[Samsung DCB-9401R] Beeld aan zijkant wordt afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik heb sinds kort @Home digitaal met de samsung DCB-9401R ontvanger. Deze is door middel van een scartkabel verbonden aan mijn Sony breedbeeld televisie, type 28FQ86.

Bij alle zenders valt bij de beeldinstelling WIDE op de televisie een stuk van de rechterkant van het beeld weg (1 tot 2 centimeter). Hierdoor vallen stukken ondertiteling buiten beeld, wat erg irritant is.

Als ik de televisie instel op beeldinstelling 4:3 dan krijg ik wel het hele beeld te zien. Ik heb al geprobeerd om de scartkabel in een andere aansluiting achter de televisie (alle 3) te gebruiken, maar dit helpt niet. Ook het veranderen van de beeldinstellingen in de ontvanger helpt niet. Als ik vanuit de CAI doos rechtstreeks een kabel op de televisie aansluit (en dus analoge televisie), heb ik het probleem niet.

Zowel Sony als Samsung hebben geen oplossing voor dit probleem, maar het is wel irritant. :(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je het probleem ook als je een DVD-speler aansluit op diezelfde SCART ingang, en dan ook kiest voor 'WIDE'?

Je Samsung decoder staat ook ingesteld dat er een breedbeeld-tv (16:9) aangesloten is? Als je de informatie van de zender opvraagt via de Samsung, heb je het probleem dan alleen bij 4:3 uitzendingen of ook bij 16:9?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53
Ik ben pas vandaag weer toegekomen aan dit probleem. Ik heb vanmiddag een DVD'tje bekeken en ook met de DVD-speler wordt met instelling wide een aantal centimeter van de rechterkant afgesnoept.

Probleem lijkt dus niet met de samsunng noch met de dvd-speler te maken te hebben, maar een of andere instelling aan de televisie. Ik kan dit echter nergens terug vinden in de instellingen. Of bestaat er soms een verborgen menu waarmee dit soort instellingen kunnen worden vastgelegd.

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Ik heb hier dus ook last van, heel vervelend. Misschien iemand die wel weet hoe het kan? Zit het dan in de televisie?

Ronaldude.nl!!!, Specs

Verwijderd

Heeft met je overscan te maken. Kan je alleen in het servicemenu veranderen, en als je weet hoe je daar in moet komen, schrijf je huidige instellingen op. Straks verkloot je het helemaal :)

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Ik heb net ergens op internet een link gevonden waarin beschreven wordt hoe je in het servicemenu van een philips tv komt: http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm
Nu thuis nog even kijken of het ook echt lukt :)

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Ronaldude

Ronaldude

Zipp it!!!

Dat lukt dus inderdaad, veel mogelijkheden in dit menu. Pas wel op, het kost je zeker een paar uur om je televisie echt goed in te stellen!

Ronaldude.nl!!!, Specs

Pagina: 1