Verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Op de laptop van mijn moeder valt de internet verbinding met grote regelmatig, maar willekeurig uit. Andere momenten is het internet enorm traag. Ik heb geen aanwijsbare oorzaak kunnen vinden voor dit probleem dus ik hoop dat hier iemand nog suggestisch heeft.

Wat ik geprobeerd heb:
Computer opnieuw opstarten, probleem blijft.
Modem en router resetten, probleem blijft
Firewall uitschakelen, geen resultaat
Chipset updaten, geen resultaat
Draadloos netwerk opnieuw configureren, geen resultaat (zowel in router als op laptop)
Aansluiten op netstroom, geen resultaat

Ik weet dus niet wat ik nog meer kan proberen.
De processor gebruik is normaal.
Andere draadloze aparaten blijven normaal functioneren, dus het probleem zit in de laptop.

Het gaat om een Dell Inspiron E6400 Laptop met standaard wifi verbinding.

Wie o wie heeft nog suggestisch?

telefoontoestel

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Is de afstand niet te groot tussen de router en de laptop?
Geen dikke muren met veel metaal erin in de weg?
Desnoods eens proberen om met de laptop naast de router te gaan zitten (kwestie van zeker te zijn)
Geen te sterke beveiliging in router gestoken? Dat kan ook nog eens de snelheid bepalen...

controleren op spyware? :?

Simke

Verwijderd

ik weet dat je zei dat andere draadloze apparaten normaal blijven functioneren, maar check eens met netstumbler ofzo of iemand in de buurt niet in dezelfde channel zit als jij. Dit kan ook voor uitvallende verbindingen zorgen.
Tevens kan je bij sommige routers een logboek vinden, wellicht dat je hier meer wijs uit kan worden waarom je verbinding weg blijft vallen.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Dat netstumbler heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga het programma eens downloaden en ermee testen.

De laptop zit niet te verweg, want steeds voordat hij uitvalt is de verbindingssterkte maximaal. De beveiliging die erop zit is WPA(PSK), hoort volgens mij geen problemen te geven.

Edit:
Daarnet even gekeken met netstumbler en er zat idd nog iemand op hetzelfde kanaal (6). Helaas gebruikt mijn router (Netgear WGT624) alleen kanaal 6 bij gebruik van de 108Mbps modus, maar aangezien de laptop deze modus toch niet ondersteunde heb ik dit uitgeschakeld en overgezet naar kanaal 10. Nu maar afwachten of er nog iets vreemds gebeurt.

Wat mij trouwens wel opviel. Als ik mijn systeem opnieuw start terwijl op de laptop de problemen waren, dat ik dan ook geen verbinding meer kon krijgen. Ik moest dan alles resetten (modem, router en computer) voordat ik weer een normale verbinding had. Wat kan dat betekenen? Zolang de computer bleef draaien was er niets aan de hand, dus pas bij het opnieuw starten dat ik het merkte. Had ik ook al 7 dagen niet gedaan namelijk

Edit 2:
Vanavond is de verbinding toch weer uitgevallen. Hij zit op een eigen kanaal en er zijn geen andere vreemde processen aan de gang. De melding komt dan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het draadloos netwerk en dat er hulp gezocht moet worden van de netwerk beheerder. Geen codes helemaal niets. Iemand nog suggesties?

[ Voor 71% gewijzigd door telefoontoestel op 04-11-2006 00:58 ]

telefoontoestel