Graag Advies over mijn Configuratie

Pagina: 1
Acties:

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo beste mede tweakers,

EDIT: Na de reacties heb ik besloten om een paar aanpassingen te maken. Daarnaast ben ik nog een GEILE zalman behuizing tegen gekomen die het mogelijk maakt om een 9500 Led cooler op de processor te plakken (Sterker nog hij is er op gebouwd dat je hem er haast wel in moet zetten voor goede airflow) Hij is aan de dure kant, maar voldoet toch het beste aan mijn wensen. Zit ook een remote bij en card reader.

Mijn set-up ziet er nu als volgt uit:

Zalman HD160 (behuizing) +remote en cardreader 233,12
Pioneer DVR-111D-BK Zwart Bulk 36,95
Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz 125,52
WD 320GB SATA II 16Mb WD3200KS 98,50
Asus P5B 167,40
Zalman ZM460B-APS 85,47
Intel Core 2 Duo Allendale E6300 1,86GHz 2Mb 775 181,50
XFX 256Mb 7600GS Silent PCI-E 113,95
Zalman CNPS9500 LED 41,89

De bedoeling is om een HTPC te bouwen, maar belangrijk voor mij is dat het de behuizing full ATX support. HTPC is fijn maar ik hou niet zo van m-atx en itx omdat je dan teveel afhankelijk bent van onboard VGA.

Vragen zijn ook aangepast:

1. Is een silent VGA wel handig of kan ik beter een active VGA kaart nemen en een zalman er op gooien.

2. Kan ik beter CAS 4 geheugen nemen op 533 mhz of CAS 5 op 667 mhz?

3. Lukt die Sata 2 aansluiting eigenlijk wel met dit moederbord en PSU?? Ik weet eigenlijk niet het verschil tussen SATA en SATA2

4. Wat is het verschil tussen non-ecc, ecc, ecc reg geheugen. En maakt dat nog wat uit met moederbord compabiliteit??

Alvast heel erg bedankt. _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door illstid op 03-11-2006 08:53 ]

Verwijderd

waar haal jij 2 gigabyte pc 6400 geheugen vandaan voor 179,- eurO?

• illstid
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:56:
waar haal jij 2 gigabyte pc 6400 geheugen vandaan voor 179,- eurO?
Het is geen 2 GB. TWIN2X1024 is de product code voor 1024 Matched pair, dus gewoon 1 GB. Maar het is wel 800 mhz de snelheid.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
qua maten zijn er geen verschillen tussen moederborden voor p4 en voor C2D.
Het enige waar je naar moet kijken is of er problemen bekend zijn met moederborden (oud dan wel nieuw). Er zijn namelijk kasten waar te weinig ruimte in is, waardoor in bepaalde type moederborden bijv geen grote videokaart meer te plaatsen is. Of om bepaalde koelers te plaatsen.
Maar dat er nu een nieuwe processor van Intel is doet dan weinig ter zake.

Voeding is hetzelfde als vroeger qua maten. Al heb je kasten waar alleen een kleiner type voeding in passen en andersom (kleine voedingen die alleen in bepaalde kasten passen). Gewoon de maten van een oude voeding met jouw keuze vergelijken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• illstid
Hallo allemaal. Ik zou het heel erg warderen als iemand die ervaring heeft met deze behuizing zou kunnen vertellen of de bovenstaande set-up (of vergelijkbare) past in de behuizing.
Het is een vrij populaire en veel voorkomende behuizing, dus iemand zou hier toch ervaring mee moeten hebben?

Verwijderd

illstid schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:43:

5. Ik zit te twijvelen tussen de media 260 of de Cavalier 4 van Coolermaster. Weet iemand anders nog een goede HTPC kast die full ATX support? (In de prijs klasse >200 inclusief voeding en >150 zonder voeding).

Alvast heel erg bedankt. _/-\o_
> betekend meer dan, ik denk dat je < bedoelt.

Ben je trouwens al bekend met de Silverstone LC17? Ik heb hem zelf, en hij is wat groter dan ik had verwacht, maar alles past er goed in, heeft ruimte voor 6 (!) schijven en 2 cd/dvd rom spelers.

• illstid
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:29:
[...]

> betekend meer dan, ik denk dat je < bedoelt.

Ben je trouwens al bekend met de Silverstone LC17? Ik heb hem zelf, en hij is wat groter dan ik had verwacht, maar alles past er goed in, heeft ruimte voor 6 (!) schijven en 2 cd/dvd rom spelers.
Ja, ik bedoel ook wat jij schreef. Die silverstone ziet er wel mooi uit, zeker een waardig alternatief en het overwegen waard, thnx.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-02 18:39

Sa1

illstid schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:48:
[...]
Ja, ik bedoel ook wat jij schreef. Die silverstone ziet er wel mooi uit, zeker een waardig alternatief en het overwegen waard, thnx.
ik heb geen antwoord verder voor je, wel een vraag. Ik ben ook bezig met een mooie htpc te fixen. Maar zoals ik jouw verhaal lees ga je er van uit dat het een gewoon standaard atx mobo moet zijn? K heb namelijk wel een p4 in een gewone kast en wil dit graag overzetten in een htpc kast. De voeding is ook een gewone standaard voeding? of moet het een kleine zijn ofzo?

3. Kan je WMCE retail bestellen of is die alleen maar OEM?
- alleen oem

4. De remote die bij deze behuizing wordt geleverd is deze ook WMCE compatible of werkt alleen de speciale WMCE remote?
- andere remotes werken ook op MCE, maar dan moet je wel .ini bestandjes gaan aanpassen. Ik heb een MCE kit van haupauge besteld, lijkt me het makkelijkst.

[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 02-11-2006 11:16 ]

• illstid
Sa1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:08:
[...]
ik heb geen antwoord verder voor je, wel een vraag. Ik ben ook bezig met een mooie htpc te fixen. Maar zoals ik jouw verhaal lees ga je er van uit dat het een gewoon standaard atx mobo moet zijn? K heb namelijk wel een p4 in een gewone kast en wil dit graag overzetten in een htpc kast. De voeding is ook een gewone standaard voeding? of moet het een kleine zijn ofzo?
Er kunnen dus ook ATX voedingen in. Dan moet je op de pagina van de fabrikant kijken of de kast ATX voedingen ondersteund. Meestal is dat te vinden onder PSU support.

Bijvoorbeeld op de site van die silverstone kast staat het volgende:
Power Supply Optional standard PS2 (ATX)
Dit betekend dat je gewoon een grote voeding er in kan zetten.

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
illstid schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:25:
Hallo allemaal. Ik zou het heel erg warderen als iemand die ervaring heeft met deze behuizing zou kunnen vertellen of de bovenstaande set-up (of vergelijkbare) past in de behuizing.
Het is een vrij populaire en veel voorkomende behuizing, dus iemand zou hier toch ervaring mee moeten hebben?
Ik ben ook bezig met een HTPC, vandaar dat ik dit topic lees. De keuze voor een kast is voor mij ook een lastige.

Als ik google op de kast die jij nu in je setup heb staan, kom ik al vrij snel dit tegen:
http://www.sudhian.com/in...r_C_Media_260_Case_Review
Uit het artikel:
Support for full-size ATX motherboards while still retaining a slim form factor allows the CM260 to cater to those that already have system components and don?t want to purchase a mATX motherboard.

• illstid
@raps,

Hey bedankt voor dit artikel dit is precies wat ik zocht.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een beetje stille PC wilt hebben neem dan geen iGreen voeding. Ik had een iGreen 500W en die heb ik snel vervangen door een Zalman 460W. De iGreen maakt heel veel herrie als je het systeem belast. De Zalman is ongeveer even duur en is heel veel stiller.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:56

Theo

moederbord

De enige echte vraag die ik aan de TS heb is waarom hij pc800 geheugen in zijn systeem wilt zetten? Dit geheugen is alleen leuk als je wilt overklokken. Doe je dat niet, of maar een beetje dan kun je veel beter het goedkopere pc5300 (667 Mhz) of zelfs pc4200 (533 Mhz) nemen. Dit presteert net zo goed als jouw geheugen, alleen is het wel wat goedkoper..

Nu met WP, PV, EV en PC

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
illstid schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:15:
[...]
Er kunnen dus ook ATX voedingen in. Dan moet je op de pagina van de fabrikant kijken of de kast ATX voedingen ondersteund. Meestal is dat te vinden onder PSU support.

Bijvoorbeeld op de site van die silverstone kast staat het volgende:
Power Supply Optional standard PS2 (ATX)
Dit betekend dat je gewoon een grote voeding er in kan zetten.
dan had je toch al kunnen weten dat een normale voeding er gewoon in past?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• illstid
Quacka schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:31:
[...]

dan had je toch al kunnen weten dat een normale voeding er gewoon in past?
Er passen ook enkele normale voedingen in, echter omdat degene die ik erin wilde laten zetten niet in de compatible list stond dacht ik; laat ik het maar vragen voor de zekerheid. Maar ik vraag niet alleen om de voeding, de vraag gaat over de gehele set-up of die past.

• Sa1

Sa1

illstid schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:16:
[...]
Er passen ook enkele normale voedingen in, echter omdat degene die ik erin wilde laten zetten niet in de compatible list stond dacht ik; laat ik het maar vragen voor de zekerheid. Maar ik vraag niet alleen om de voeding, de vraag gaat over de gehele set-up of die past.
Na de review gelezen te hebben ben ik toch iets minder enthousiast geworden over deze case. De componenten worden kennelijk erg heet en die raiser kaarten schijnen niet goed te passen. Heb jouw mobo bekeken en de plaatjes, lijkt redelijk overeen te komen, waarschijnlijk gaat je mobo wel passen. Had wel gelezen dat je van je voeding iig de fanguard moet afschroeven anders past hij niet.

Die silverstone lijkt mij wat te hoog en 2 dvd spelers heb ik niet nodig. Ben jij toevallig nog meer leuke kasten tegen gekomen waar een gewone atx voeding in kan? of zou er al een nieuwe reviesie zijn van deze case? aangezien de review al stamt uit 2005.

• illstid
Sa1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:47:
[...]
Na de review gelezen te hebben ben ik toch iets minder enthousiast geworden over deze case. De componenten worden kennelijk erg heet en die raiser kaarten schijnen niet goed te passen. Heb jouw mobo bekeken en de plaatjes, lijkt redelijk overeen te komen, waarschijnlijk gaat je mobo wel passen. Had wel gelezen dat je van je voeding iig de fanguard moet afschroeven anders past hij niet.

Die silverstone lijkt mij wat te hoog en 2 dvd spelers heb ik niet nodig. Ben jij toevallig nog meer leuke kasten tegen gekomen waar een gewone atx voeding in kan? of zou er al een nieuwe reviesie zijn van deze case? aangezien de review al stamt uit 2005.
Ja ik heb wel een geile zalman D160 kast gevonden is wel erg prijzig (check mijn nieuwe set-up) maar komt wel goed uit de bus check de link http://www.anandtech.com/...g/showdoc.aspx?i=2731&p=9

Ik hoop dat je hiermee ook geholpen bent. Als je hem nog te dik vind is er ook een zalman D135 is iets kleiner en support ook ATX.

De nummers staan trouwens voor de hoogte, dus D160 is 16 cm (160mm) hoog en de 135 is 13,5 cm hoog.

EDIT: Ja die review van coolermaster viel zo erg tegen dat ik echt op zoek ben gegaan naar een andere kast die wel goed uit de bus kwam. De Silver stone LC3 komt ook goed uit de bus bij reviews en is de helft goedkoper dan de Zalman. Maar ik ga toch voor de zalman want die is inclusief card reader en remote.

[ Voor 10% gewijzigd door illstid op 02-11-2006 23:44 ]

• Sa1

Sa1

1. Is een silent VGA wel handig of kan ik beter een active VGA kaart nemen en een zalman er op gooien.

- in een htpc zou ik zoveel mogelijk passive laten coolen. Heb zelf ook een passive vid kaart.

- denk dat dit in een htpc niet veel zal uitmaken. K zou persoonlijk voor cas 5 op 667 gaan, maar heb er niet echt heel veel verstand van.

3. Lukt die Sata 2 aansluiting eigenlijk wel met dit moederbord en PSU?? Ik weet eigenlijk niet het verschil tussen SATA en SATA2

- ja dat gaat werken, het verschil is volgens mij de snelheid, maar alles is sata2 tegenwoordig. Heeft ook iets te maken met de ondersteunende technieken.

4. Wat is het verschil tussen non-ecc, ecc, ecc reg geheugen. En maakt dat nog wat uit met moederbord compabiliteit??

- ecc staat voor error correcting .. is erg prijzig en totaal niet nodig voor een gewone pc. alleen voor servers is het handig zo niet noodzakelijk

ps. als je dan toch voor een grote / prijzige gaat. Dan zou ik persoonlijk voor de Origen AE X11 gaan http://www.origenae.com/product_x11.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 03-11-2006 10:33 ]

• illstid
Sa1 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:23:

- in een htpc zou ik zoveel mogelijk passive laten coolen. Heb zelf ook een passive vid kaart.

- denk dat dit in een htpc niet veel zal uitmaken. K zou persoonlijk voor cas 5 op 667 gaan, maar heb er niet echt heel veel verstand van.

- ja dat gaat werken, het verschil is volgens mij de snelheid, maar alles is sata2 tegenwoordig. Heeft ook iets te maken met de ondersteunende technieken.

- ecc staat voor error correcting .. is erg prijzig en totaal niet nodig voor een gewone pc. alleen voor servers is het handig zo niet noodzakelijk

ps. als je dan toch voor een grote / prijzige gaat. Dan zou ik persoonlijk voor de Origen AE X11 gaan http://www.origenae.com/product_x11.htm
Ok bedankt, hiermee zijn vrijwel al mijn vragen beantwoord.
Tsja ik denk als je echt een ATX kast wil hebben dan kom je wel op een bulky kast uit. Anders moet je een m-ATX of ITX met onboard VGA nemen.

Die origen ae is ziet er ook heel gelikt uit. Maar uit verschillende reviews komt die Zalman toch iets beter uit de kast, dus ik denk dat Zalman mijn keus wordt.
Pagina: 1