Toon posts:

[XP] Scherm minimaliseren vanuit .bat (cmd)

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
C:\progra~1\micros~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE

Vanuit een .bat wordt bovenstaande regel aangeroepen. Maar wat ik er ook achter zet (/M, /MIN, /MINIMIZE, etc) het scherm minimaliseerd niet. Toch zou ik graag vanuit de .bat outlook opstarten, maar wel geminimaliseerd...

Maar hoe?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
start voor bebruiken ^^

wat je ook kan proberen is een shortcut maken naar outlook, en vervolgens bij eigenschappen aangeven dat hij geminimaliseerd moet opstarten

Verwijderd

Topicstarter
In het geval van Outlook werkt /MAX wel. /MIN niet.... :(
Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:21:
start voor bebruiken ^^

wat je ook kan proberen is een shortcut maken naar outlook, en vervolgens bij eigenschappen aangeven dat hij geminimaliseerd moet opstarten
Dat werkt niet zo goed. Als Outlook gemaximaliseerd is afgesloten pakt ie de minimalisering niet. Bovendien werkt dat niet vanuit de .bat.... Toch?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Outlook heeft toch in de opties zelf de mogelijkheid om deze altijd minimized op te starten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:28:
Outlook heeft toch in de opties zelf de mogelijkheid om deze altijd minimized op te starten?
Ik heb daar al naar gezocht, maar kan het niet vinden. Ook via Google en GoT kwam ik niet veel verder. Het feit dat via een link het minimaliseren niet goed gaat, geeft idd de indruk dat dit vanuit Outlook ingesteld zou kunnen worden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
Als het hierboven genoemde niet werkt kun je nog CMDOW proberen, hiermee kun je erg veel dingen qua vensters e.d. manipuleren vanuit batchfiles. Je zou dan deze syntax kunnen gebruiken : CMDOW /RUN /MIN OUTLOOK.EXE

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:30:
Als het hierboven genoemde niet werkt kun je nog CMDOW proberen, hiermee kun je erg veel dingen qua vensters e.d. manipuleren vanuit batchfiles. Je zou dan deze syntax kunnen gebruiken : CMDOW /RUN /MIN OUTLOOK.EXE
Helaas. Ook via deze methode werkt de /MAX wel, maar de /MIN niet....

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:24:
[...]
In het geval van Outlook werkt /MAX wel. /MIN niet.... :(
[...]
Dat werkt niet zo goed. Als Outlook gemaximaliseerd is afgesloten pakt ie de minimalisering niet. Bovendien werkt dat niet vanuit de .bat.... Toch?
/min werkt in veel gevallen alleen als Outlook bij het afsluiten niet gemaximaliseerd was merk ik

Maak een shortcut naar outlook, zet die op geminimaliseerd starten. Dit werkt dan alleen als outlook niet gemaximaliseerd afgesloten wordt.
Dit geldt ook voor start / .bat etc.

info: http://office.microsoft.c...tance/HP010031101033.aspx

switch references

alle command lines switches van outlook
geen min/max

wat een pauper pakket is het eigenlijk ook :')

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Via google vond ik:
Toest ALT+F11 in Outlook je zit nu in de Editor
Dubbelklik op ThisOutlookSession

Plak deze code (Bron Help Outlook) in het codevenster:

Private Sub Application_Startup()
Application.ActiveExplorer.WindowState = olMaximized
End Sub

Dan Maximized op olMinimized zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2006 18:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:34:
[...]
Helaas. Ook via deze methode werkt de /MAX wel, maar de /MIN niet....
Vreemd, hier werkt 't wel. Je ziet nog net 't splashscreen en daarna is heel outlook geminimaliseerd naar de taakbalk.
Pagina: 1