Toon posts:

[XP] ClearType en fade in titelbar opeens niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik een nogal raar probleem in Windows XP. Ik heb, vroeger, altijd ClearType gebruikt. Dit vindt ik heel fijn werken. Echter, sinds een paar dagen kan ik deze niet meer aanzetten. Het vakje waar ik dat normaal mee kon wijzigen, is opeens grijs. Dit zelfde geldt voor de fade in de venster titel balken. Vroeger kon ik instellen dat de balk aan de linkerkant donkerblauw moest zijn, en aan de rechterkant lichtblauw. Ook dit kan ik niet meer instellen. De tweede kleur (lichtblauw dus) kan ik niet meer wijzigen. Ook deze is grijs.

Schermfoto's voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.network-zone.nl/fotos/xp01.jpg
Geen ClearType mogelijheden

Afbeeldingslocatie: http://www.network-zone.nl/fotos/xp02.jpg
Een tweede kleur voor de titelbalk kan ik niet kiezen

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

- Systeemherstel, verhielp helaas niks
- SFC /SCANNOW. Dit hielp ook helaas niet.
- Ingelogd als Administrator. Deze kon ook niks wijzigen
- Thema services herstart, ook dit loste niks op
- Spyware en virusscan --> geen resultaten
- Google afgezocht, helaas zonder goed resultaat

Wat ik nog graag wou proberen was de thema's opnieuw installeren. Ik kan dit echter niet meer vinden bij de Windows componenten.

Mijn specs (mochten ze van belang zijn):

- Windows XP Professional (legaal)
- Service Pack 2
- Windows vorige week volledig geupdate

Als meer gegevens nodig zijn, of als ik niet duidelijk ben, hoor ik dat wel!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eerst eens kijken welke monitor is geïnstalleerd en of dit de juiste is.

Heb je ergens nieuwe drivers voor geïnstalleerd? Een of ander programma uitgeprobeerd?

edit:

Laat dat begroeten en groeten met je naam maar achterwege. We weten toch wie je bent en aan groeten doen Tweakers niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 01-11-2006 17:23 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Digitale LCD-schermen (1024x786px) en twee Plug en Play monitoren. Dit staat er altijd al. Voor de zekerheid heb ik deze twee zojuist opnieuw geinstalleerd. Dit verhielp echter niks..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je echt 4 monitoren op je bureau of staan er 4 ipv 2 in Windows?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een laptop met een externe monitor. Ik dus twee monitoren (LCD scherm van laptop, en extern scherm).

Wat me net opviel, als ik het profiel van mijn administrator user verwijder, kan ik als administrator het wel wijzigen. Als ik dus mijn profiel van mijn eigen useraccount verwijder, zou het probleem opgelost zijn. Ik ben dan echter heel veel kwijt (heel veel instellingen). Ik ga dus nog even proberen een andere oplossing te vinden.

edit:

Zojuist heb ik Desktop uit Control Panel in het register voor mijn userprofiel verwijderd. Dit verhielp het probleem.. Bedankt iedereen Guardian Angel voor het meedenken!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 19:11 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

/me Guardian Angel kijkt om zich heen, ziet niemand anders die heeft gereageerd en denkt.... heb ik een meervoudige persoonlijkheid? Ben ik schizofreen?

edit:

n.a.v. de edit van de TS.
Gelukkig, ik ben een normaal mens

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 01-11-2006 20:52 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1