Het Grote 7900GTO Topic Deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 15:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/CP/4820/Enthusiast_header.jpg

Even vooraf
Even wat regels van te voren:
- Deze startpost heb ik gedeeltelijk van GoldenSample overgekopieërd, gezien dit een mooie en overzichtelijke manier was om een goede topicstart te hebben.
- Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, niet om te vertellen hoelang je kaart al in de TPG bus zit. Ook bepaalde termen als, hiep hoi ik heb mijn kaart, en hij is daar en daar nog verkrijgbaar zien we hier liever niet.
- Voordat je iets vraagt, zoek met behulp van de search of het in dit topic al vermeld is.

Waarom dit topic?
Het eerste "niet officiële" liep zo goed dat het al na enkele dagen gesloten werd, omdat dat topic al vol staat. Het topic hier geeft je wat algemene informatie en andere dingen. Het is de bedoeling dat dit een schoon topic blijft.

Oude topic(s)
MSI 7900GTO

3dMark05/06 Challenge
PlaatsUserSnelhedenKoeling: water/luchtVoltmod: ja/nee3dMark05 score3dMark06 score
1-----

Wil jij ook in de top 10 komen mail mij het dan even (met bewijzen natuurlijk).
Vermeld daarbij jouw:
- Username
- Overclock snelheden
- Soort koeling (water of lucht)
- Voltmod (ja of nee)
- Score 05 en/of 06

E-mail : Email verwijderd op verzoek van de poster

Over de kaart zelf
De Geforce 7900GTO is als het ware een 7900GTX alleen dan met een ondergeklokte memory clock. Deze is namelijk naar 1320Mhz ondergeklokt.
Verder is er geen verschil. Er gaan geruchten dat de GTO een "oude" GTX is, die, toen deze net uitkwam met vele problemen kampte. Hierbij zou nu dus de memory clock ondergeklokt zijn en opnieuw worden verkocht als GTO. Dit blijkt echter onzin te zijn.
De GTO is dus gewoon een nieuwe kaart.

Ook blijkt deze kaart een groot overklok potentiaal te hebben. De meesten halen makkeljik de GTX speeds, waardoor dit eigenlijk een volwaardige GTX kaart is tegen de helft van de prijs.

LET OP!! Niet elke kaart is hetzelfde en niet elke kaart zal evengoed overklokken. Als iemand anders een bepaalde snelheid behaalt, hoeft jouw kaart dat niet ook per sé.

De kaart is zo populair geworden dat deze snel uitverkocht was. Je zult er dus ook niet zo heel snel meer eentje vinden want bij de meeste retailers geldt op=op.
Hou hier rekening mee, en ga dus niet hier in dit topic zeuren waar er nog eentje te krijgen is.
Dit topic is dus bedoeld om ervaringen tussen verschillende users uit te wisselen en mede andere users te laten zien wat deze kaart zoal kan.

Bios modificaties
Gezien de GTO en GTX hardwarematig identiek aan elkaar zijn kun je ook een bios modificatie toepassen. Hierbij verander je de software in je kaart en kun je ervoor zorgen dat je kaart op hogere kloks loopt, standaard, dus niet per sé per driver.
LET OP!! Het modificeren van je bios kan ervoor zorgen dat je kaart niet meer werkt en dus onbruikbaar wordt. Hiervoor ben alleen jijzelf verantwoordelijk en niemand op GoT.

Het aanpassen van dit topic is mogelijk. Ik zou namelijk ook graag het voltmodden van de kaart hier nog bij willen doen, om er een completer topic van te maken.
Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door Ultraman op 15-05-2009 23:09 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik wil niet vervelend doen als eerste poster, maar het Grote 7800GS topic waar ik ZEER veel actief was, was ook niet meer toegestaan. :(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 15:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
We zullen zien, maar ik heb me naar mijn idee keurig aan de regels gehouden en het vorige topic was inderdaad vol met 500+ posts.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Heuh...
Ik heb een paar uur geleden al met Cybersteef besloten dat er een nieuw topic mocht komen, mits er goede topicregels komen. Dus ik ben afgelopen uur bezig geweest met een startpost. Heb deze nu aan cybersteef voorgelegd en w8 op goedkeuring om hem online te knallen.
Dus ik denk dat deze mooi dacht mag.

edit:
Net ff je startpost bekeken, zitten wel een paar leuke ideeën in. Misschien heb je interesse om samen met mij de startpost te maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 01-11-2006 20:36 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hehe, ik zeg ook niet dat jullie het van mij niet mogen... in het 7800GS topic was het ook altijd relaxed.

En er was ook niets aan de hand... perfecte startpost etc. etc.

;(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De posts hierboven zijn duidelijk :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fab1Man schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:38:
We zullen zien, maar ik heb me naar mijn idee keurig aan de regels gehouden en het vorige topic was inderdaad vol met 500+ posts.
Als je een topic overneemt wat voorheen minder "goede" posts bevatte, kijk maar naar het aantal modbreaks bijv, dan is het toch wel op zijn plaats dat je even een mod contact over het hoe en wat. Zomaar verdergaan is namelijk dan niet echt de bedoeling omdat het dan mis gaat, in dit geval heb jij er wel wat werk in zitten dus dat is hier niet zozeer van toepassing.
Maar een goede topicstart geeft vaak een goed topic, een goed begin is dus het halve werk. Goede regels opstellen waaraan men zich kan houden is dan noodzakelijk.
Anyway, hier was door Gurneyhck al gelijk na het sluiten van het voorgaande deel op ingespeeld dus we zullen daar continueren -> Het 7900GTO Discussietopic

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.