Toon posts:

video met een paar seconden vertraging afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een kunst/architectuurproject waarbij ik op de gevel van een gebouw videobeelden wil projecteren van mensen die voor dit gebouw op een soort podium staan. Om dit niet alleen een saaie vertoning te laten zijn leek het me een goed idee om met een korte vertraging te werken tussen camera en beamer zodat mensen met zichzelf de interactie aan kunnen gaan. Dit met continu gebeuren, dus ook zonder dat ik bezig ben (anders kan ik het wel met VJ software oplossen denk ik)
Ik weet alleen dus niet hoe ik die constante kleine vertraging voor elkaar moet krijgen en ik hoop dat iemand hier dat wel weet.
Ik heb al een sony VPH-1251QM beamer en ik ben nog op zoek naar een camera. Deze moet een zoom-mogelijkheid hebben omdat de mensen ook verder weg van camera zullen staan. Het mooist zou het zijn als er geen dure pc nodig zou zijn (het is een project in Transvaal, den haag...) maar anders heb ik nog wel een oude athlon 1400 staan.

Bedankt alvast voor het lezen en hopelijk weet iemand meer!

(o ja, het budget is beperkt anders had ik wel een AV bedrijf ingehuurd)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

harddiskrecorder met timelapse gebruiken?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat? Speelt ie dan ook automatisch het 10 seconden eerder opgenomen beeld weer af?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:12
jep, timeshifting is er ook wel een term voor, met TV kan het, dus met camera beelden ook wel, verwacht ik. Moet de camera wel direct beeld naar de tv kunnen sturen, zonder eerst op te hoeven nemen, anders heb je er nog niets aan.

De resolutie misschien hoger zijn dan die van tv, dus misschien dat je wel een pittige computer nodig hebt.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik dan een PC hebben of een harddiskrecorder? Als een HD recorder dat geintje kan ga ik natuurlijk niet een heel PC optuigen.