherstel weet ik eigenlijk niet of ook m'n D-schijf hersteld wordt, want hier staan nogal wat belangrijke bestanden van me op...

En naar mijn idee is systeemherstel ook niet zo volledig en grond in schoonmaak als het formatteren....

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als jij enkel je C gaat formatteren gebeurt er helemaal niets met je D schijf.
Ook Systeemherstel zal je D niet aanraken.

Je probleem kan allerlei oorzaken hebben. Ik zie dat jouw moederbord ook een interne videokaart, S3 Graphics UniChrome Pro IGP, heeft. Mogelijk treden daarmee conflicten op. Heb je daarvan alle drivers grondig verwijderd? Probeer ook de videokaart uit te schakelen in het BIOS.
Ook is het niet onverstandig om even te kijken naar de chipset drivers. Je bord bevat de VIA K8M800 Chipset, daarvoor zijn drivers te vinden op VIAArena - VIA Hyperion Pro Driver Package. Die Hyperion drivers kun je gebruiken voor je chipset.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 07:15
Dit probleem was volgens mij bij CoD altijd

VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands

dit kun je uitvinken als ik me niet vergis in de control panel van ATI drivers en kijk wat die dan doet

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gokje: ie wordt te warm.
Gooi er es een grote ventilator langs

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik ken dit probleem met cod en VPU Recover, zet fast write uit in de bios en ook VPU Recover uitzetten in de drivers en je heb nergens meer last van. ;)

Als het niet kan in de bios(fast write uitzetten) dan kan je het geloof ik met ATI Gart uitzetten. (dit weet ik niet zeker meer)

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 02-11-2006 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
heej mad_max,

ik heb jou instructies paar dagen geleden opgevolgd.
de videokaart functioneerde wel al iets beter, maar nog steeds loopt hij vast tijdens spellen....

zou het misschien ook aan de voeding kunnen liggen?
ik geloof dat er een maximum output in de kast zit van 250 Watt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:38:
heej mad_max,

ik heb jou instructies paar dagen geleden opgevolgd.
de videokaart functioneerde wel al iets beter, maar nog steeds loopt hij vast tijdens spellen....

zou het misschien ook aan de voeding kunnen liggen?
ik geloof dat er een maximum output in de kast zit van 250 Watt
Mwa, die Packard-Bell voedingen zijn op zich prima, vooral als deze is meegeleverd met de overige hardware in jouw PC. Een 9600 is geen state-of-the art kaart die veel stroom trekt, dus zou niet uit mogen maken.

Ik zou er toch voor kiezen om een herinstall te doen wegens evt. software conflicten. Als je een Packard-Bell PC koopt krijg je neem ik aan óf de Windows CD meegeleverd, óf restore CD's. Anders even belletje doen richting PB?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29
Her-install is mijn tip. Ik heb dezelfde videokaart en kan nog alle games perfect spelen (:
Pagina: 1