Videokaart Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53
Hallo,

Misschien heb je dit topic al gezien op techinze.nl maar daar kwam ik niet echt verder mee.. Laat ik maar beginnen:

Het gaat om een Nvidia 6600 GT (AGP) Die waarschijnlijk de boosdoener was van het probleem dat bij elk spel me computer opnieuw opstarte als ik even aan het spelen was. Maar goed dat is nu helemaal niet meer te achterhalen. :X

Wat gebeurde er?
Ik haalde de kap van me PC eraf en dacht: Misschien zit er veel stof in, en omdat ik dat toch regelmatig doe dacht ik het kan geen kwaad. Maar eenmaal schoongemaakt en wel... Ik wil de computer opstarten en:

Ik krijg geen beeld... Bij 2 monitors geprobeerd... Ik krijg geen beeld.. Alleen maar No signal of Check de signal cable... :(

Maar goed... Alles werkt... Fans etc. zelfs die van de Videokaart maar hij stuurd geen signaal ofso... Wat moet ik volgens jullie doen?

Als hij overleden is kan ik dan beter een Moederbord + PCI-E Videokaart kopen? Of een AGP Kaart kopen?

Guus :9

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 15:36
Dit heb ik ook een keer gehad heel erg raar:S... Kijk eerst goed of de stekker van het stopcontact naar de voeding heel erg goed erin zit. Als dit zo is kun je de video kaart eens erin en eruit halen. Als dit ook niet lukt ff kijken of je ergens een andere VGA kaart vandaan kan halen/lenen om te proberen.
ik hoop je geholpen te hebben;)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
kapotte kaart in andere pc geprobeerd?
goeie kaart in je eigen pc geprobeerd?
FAQ van dit forum al gelezen?

gang is alles

• gxpower
Allemaal al gedaan... Maar niks werkt... Wat zou het kunnen zijn anders? Ik kan echt helemaal niks bedenken

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Als je echt al die dingen hebt geprobeerd, zul je toch echt onderdeel voor onderdeel moeten testen. (moederbord, geheugen, videokaart, cpu)
En de voeding dus even controleren...

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Als je dit al hebt geprobeerd:

kapotte kaart in andere pc geprobeerd?
goeie kaart in je eigen pc geprobeerd?
(stond hierboven al gepost)

Dan moet toch één van die twee tests iets hebben opgelost. Of je videokaart is stuk of één van je andere onderdelen is stuk.
Als het je videokaart is, dan kan dat misschien komen doordat je je handen niet goed had ontladen toen je in je pc aan de slag ging. Als je dan je videokaart al dan niet per ongeluk aan raakt krijgt deze ineens een stroomschok van je handen en dat kan vrij gemakkelijk fataal zijn.
Maar vertel even wat uit die tests uitkwam.

• gxpower
Ik heb dus de tests gedaan... en daaruit kwam:

Videokaart werkt In andere Computer wel
Goede Videokaart in mijn computer werkt ook niet

Dus ik denk dat mijn AGP Slot van me Moederbord kapot is...

Als dat zo is... Kan ik dan beter een Moederbord + een PCI-E Videokaart kopen of een nieuw Moederbord ???

[ Voor 21% gewijzigd door gxpower op 01-11-2006 19:32 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-07 15:01
Heb je onboard video ?

• gxpower
Wat bedoel je daarmee? De Videokaart is niet in het moederbord gebouwd... maar zit in een appart AGP Insteekgeval :P Als je dat bedoeld

[ Voor 3% gewijzigd door gxpower op 01-11-2006 19:36 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Nja, heb je een vga uitgang op je moederbord? of een los PCI kaartje? Dan kan je je theorie testen

• gxpower
Nee... Geen VGA uitgang op me Moederbord... Maar een los AGP Kaartje in een AGP Slot... Maar hij doet het dus niet meer :S

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33
Misschien ivm schoonmaken van je PC dat je kortsluiting maakte met je moederbord.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• gxpower
Hoe kan dat nou... Als er geen stroom op staat :P

• Rigi
Statische electriciteit?

• gxpower
Nouja... We weten in ieder geval dat hij stuk is... Maar wat kan ik het beste nu doen?
Kan ik dan beter een Moederbord + een PCI-E Videokaart kopen of een nieuw Moederbord ???

Ik ben nu naar sportschool./...

[ Voor 9% gewijzigd door gxpower op 01-11-2006 19:51 ]

• Rigi
Al andere dingen geprobeerd? Ik zou tenminste eerst een PCI kaartje lenen ergens (niet PCI-E dus;) ) en/ of een andere voeding testen voor ik een nieuw mobo zou kopen. (persoonlijk zou ik dan een agp mobo kopen, tenzij je je videokaart straks nog een keer wilt vervangen dan zou ik meteen PCI-E nemen)

• gxpower
Met een andere voeding heb ik nog steeds hetzelfde probleem... En ja... Ik wil wel een betere videokaart kopen PCI-E dan....

Of beter wachten op de DirectX10 Kaarten en dan een nieuwe Upgrade??

[ Voor 22% gewijzigd door gxpower op 02-11-2006 08:35 ]

• robvanderaart
Dat duurt nog wel even, en ik denk niet dat die DX10 kaarten dan trouwens goedkoop gaan worden, je kan beter iets kopen waar je nu nog 1 jaar of iets langer mee kan werken en dan pas overgaan op DX10.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• gxpower
Hmm.. Ok ik heb de knoop doorgehakt... Ik koop een Nieuw Moederbord + een Redelijke Videokaart... Maar... Wat Voor een soort moederbord? Ik wil er dus een die PCI-E Ondersteund en een Socket 754... en moet kunnen draaien met PC 3200 Geheugen.. Iemand...??

• robvanderaart

• gxpower
Maar.. Dan moet ik toch ook de processor overzetten enzo... Toch?

Zit daar dan Koelpasta bij?

[ Voor 19% gewijzigd door gxpower op 02-11-2006 14:56 ]

• ibfranky
  • Laatst online: 29-07 11:03
Vriend van me had dit laatst ook , toen even de bios gereset en hij deed het weer ...
misschien wel het proberen waard in jou geval ;)

• robvanderaart
Er zit standaard geen koelpasta bij nee. Maar een goede koelpasta zoals Artic Silver V kan je voor 5 eurie halen.

• gxpower
ibfranky schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:56:
Vriend van me had dit laatst ook , toen even de bios gereset en hij deed het weer ...
misschien wel het proberen waard in jou geval ;)
Tsja... Dat kan ik nog proberen... Waar zat het batterijtje ook alweer 8)7

• robvanderaart
Staat in de handleiding van je moederbord hoe je een CRTCR (Clear RTC Ram) moet doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door robvanderaart op 02-11-2006 15:03 ]

• gxpower
*Zoekt

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
gxpower schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:58:
[...]

Tsja... Dat kan ik nog proberen... Waar zat het batterijtje ook alweer 8)7
het is een rond dingetje, zilverkleurig. Moet je zo kunnen zien zitten ;)

• gxpower
Ik heb hem... Ik ben bezig...

• gxpower
JAHOOEEE!!!!!
Hij doet het.... Ik had bijna een nieuw Moederbord besteld :P

• ibfranky
  • Laatst online: 29-07 11:03
En wat zeggen we dan ? >:)

Nog veel plezier met je pc :)

• gxpower
Dankjewel... Alleen nu stuit ik op een ander probleem.. mijn moederbord zegt: Date and Time... HUPPELEPUP... Enz. En als ik dat heb ingesteld Druk ik op save + exit in de Bios en dan Krijg ik weer hetzelfde... Moet de batterij eerst opgeladen worden ofzoiets?... Of wat is er nou aan de hand...

BEDANKT :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
batterij maakt slecht/geen contact ?

anders gewoon een nieuw batterijtje halen

• gxpower
De batterij... Gemeten geeft 2,4 Volt aan.. En er staat op 3 volt... Lijkt me dan ook genoeg... Maar goed... Verder ben ik nu... Computer start op.. Maar bij de BIOS Krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/thumbs/kkdeqcokcaeem-IMGP2047.JPG

Bij F2 krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/thumbs/kkdeqcokckokq-IMGP2048.JPG

En Als ik F1 Druk dan Kom ik in de bios... Pas ik de datum + Tijd aan en Druk op F10 (Save And Exit) En ik krijg weer dat 2e scherm... Wtf... En elke keer als ik de PC wil opstarten -> Batterijtje eruit... Batterijtje -> erin

Help.. 8)7

• gxpower
Iemand een idee... Want ik wil morgen met me vriendin film kijken :P

• gxpower
Alsjeblieft?

• MEN-O
Denk dat de batterij toch naar z'n grootje is. heb vorig jaar hetzelfde probleem bij iemand anders opgelost (BIOS probleem that is). Maar bij hem was het een combinatie van zwakke voeding+batterij leeg.
(Was na 21.00u, batterij bij tankstation gekocht ! a 2,50)

• gxpower
Oke... Dan ga ik even een nieuw Batterijtje halen bij het tankstation... Ik laat dalijk wel zien of het werkt

• gxpower
Het werkt niet echt... 1,80 naar de klote... IK begin nu sterk te denken of het batterijtje wel goed zit... Maar goed.. Nu ben ik iets verder gekomen... Weet je nog dat als je op F2 drukte dat je dan zwart beeld krijgt, dat is nu niet meer maar zwart beeld met streepjes :)

Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/thumbs/kkdeqcmddcqaw-IMGP2052.JPG

[img]$http://file02.uploaddump.nl/thumbs/kkdeqcmdmaeeq-IMGP2054.JPG[/img]

Als je het niet goed kunt zien.. De + staat naar boven.. Goed toch?

Iemand nog een idee... Ik heb nu neigingen om het uit het raam te gooien.. En kan iemand me vertellen wat de eerste error betekend?

Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/thumbs/kkdeqcokcaeem-IMGP2047.JPG

• robvanderaart
Krijg je altijd te zien omdat je je CMOS gereset heb en er geen instellingen instaan dus ook geen Datum en Tijd.

• Viper®
  • Niet online
batterijtje eruit halen

dan aanzetten

F1

F10 opslaan afsluiten

dan moet die werken

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

heb je die jumpertje alweer terug gezet ??

of doe eerst f2 en save ,opstarten en dan weer de bios in en de tijd verzetten.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• gxpower
F1 en dan F10 werkt ook niet... Helemaal niks werkt :S

Maar goed... Wat bedoel je met dat Jumpertje??

• Viper®
  • Niet online
gxpower schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:56:

Bij sommige moederborden kun je dmv van een jumpertje verplaatsen je cmos clearen. Als je deze dan laat staan blijft je cmos leeg. Tegenwoordig zie je vaker 2 contactpuntjes die je dan kan verbinden dmv een schroevendraaier om eenmalig je cmos te clearen.

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
gxpower schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:56:

een soort pinnetje dat naast je batterij zit als ik het goed heb. Die kun je verschuiven/indrukken.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Edit: heb mijn post maar even verwijderd. Had deze al veel eerder open staan en er is al heel veel gereageerd, waardoor het nu lijkt alsof ik gigantisch in herhaling val enzo...

[ Voor 78% gewijzigd door EWK op 02-11-2006 18:49 ]

Hoi!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
urnie538 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:05:
Aangezien het ook met een andere videokaart zo is, kan het maar aan 2 dingen liggen:
* Je agp slot is kapot ( maar dit gebeurt ook niet zomaar)
* je drivers. Zorg dat je even de allerlaatste op je pc zet.

Aangezien je geen beeld hebt zal dat natuurlijk niet makkelijk gaan, maar er is maar één andere optie. Vind iemand die nog een oud PCI videokaartje heeft liggen... Dan zou je echt beeld moeten hebben, en dan kun je meteen de laatste drivers downloaden. Als je dan nog geen beeld hebt zou ik zeggen dat er iets mis is met de kabel...
lezen is een vak :P

Maar miss toch ff kijken of hij wel goed contact maakt.
En niet weggooien want je kunt er nog wat aan hebben, of geef hem aan Terw_Dan ;)

• MEN-O
F! en F10 werkt niet ???? Doen de ledjes van je keyb het wel ? (keyb in muis...)
Je moet altijd in je BIOS kunnen komen. (denk zelfs zonder batterijtje, alleen verliest ie na een koude start weer alle instellingen).

[ Voor 55% gewijzigd door MEN-O op 02-11-2006 18:59 ]

• gxpower
Ik kom wel in me BIOS... Nadat ik mijn Batterij eruit -> erin...heb gedaan maar als ik de settings opwil slaan... Krijg ik geen Signaal meer :S en als ik verder ga dan doet hij het nog niet (F10... Opslaan + exit Bios ) En Weer geen Signaal... Echt ongeloofelijk... Ik snap niks meer :S

Als ik op F2 Druk (Load Defaulters And Continue) Werkt ook niet... Weer Geen signaal |:(

[ Voor 13% gewijzigd door gxpower op 02-11-2006 20:14 ]

• gxpower
Ik denk zelf dat er toch iets kapot gegaan is bij het moederbord.. Wat jullie?

• robvanderaart
Denk het ook wel ja.

Pagina: 1