Instelling CS:Source server op Zyxel modem

Pagina: 1
Acties:

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:05

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Topicstarter
Wellicht dat deze vraag thuis hoort in het netwerk vragen-gedeelte maar ik begin maar even hier.
Ik wil graag weer een kleine server hosten voor wat vrienden via internet, maar kom niet helemaal uit de instellingen. Voorheen had ik internet via @home en hoefde ik alleen op mijn router de bekende poorten open te zetten (27000-270015, 1200 en 27020-27039). Ik heb nu echter internet via Tiscali en ben ik het bezit van een Zyxel 2602H modem met daarachter nog een draadloze router. Wanneer ik nu de poorten open op mijn router kan nog steeds niemand connecten via internet. Moet ik ook op mijn modem nog poorten openen en zo ja waar precies. Ik heb er wel een en ander over kunnen vinden, maar dit werkte niet. Alvast bedankt voor de hulp.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Hoi,

Nee.. op je modem kan je niets instellen.
Je behoort het op je draadloze router in te stellen.
Aangezien je al zegt dat je dit hebt gedaan.. kan je hiervan een screenshot maken zodat we kunnen zien welke poorten op welke setting je hebt gezet :)

P.s. wat het merk/type van je wifi router ?

MW | BF1 Stats

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Op basis van je verhaal verwacht ik dat jouw modem ook als router ingesteld kan worden (en staat). Het eenvoudigst is om het modem alleen te laten "modemen" en niet routeren. Andere optie is om met twee routers achter elkaar aan te plaatsen. Op zich geen probleem, maar bedenk goed dat je met verschillende IP ranges moet werken en dat je ook de poorten op je modem moet forwarden.

Volgens mij zijn er trouwens op Internet wel (online) testtools te vinden om te scannen op open poorten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Topicstarter
Zephyer schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:44:
Hoi,

Nee.. op je modem kan je niets instellen.
Je behoort het op je draadloze router in te stellen.
Aangezien je al zegt dat je dit hebt gedaan.. kan je hiervan een screenshot maken zodat we kunnen zien welke poorten op welke setting je hebt gezet :)

P.s. wat het merk/type van je wifi router ?
Heb poorten 27000-27015 udp
1200-1200 udp
27020-27039 tcp opengezet.

Merk wifi-router is Conceptronic C54brs4

[ Voor 4% gewijzigd door Skarloc op 02-11-2006 18:59 ]

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Topicstarter
lier schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:51:
Op basis van je verhaal verwacht ik dat jouw modem ook als router ingesteld kan worden (en staat). Het eenvoudigst is om het modem alleen te laten "modemen" en niet routeren. Andere optie is om met twee routers achter elkaar aan te plaatsen. Op zich geen probleem, maar bedenk goed dat je met verschillende IP ranges moet werken en dat je ook de poorten op je modem moet forwarden.

Volgens mij zijn er trouwens op Internet wel (online) testtools te vinden om te scannen op open poorten.
Het router-gedeelte moet aan blijven staan ivm Tiscali telefonie, dus dat is helaas geen optie.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Skarloc schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:00:
[...]

Het router-gedeelte moet aan blijven staan ivm Tiscali telefonie, dus dat is helaas geen optie.
Andere optie dus...!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dozzer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09-2023
weet je zeker dat je sv_lan op 0 hebt staan? ;)

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Topicstarter
Ok het zit zo. Van tiscali krijg ik een ip-nummer. Mijn wifi-router krijgt van mijn modem (zyxel2602) het ip 192.168.1.33. Ik heb in mijn modem dus de bovengenoemde poorten geforward op "server"192.168.1.33
Vervolgens krijgt mijn computer van mijn wifi-router het ip 192.168.2.100. Ik heb ook op mijn router de poorten geforward voor dit ip-adres. Maar op de een of andere manier kan iemand vanaf internet geen verbinding maken met mijn server. Ik kan nog proberen om de firewall op mijn modem af te zetten, maar ik weet niet of dat dat risico's met zich meebrengt
Mijn "game-computer" kan overigens netjes onder "LAN-servers" bij CS:S de server zien en erop connecten, maar van buitenaf dus niet.

Probleem is opgelost! Voor mensen die eventueel ook aan de slag gaan met dit modem/router: vergeet niet ook de poorten open te zetten in de firewall van het modem. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Skarloc op 09-11-2006 19:25 ]

Pagina: 1