Toon posts:

Alternatief voor cdrwinkel.com die ook in België levert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu dat cdrwinkel geen cd/dvd-r(w) meer mag verkopen:
"Beste klant,

In een rechtszaak zaak van auvibel (www.auvibel.be) tegen verschillende webshops heeft de rechtbank van eerste aanleg te Brussel in kortgeding beslist dat er geen CD en DVD zonder heffing meer naar België mag worden verkocht.

Wij mogen dus geen leveringen van CD en DVD naar Belgische particulieren uitvoeren.
Andere artikelen kunnen uiteraard wel nog besteld worden.

Bedrijven die geen eindgebruiker zijn kunnen wel nog CD en DVD bestellen.
Indien U als bedrijf wil bestellen en de produkten niet voor eigen gebruik bestemd zijn gelieve ons dan even te mailen (info@cdrwinkel.com)
Wij zullen dan uw account aanpassen zodat U wel nog media kan bestellen.

Wij zijn het helemaal niet eens met de beslissing van de rechtbank maar kunnen momenteel niets anders doen dan de verkoop van media tijdelijk te staken.
Natuurlijk gaan wij tegen deze beslissing in beroep.

Wij hopen dan ook snel een passende oplossing klaar te hebben.

Dank u voor het vertrouwen."

Heeft iemand een alternatief hiervoor die ook leveren in belgie aan een degelijke prijs?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zwarte markt beursen jaarmarkt zie ik regelmatig cd's en dvd's zonder heffing(of met heffing maar dan heb je gratis cd's)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet zo dat Opus ook gewoon levert in België?
Anders een keertje de auto richting Duitsland en daar een paar 1000 DVDtjes inladen?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:23
Levert ddvd ook niet in Belgie?
Bestel ik ook altijd en altijd snel en goedkoop.

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik bestel DVD's en CD's altijd bij Iwonatec in Deutschland. Goede ervaring mee, snelle levertijd, makkelijk betalen etc.

Verwijderd

ik rij gewoon ff aken in ( 15 minuten rijden ;) ).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44

Klippy

Still Game

Volgens mij niet de vraag niet zozeer welke andere webshops er zijn, want die zijn er geoeg.
Maar er mag geen CD/DVD zonder heffing meer verkocht worden vanuit het buitenland.

Dus als ik het goed begrijp vallen alle webshops af. Tenzij het zo is dat die uitspraak alleen geldig is voor de aangeklaagde shops, maar dat lijkt me sterk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Klippy schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:56:
Volgens mij niet de vraag niet zozeer welke andere webshops er zijn, want die zijn er geoeg.
Maar er mag geen CD/DVD zonder heffing meer verkocht worden vanuit het buitenland.

Dus als ik het goed begrijp vallen alle webshops af. Tenzij het zo is dat die uitspraak alleen geldig is voor de aangeklaagde shops, maar dat lijkt me sterk.
ha ja, welkom in het "vrije" europa. ;)

• morettie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
Bestel ook altijd bij ddvd.info.
Zie op hun site niet dat ze niet naar België leveren...

Verwijderd

ik kan je het zoeken besparen, er levert momenteel niemand aan België. Ik heb vorige week nog alle grote zaken gebeld (opus, cdrwinkel...) en blijkbaar is bij de meeste zelfs afhaling niet mogelijk/volkomen belachelijk georganiseerd.

enkele waar je kan gaan afhalen;

cdrwinkel: ergens op een kanaaleiland 7(8)7 (t klinkt idioot, maar verifieer maar telefonisch)
opus: geen afhaling mogelijk volgens de helpdeskmedewerker

Ik ben wel nog de volgende tegengekomen; www.pmteurope.com
Telefonische helpdesk met nederlands sprekende mensen (t zijn hollanders die de winkel uitbaten), alleen zitten ze in luxemburg en is het telefoneren ietwat aan de dure kant. Langs de andere kant ligt het niet ver (Bovenkant luxemburg), zijn ze zeer goedkoop (en als je cash betaalt vragen ze geeneens achter een naam/adres bij je bestelling). Ik heb er gekocht en ben er zeer tevreden van. Zéér snelle respons op emails (bestelling gestuurd een zaterdagavond om 10u20, direct antwoord dezelfde avond om 10u34)

edit; 2de voordeel van daar bestellen; 15% btw ipv de 21% btw (je koopt nl in luxemburg).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 09:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:24:

Ik ben wel nog de volgende tegengekomen; www.pmteurope.com
Telefonische helpdesk met nederlands sprekende mensen (t zijn hollanders die de winkel uitbaten), alleen zitten ze in luxemburg en is het telefoneren ietwat aan de dure kant. Langs de andere kant ligt het niet ver (Bovenkant luxemburg), zijn ze zeer goedkoop (en als je cash betaalt vragen ze geeneens achter een naam/adres bij je bestelling). Ik heb er gekocht en ben er zeer tevreden van. Zéér snelle respons op emails (bestelling gestuurd een zaterdagavond om 10u20, direct antwoord dezelfde avond om 10u34)

edit; 2de voordeel van daar bestellen; 15% btw ipv de 21% btw (je koopt nl in luxemburg).
Je kunt ze dan nog beter op een beurs kopen. Dan betaal je en geen heffing (en waarschijnlijk ook geen BTW :P).
Dat is iig nog een stuk goedkoper (scheelt zo'n 7 euro per spindel(100) als ik het zo zie).

En dat ze niet vragen om een naam is niet zo boeiend, als je het gewoon in de winkel haalt zullen ze dat ook niet doen lijkt me :P

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb daar ook besteld via internet de laatste keer, hun verzendkosten zijn ook vrij laag, lager dan de meeste Nederlandse webshops, duurt alleen een dag langer omdat het uit het bitenland komt.
Ben daar ook wel tevreden over, goedkoop, snelle reacties en levering en veel op voorraad.
Maar als Belg zal je dat inderdaad moeten afhalen dan.

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 14:29
Klippy schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:06:
[...]

Ik heb daar ook besteld via internet de laatste keer, hun verzendkosten zijn ook vrij laag, lager dan de meeste Nederlandse webshops, duurt alleen een dag langer omdat het uit het bitenland komt.
Ben daar ook wel tevreden over, goedkoop, snelle reacties en levering en veel op voorraad.
Gaat ook niet (meer) dus:

Leveringen naar België

Een veel gestelde vraag is "verzenden jullie ook naar België", nee dat doen we niet. Er zijn vele rechtszaken geweest over auteursrechten die u als klant dient af te dragen en af en toe niet schijnt te gebeuren. De rechter heeft aangegeven dat de internet bedrijven die verzenden naar België aansprakelijk zijn voor deze rechten. Of deze uitspraak terecht is moet blijken uit de hoger beroep zaken die gaan komen. Tot die tijd zullen wij geen verzendingen doen naar België.

• Klippy

Klippy

Still Game

h8bal schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:01:
[...]

Gaat ook niet (meer) dus:

Leveringen naar België

Een veel gestelde vraag is "verzenden jullie ook naar België", nee dat doen we niet. Er zijn vele rechtszaken geweest over auteursrechten die u als klant dient af te dragen en af en toe niet schijnt te gebeuren. De rechter heeft aangegeven dat de internet bedrijven die verzenden naar België aansprakelijk zijn voor deze rechten. Of deze uitspraak terecht is moet blijken uit de hoger beroep zaken die gaan komen. Tot die tijd zullen wij geen verzendingen doen naar België.
Als goed leest zie je dat ik schijf:
en 1 cm onder jou quote staat
U kunt echter orders boven de 100 euro komen afhalen
Beetje nutteloze kick dus :)

Verwijderd

als je trouwens ook maar enkele dvd's nodig hebt is het al goedkoper om daar te gaan halen, wij rijden er 500km voor (aan 0.1€/km gerekend), dus zo'n 50€ benzine. Alleen aan taksverschil (59c + BTW) is dat dus na 72 dvd's terugbetaald. Iedereen die iet of wat voor zichzelf gebruikt jaagt dat er jaarlijks ZEKER door.

Voor sommigen kan dat mss wel werken om op een beurs te kopen, maar als je grotere hoeveelheden nodig hebt (2000 stuks of meer) kan je moeilijk op een beurs toekomen, wandel daar buiten met 80 spindles onder je arm en het zal ze ook wel opvallen (ik houd het liefst zo anoniem mogelijk, het grootste deel verkoop ik wel direct door, maar toch liefst zo min mogelijk kans op miserie). Daarvoor ook dat ik het anoniem reserver zo praktisch vind, bij winkels als cdrwinkel moet je een adres opgeven bij levering, wat ook in hun boekhouding terecht zal komen. PMT bel je gewoon op, zeg dat ze je bestelling opzij houden, en naar later toe kunnen ze je hoogstens linken doordat je eens naar die winkel gebeld hebt (en hebben ze dus niks van bewijs dat je daar gekocht hebt).
Pagina: 1