[MythTV] Is dit haalbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo,

Ik heb hier nog een oude HP Vectra VE met volgende specs:

- P2-350
- 128Mb RAM
- 4Gb HD (uit te breiden - uiteraard)
- moederbord: intel gevalletje (vraag mij niet wat precies)
- Matrox MGA G100 (te vervangen)
- Soundcard: Ensoniq ES1371 compliant gevalletje
- standaard 10/100 ethernet kaartje

Ik heb die toevallig gewonnen bij een verloting van afgedankt PC materiaal op het werk. Ondertussen staat die hier toch al even stof te vergaren. Nu kwam ik onlangs op de gedachte: waarom steek ik er geen TV kaartje in en maak ik er een PVR van met MythTV.

Natuurlijk, vooraleer ik hieraan begin zou ik wel willen weten of dat haalbaar is performantiegewijs. Ik zat al te spelen met de server install van Ubuntu Edgy en een lightweight window manager.

Ik zat zo te denken om een Hauppage PVR-150 of de duurdere PVR-350 erin te steken. Kwestie van de CPU te ontstressen. Of ben ik het nu sowieso aan het pushen?

Ik ben ook niet van plan ettelijke euro's tegen dit projectje aan te gooien. Een extra harde schijf en de goedkoopste nvidia/ati plank kunnen er net af. Maar een compleet nieuwe cpu/mobo/... combo met alles erop en eraan, neen, dat zit er niet in.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Van mijn PVR150 weet ik dat Pentium 3 550MHz echt wel het minimum is om te kunnen capturen onder Windows. De details onder Linux ken ik niet exact.

Volgens wat ik hier lees zou het veel lager kunnen: http://www.mythtv.org/doc...html#video_capture_device

[ Voor 29% gewijzigd door rapture op 01-11-2006 17:54 ]

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Nu ook zonder stropdas

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Ja, Die had ik bekeken.

Lijkt me dat je zelfs met een celeron 450 zelfs bruikbaar zou zijn als je voor hardwarematige MPEG-2 encoding/decoding gaat. Maar veel meer info krijg je toch niet.

Ik zat te denken aan de PVR 350. Maar volgens Hauppage zijn de min. req. een P3-733 zoals Rapture al stelde.

Ik vind echter nergens duidelijke referenties dat het met nog 'zwakkere' hardware zoals mijn Vectra ook zou kunnen. Ik heb wel op het internet een vermelding gevonden van een P2 bak uitgerust met een PVR 350 maar niets over de performantie van dat ding.

Los daarvan moet ik nog altijd in staat kunnen zijn om er een X sessie (bv. fluxbox of xfce - misschien zelfs gnome) op te kunnen draaien. Dat lijkt me wel geen probleem te zijn met een goede videokaart dunkt me.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
check deze site eens: http://pvrhw.goldfish.org/tiki-pvrhwdb.php

Verder heb ik Ubuntu 5.10 een tijdje gedraaid op een PII 233MHz met 256 MB. Gnome was wat traag, maar met fluxbox/xfce/blackbox etc zou dat prima moeten werken.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MythTV zal zeker wel kunnen draaien op die machine, dat zal het probleem niet zijn (ik draai het op amd k6-2, al is dat wel te traag, ook omdat ik geen DMA kan krijgen op m'n systeemschijf).
Voor capturen moet je sowieso een hardware mpeg2 encoder hebben op een licht systeem als jij hebt.
Voor encoding is een celeron 450 vergelijkbaar met een p2 400, dus of jou p2 350 het trekt is de vraag. Daarbij is de p2 350 niet echt de meest snelle p2 ooit geweest, los van z'n lagere klok.

Je mag er overigens wel gerust van uitgaan dat Linux minder zware eisen stelt dan windows voor een dergelijk taak (ook omdat linux met fluxbox of nog beter evilWM gewoon nauwelijks systeembronnen verspilt aan je grafische omgeving).

Overigens is een MGA G100 geen slechte kaart, zolang je maar genoeg videogeheugen hebt om je desktop op een goede resolutie te kunnen zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 02-11-2006 00:46 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1