SpeedXS laten afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Avond allen..

Ik heb een klein probleempje waarvan ik van een aantal mensen graag de mening van zou willen weten.
Al ruim twee jaar heb ik een 8Mbit lijntje van SpeedXS tot nu toe altijd met volle tevredenheid, wetende dat er meer te krijgen is voor minder dan de te betalen €49,95 per maand ex abbo kosten bij SpeedXs.
Steeds weer besluit ik over te stappen naar iemand anders of in ieder geval goedkoper maar het komt er niet van.
Een nieuwe woning is in aantocht en dus gaan we nu maar over. Het word Orange en SpeedXs gaat eruit vanwege mijn kritiek naar hun aangepaste versie van de voorwaarden.

Welnu:
26-10-2006 schrijf ik een aangetekende brief aan SpeedXs waarin ik aangeef geen gebruik te willen maken van hun diensten, volgens hun voorwaarden wil ik het contract ontbinden.
Verder geef ik aan dat de daadwerkelijke afsluiting op 17-11-2006 mag plaatsvinden en dat de betaling dan voldaan word volgens hun voorwaarden.

Volgens voorwaarden:
16. Duur en beëindiging

16.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de minimumtermijn. Standaard is dat voor alle diensten 1 jaar, tenzij anders vermeld. Tenzij de klant of SpeedXS uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geeft op verlenging geen prijs te stellen, wordt de overeenkomst telkens na afloop van de contractsduur stilzwijgend verlengd voor de contractsduur.

Volgens SpeedXs kan ik altijd opzeggen alleen de brief moet voor het einde van de maand binnen zijn. Ik heb de brief netjes en op tijd op de bus gedaan.

Vandaag krijg ik een brief waarin staat dat de afsluiting van het abbonement op 28-12-2006 plaats zal vinden. Ik heb gebelt en een medewerker wist me te vertellen dat ik 2 maanden opzegtermijn had. Nadat ik hem vertelde dat hier niets over in hun voorwaarden stond gaf meneer aan dat het wel bij hun producten stond, verder gaf hij aan niet op de hoogte te zijn van de voorwaarden omdat hij er nog niet zo lang werkte.
Ik heb aangegeven dat ik aanspraak maak op mijn 30 dagen en het afgesloten wil hebben op 17-11-2006 en de betalingen voldaan worden tot 30-11-2006.

Het leuke is dus inderdaad dat als je kijkt bij een product er het volgende staat:
Opzegtermijn 2 maanden

In hun voorwaarden staat hier niets over.
Wat moet ik nu ?? Ik wil zeker weten dat de lijn straks in het nieuwe huis data vrij is voor een volgend adsl lijntje en niet tot 28-12-2006 afwachten omdat die lullo's hun voorwaarden niet kennen.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Terugbellen naar de peperdure helpdesk en zeggen dat ze zich moeten houden aan wat er in de overeenkomst staat of anders zeggen dat je de consumentenbond inschakeld.

--

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De ADSL lijn is locatie gebonden, dus op het kabeltje in je nieuwe huis zit geen ADSL. (tenzij natuurlijk de vorige bewoners hun adsl hebben laten zitten).

[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 01-11-2006 20:11 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• motormuisje
_DH schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:11:
De ADSL lijn is locatie gebonden, dus op het kabeltje in je nieuwe huis zit geen ADSL. (tenzij natuurlijk de vorige bewoners hun adsl hebben laten zitten).
Volgens KPN ligt hier inderdaad nog adsl maar hun zorgen ervoor dat dit bij verhuizing afgesloten is.

Het flauwe is gewoon dat er nergens in hun voorwaarden staat vermeld dat ik na opzeggen nog 2 maanden lid ben/blijf. Er staat gewoon letterlijk:
Tenzij de klant of SpeedXS uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geeft op verlenging geen prijs te stellen, wordt de overeenkomst telkens na afloop van de contractsduur stilzwijgend verlengd voor de contractsduur.

Ik heb voor het einde van de maand opgezegt en dus heb ik het recht om mijn contract te ontbinden in de daaropvolgende maand.

[ Voor 43% gewijzigd door motormuisje op 01-11-2006 20:18 ]

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 09:49
opmakend uit de regel die je uit de algemene voorwaarden post kan dit sowieso niet:
Welnu:
26-10-2006 schrijf ik een aangetekende brief aan SpeedXs waarin ik aangeef geen gebruik te willen maken van hun diensten, volgens hun voorwaarden wil ik het contract ontbinden.
Verder geef ik aan dat de daadwerkelijke afsluiting op 17-11-2006 mag plaatsvinden en dat de betaling dan voldaan word volgens hun voorwaarden.
als je 26-10 een brief stuurd kunnen hun jou niet per 17-11 afsluiten

die 30 dagen geld voor de einddatum van je contract, als ik het goed lees word je abbo per 28-12 beeindigt wat inhoud met een maand opzegtermijn dat je opzegging uiterlijk voor 28-11 binnen moet zijn.

wat belangrijk is dus, wat is je daadwerkelijke einddatum van het contract?
wat is je contractsduur? (volgens mij een jaarcontract???)

26-10 + 30 dagen is 25-11
Eerder dan 25 november hadden ze je sowieso niet afgesloten
als hun jou netjes per einddatum contract afsluiten wat mijns inziens voorlopig gaat gebeuren staat speedXS in hun recht.

-- edit --
Nog even goed gelezen dat stukje van de algemene voorwaarden vrij vertaald staat er:
je gaat een contract aan voor een jaar en als je niet optijd opzegt word hij met een jaar verlengt.

Dit doet mij vermoeden dat je contract tot 28-12 loopt en dat je van geluk mag spreken dat dit zo uitkomt, had je contract bv tot 28-3 gelopen had je tot 28-3 moeten betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ceaser op 01-11-2006 21:00 ]

• motormuisje
In het contract staat vermeld dat het per maand loopt na het jaar dus het jaar verhaal gaat niet op. :)
Verder heb ik ook aangegeven dat ik bereid ben te betalen tot einde van de door de voorwaarden bepaalde datum, dit is dan 30-11-2006 of 1-12-2006.
Ik wil alleen afgesloten worden op 17-11-2006 en dat is ook geen probleem.
Probleem is dat ik volgens hun schijnbaar moet betalen tot 28-12 en daar voel ik weinig voor omdat dit niet overeen komt met hun voorwaarden.
Mijn contract is overigens niet ingegaan op 28-12-2004 maar een datum geruim ervoor en dus gaat het jaar verhaal niet op.
Pagina: 1