Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Lijkt mij namelijk van wel, daar het scherm je resolutie uitelkaar trekt
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
en meestal ook wel met de monitor
[ Voor 48% gewijzigd door ThaHandy op 01-11-2006 20:13 ]
ThaHandy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:11:
ja, dat kan met drivers
en meestal ook wel met de monitor

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
iets met 'keep aspect-ratio' ofzow
[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 01-11-2006 20:20 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Je moet je scherm overigens wel op DVI aansluiten, naar ik heb gehoord! VGA heeft deze mogelijkheid dus niet (ik weet dat jij hem op DVI hebt, maar een algemene waarschuwing

[ Voor 31% gewijzigd door Arjan90 op 01-11-2006 20:19 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het ligt helemaal aan je videokaart of je deze functie wel of niet kunt gebruiken. Vanaf een Radeon X700 dacht ik ondersteund het 4:3 scalen. Ik mis deze functie erg op mijn mobility 9700.Sp!tF!re schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:18:
Zelf krijg ik dit met ATi niet voor elkaar (met het CCC), ik snap niet hoe het moet dus jah, ik moet er mee levenUiteindelijk wen je er wel aan (vind ik), ik vind het bij veel spellen al niet meer vervelend!
Je moet je scherm overigens wel op DVI aansluiten, naar ik heb gehoord! VGA heeft deze mogelijkheid dus niet (ik weet dat jij hem op DVI hebt, maar een algemene waarschuwing)
--
ah, dat wist ik nog nietSp!tF!re schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:18:
Je moet je scherm overigens wel op DVI aansluiten, naar ik heb gehoord! VGA heeft deze mogelijkheid dus niet (ik weet dat jij hem op DVI hebt, maar een algemene waarschuwing)
als 2e kan jeje eens proberen, iig de mijn 24" dell heeft de optie 1:1, aspect en fill
[ Voor 94% gewijzigd door gakkethijs op 01-11-2006 20:30 ]
Heb met hun tooltje nu NFSU2 op 1440x900 draaien op mijn breedbeeld monitor (Samsung 940 BW)
apollo13
Wanneer ik jou instructies opvolg, dan kan ik bij weergave de volgende dingen veranderen : Beeldschermoptimaliserening-wizard uitvoeren, Resolutieattributen wijzigen, Bureabladkleurinstellingen aanpassen.Pieroman schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:21:
Als je nou naar het NVIDIA Control Panel gaat en daar op beeldscherm klikt en dan op Platte schermschaal wijzigen dan kan je daar instellen hoe die moet scalen. Probeer dat eens en ik denk dat je dan gewoon 2 mooie balken gaat krijgen.
Wanneer ik hier "Resolutieattributen wijzigen" kies dan kan ik de resolute veranderen, maar dan word de resolute 1280 x 1024 smerig uitgerekt.
Ik wil gewoon dat 800 x 600, echt als 800 x 600 eruit komt zien, in windows en in d3d met balken zonder dat iets verwormd word.
[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 01-11-2006 20:34 ]
Ik heb dus een X1800XT, het lukt me gewoon nietpotatox schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:23:
[...]
Het ligt helemaal aan je videokaart of je deze functie wel of niet kunt gebruiken. Vanaf een Radeon X700 dacht ik ondersteund het 4:3 scalen. Ik mis deze functie erg op mijn mobility 9700.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik wil geen hacks oid dergelijks hebben, en ik wil dat dit met alle applicaties zo is.apollo13 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:30:
Ga eens hier lang: http://www.widescreengami...index.php?title=Main_Page
Heb met hun tooltje nu NFSU2 op 1440x900 draaien op mijn breedbeeld monitor (Samsung 940 BW)
Mijn scherm ondersteunt dat niet, dat jou scherm dat wel heeft is t.b.v de S-video en Composite ingang. Ik wil niet dat mijn scherm ook met iets met het beeld moet doen, dit laat ik liever over aan de videokaart v.d pc.Wolfboy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:11:
Mijn 20" Dell TFT's geven mij met DVI en VGA de mogelijkheden 1:1, 4:3 en Fill, waarbij 4:3 dus is wat jij zoekt
Die monitor bevalt goed, heel goed zelfs. Je kan wel zien dat de monitor goedkoop is geweest aan de hand van de voet die er onder zit. Deze is namelijk niet in hoogte verstelbaar, dus ik heb er een paar boeken onderstaan. Voor zover ik weet hebben alle samsung schermen een voet die in hoogte verstelbaar is.Demon_Eyez schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:03:
Eej even een vraag aan de TS, ik zie dat je de LG 204WT hebt. Hoe bevalt die monitor? Zit eraan te denken om hem ook te gaan aanschaffen aankomend weekend. Twijfel dus nog tussen de Samsung 205BW en de LG 204WT
Verder heb ik geen last van Backlight Bleeding ( ik heb dan ook mijn contrast en helderheid terug geschroeft naar 40-50% omdat het wit anders gewoon tevel is en vanwege de afstelling met mijn TVkaart)
Om terug te komen op mijn probleem, bij het kijken van TV via Hauppauge WINTV-PVR-150 krijg wel netjes 2 zwarte balken langs het beeld, maar dan blijft het scherm op de native resolutie (1680 x 1050)
Bij spelletjes zoals NFS (carbon) en BF kan ik de volgende resoluties kiezen 800 x 600, 1024 x 768, maar dan word het beeld dus uitgerekt. Bij de resolutie 1280 x 1024 (5:4) wat er overigens helemaal niet uitziet.

D3D schakelt de resoltie naar de voorkeur instellingen die ingesteld staan in de applicatie. Dit wil ik eigenlijk niet. Ik wil dat windows vasthoud aan de native resolutie van mijn scherm, er daar als het ware het spel op projecteert in de juiste verhoudingen.
Volgens mij kan dit niet, maar ik ga stee vast verder zoeken, mocht iemand nog tips hebben hierom trent, dan wil ik die ook graag
je hebt een nvidia kaart en aangesloten op DVI? met de nieuwste drivers (in het nederlands hoop ik)
ga naar Start->Configuratiescherm->NVidia control Panel
categorie: beeldscherm
optie: platte schermschaal wijzigen
en dan "NVidia-scaling gebruiken met vast aspect-verhouding"
doe ik ook met m'n 24" WS TFT
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Dit werkt! 1000 malen dank!nIghtorius schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:28:
[...]
je hebt een nvidia kaart en aangesloten op DVI? met de nieuwste drivers (in het nederlands hoop ik)
ga naar Start->Configuratiescherm->NVidia control Panel
categorie: beeldscherm
optie: platte schermschaal wijzigen
en dan "NVidia-scaling gebruiken met vast aspect-verhouding"
doe ik ook met m'n 24" WS TFT
Misschien is het wel verstandig om dit samen met een ATI oplossing, op te nemen in een FAQ of een sticky, aangezien deze WS monitoren ook steeds meer verkocht worden
zover ik weet ondersteunen ATi kaarten geen vast-aspect ratio scaling in hun DVI implementatie. Misschien dat er ooit een driver uitkomt die dit wel kan.freak1982 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:17:
[...]
Dit werkt! 1000 malen dank!
Misschien is het wel verstandig om dit samen met een ATI oplossing, op te nemen in een FAQ of een sticky, aangezien deze WS monitoren ook steeds meer verkocht worden
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
In Cat 6.10 kan je gewoon ook die optie aanvinken, zit ergens in één van de laatste tabsnIghtorius schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:06:
[...]
zover ik weet ondersteunen ATi kaarten geen vast-aspect ratio scaling in hun DVI implementatie. Misschien dat er ooit een driver uitkomt die dit wel kan.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover