Toon posts:

Windows 98 installeren, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Windows 98SE weer installeren voor wat oude games die ik graag wil spelen maar ik weet dat de Windows 98 setup nogal brutaal is bij het omgaan met partities en boot gebeuren, daarom ben ik op zoek naar wat tips over hoe ik deze operatie het beste kan uitvoeren. Mijn harddisk setup is als volgt:
40GB primaire harde compleet gevuld schijf met Linux
80GB harde schijf met 60GB Windows XP en 20GB vrije ruimte.
Ik boot met Grub.

Je raadt het al: in die 20GB wil ik Windows 98 hebben. Heeft iemand tips hoe ik dit kan doen zonder alles te vernietigen en daarna nog te kunnen booten? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Sowieso verklooit Windows je hele MBR, dus zal 'ie de andere twee partities niet meer met Grub kunnen laden.

Wanneer je '98 erop zet, kun je daarna wel je Linux-partite actief maken met bijvoorbeeld FDisk, zodat 'ie daarvan opstart, en daarna middels je Grub-tooltje je oude menu herstellen, maar nu inclusief '98-optie.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 01-11-2006 19:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-03 15:42
In VMware installeren? Dan ben je zeker met je harde schijf, want ik denk dat Windows 98 altijd in het begin van de schijf (1024 eerste cylinders) moet geïnstalleerd worden. Ik ben wel niet zeker over de prestaties bij het gamen.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
lullebakman schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:17:
In VMware installeren? Dan ben je zeker met je harde schijf, want ik denk dat Windows 98 altijd in het begin van de schijf (1024 eerste cylinders) moet geïnstalleerd worden. Ik ben wel niet zeker over de prestaties bij het gamen.
VMWare gebruikt standaard-hardware dus heeft geen 3D-ondersteuning....

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als het over oude games onder Windows98 gaat, denk ik aan dingen als DukeNukem3d, Red Alert, Simcity200 en dat soort dingen.
Ts: welke spellen bedoel jij?

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Windows 98 wil altijd de eerste partitie op een hard disk hebben. Lijkt me dus een hele moeilijke klus, je zou met partition magic kunnen gaan schuiven zodat er een vrije 1e partitie komt, maar ik denk dat je hiermee een kans loopt je hele systeem naar de mallemoer te helpen.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Leon T: het spel waar het nu even over gaat is Starfleet Command maar ik kom wel vaker games tegen die gewoon écht niet willen (tsja, en net als je ze wil opnoemen kan je niet op de naam komen).

Ik heb al vaak met Partition Magic gespeeld en soms gaat het goed maar vaak gaat het ook fout, inderdaad; dat wil ik niet. Ik denk dus dat ik dan pech heb. :/
Pagina: 1