[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 22:49
Matched: msi
Is dat alleen bij de 'echte' MSI-en zo?
Want ik heb alleen maar een Windows CD erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij de barebone krijg je er alleen een driver cdtje bij. Ideaal hoef je die niet meer te gaan downloaden :)

Maar ik zit nu met een klein probleempje met mijn S260, namelijk met het SDcardreadertje. Tot voor kort had ik deze nooit gebruikt gezien ik geen SD cards had, maar nu ik een cam heb die die kaartjes vreet wilde ik ze ook in mijn notebook gebruiken, maar de driver lijkt niet te installeren.
Hij geeft netjes aan dat er een Ricoh Bay1controller geinstalleerd moet worden, maar als ik de driver van de MSI site afpluk werkt die niet. De setup van het progsel installeert wel iets, maar dan werkt het net zo min.

Iemand zo een ervaring met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 11:55
Geen matches
dat is dan precies anders dan bij de s262, ik heb een O2 Card reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
Geen matches
deze lijk te willen vlijven werken, merci :).

één vervelend iets aan het scrollen met de zijkant: is het mogelijk om ergens uit te schakelen dat de cursor naar de schuifbalk verspringt? maat van mij z'n acer laat gewoon de muis ter plekke en toont daar een scroll-icoontje of zo. vind het vervelend om telkens die muis terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
kzit met juist hetzelfde 'euvel' kheb ze ook geinstalleerd, uiterst handig ;)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:05

Leejow(saait)

Blater

Matched: s271
Sinds gisteren heb ik een S271 in m'n bezit, en ik ben er erg tevreden over :) Accu gaat bizar lang mee vergeleken met de Acer die ik hiervoor had. De laptop voldoet ook precies aan de eisen die ik had (klein, met grote HDD en veel geheugen). Enige nadeel is het glare scherm, ben ik niet zo'n fan van...

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Geen matches
Oh Really ???

Glare is super ! vinnik dan :) , al is het vanwege het feit dat kleuren en contrast er tig keer beter uitziet dan non-glare.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen matches
Het ziet er idd goed uit, maar als er teveel licht op schijnt wordt het een halve spiegel ;)
Maja wij nerds zitten altijd in donkere hoekjes om onze bleke huidjes te beschermen, toch? :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Sinds gisteren mijn witte wondertje binnen, een s262 dus. Heb bij ALB de nodige dingen afgestemd op mijn wensen. Ik zal binnenkort wat fotos posten met een aantal benchmarks als iemand daarin is geintresseerd. Moet zeggen dat het speetje erg bevalt, enige dat me wat tegenvalt is dat de klep niet heel makkelijk sluit, het kliksysteem zegt niet overtuigend "klik" maar heeft vaak nog een zetje nodig.

Specs:

proc: C2D t5600
ram: 1gb ddr2 667
hdd: 60gb 7200rpm
BT, Wifi, 8cell batterij

Heb ook de MSI stickers erbij gekregen maar dat grote ronde gedrocht ga ik er denk ik niet op plakken. Hij is nu juist zo mooi :). Binnenkort nog een BT muis kopen en een mooie sleeve. Iemand nog suggesties voor beide?

instant edit:
Uiteraard iedereen bedankt voor het advies!

[ Voor 4% gewijzigd door py.mosjuh op 16-11-2006 17:04 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Sleeve van een Apple Pbook 12" maybe? schijnt te passen iig.
Bluetooth muizen zou ik persoonlijk voor naar Logitech gaan...
Heb zelf geen ervaring met BT muizen, maar ben verder al jaren tevreden met Logitech (muizen, wireless desktopjes, gamepads)

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 09:31
Geen matches
Heb zelf een Crumpler The Gimp 13inch sleeve om m'n S262 zitten.
Kwalitatief zijn die dingen erg goed en ze zien er nog strak uit ook.
De 8 cell accu past ook goed in de 13 inch versie.
Heb hem gekocht bij de lokale AppleCentre.

Infinitus est numerus stultorum

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Geen matches
Ik heb een Targus second skinz 12".
Past ie erg goed in met 8 cell accu. Met 4 cell zit ie iets ruim, maar is niet echt een probleem (voor mij).

Hier te koop oa.

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
Pff, mijn touchpad gaat niet meer van mijn S262...
dat was opeens als ik opstartte, kzie niks meer in apparaatbeheer van touchpad, de knoppen doen niks, het pad zelf ook niet...

iemand een idee? dat is wel enorm vervelend, gelukkig dat ik een muis heb liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

willy486 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:13:
Pff, mijn touchpad gaat niet meer van mijn S262...
dat was opeens als ik opstartte, kzie niks meer in apparaatbeheer van touchpad, de knoppen doen niks, het pad zelf ook niet...

iemand een idee? dat is wel enorm vervelend, gelukkig dat ik een muis heb liggen...
Drivers opnieuw geinstalleerd? Je hebt zoveel problemen met het ding, misschien toch tijd om met de leverancier/MSI te gaan praten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 22:21
Geen matches
dirkie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:13:
Ik heb een Targus second skinz 12".
Past ie erg goed in met 8 cell accu. Met 4 cell zit ie iets ruim, maar is niet echt een probleem (voor mij).

Hier te koop oa.
Heb hier precies hetzelfde, hij is ook bij mycom verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
gambieter schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:30:
[...]

Drivers opnieuw geinstalleerd? Je hebt zoveel problemen met het ding, misschien toch tijd om met de leverancier/MSI te gaan praten?
mja misschien wel, maar ik heb hem alle dagen nodig...
dat opstartprobleem is vanzelf weer overgegaan, mss dat bios update kan helpen...

drivers heb je niet nodig voor het touchpad, maar ik heb die ktp toch hergeinstalleerd

EDIT:
vergeet dat maar, ik had de drivers opnieuw geinstalleerd zonder eerst te herstarten, en dat had blijkbaar niet gepakt :P

nu probeerde ik nog eens en gereboot, en het ging weer

O+ mijn lappie ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jakob op 17-11-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:49

Theo

moederbord

Geen matches
Na bijna één jaar begint mijn S260 z'n eerste probleem te krijgen. De linkerspeaker doet het maar half, als de laptp verder openstaat dan 90 graden doet de linkerspeaker het niet meer, en is hij redelijk dicht (hoek minder dan 90 graden) doet de speaker het wel. Vanmiddag maar even laptop openhalen en stekker op mobo controleren, en anders toch even van de garantie gebruik maken...

* Theo is niet blij :'(

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
ik gebruik de speakers van mijn s262 bijna niet, ze zijn toch niks waard :P
maar ik kan me best voorstellen dat dat vervelend is, maar het zal wel niet echt eenfailure zijn maar vrij simpel op te lossen zoals je zegt. als het slecht contact in het vaste gedeelte zit toch...
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Met mijn Cybermaxx (S250 kloon) krijg ik het niet
voor elkaar om mijn externe LCD (19 inch) op 1280x1024 te zetten,
ik kan enkel 1280x800 (wat er niet uitziet) of 1024x768 (wat beter is maar
veels te korrelig omdat dat niet native resolution is)

Weet iemand of hier software voor is om dit te omzeilen? Of misschien een andere fix?
(Ultramon al geprobeerd zonder resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:54:
Met mijn Cybermaxx (S250 kloon) krijg ik het niet
voor elkaar om mijn externe LCD (19 inch) op 1280x1024 te zetten,
ik kan enkel 1280x800 (wat er niet uitziet) of 1024x768 (wat beter is maar
veels te korrelig omdat dat niet native resolution is)

Weet iemand of hier software voor is om dit te omzeilen? Of misschien een andere fix?
(Ultramon al geprobeerd zonder resultaat)
Kan die Intel Shared kaart die resolutie uberhaupt aan? Bij mijn andere laptop (met Intel 855GM) zie ik die resolutie namelijk nooit. Bij mijn S271 wel, maar die heeft een ATI kaart en bijbehorende drivers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
mijn s262 kan dat, ik heb in deel 3 nog screenshots gezet :)
ik heb een 945GM geintegreerde gfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 22:21
Geen matches
Mijn s262 (945gm) heb ik aan een dell 2407wfp scherm hangen en die draait op 1920x1200.
Heb hem ook een keer aan een s260 (915gm) gehad en dat ging ook prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Lex_brugman op 20-11-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
Maar die S250 heeft een SiS chipset, mogelijk kan die het niet aan (of de driver niet, kan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerstrip geprobeerd, maar kan op geen manier de verticale pixels
naar meer dan 800 forcen...

De S250 kloon heeft inderdaad een SiS661 kaartje, geen
Intel o.i.d ik kan wel display properties kiezen voor mijn externe
scherm, maar alleen een 1024x768 in 4:3 niks groters.

Ben behoorlijk ten einde raad, mijn 19 incher staat stof te vangen
en het scherm op de MSI is simpelweg te klein om op te photoshoppen vindt ik persoonlijk :|

Iemand misschien nog een tip die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
vindt ik ;)

ik vind dat dat nog wel gaat, het is zeer scherp, en de 800 hoogte valt nog mee als je de toolboxen op de zijkant gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Geen matches
En als je probeert dualscreen te draaien?

Dus dat je je laptop scherm aan houdt, en óók de externe monitor? Kan je dan nog steeds niet kiezen voor een hogere resolutie bij eigenschappen op het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Geen matches
McKaamos schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:10:
Sleeve van een Apple Pbook 12" maybe? schijnt te passen iig.
Bluetooth muizen zou ik persoonlijk voor naar Logitech gaan...
Heb zelf geen ervaring met BT muizen, maar ben verder al jaren tevreden met Logitech (muizen, wireless desktopjes, gamepads)
iedereen nog bedankt voor tips @ een sleeve. Ben even bij de Apple store naar binnen gewandeld, leuk gesprek gehad over de C2D die nu ook in de macbooks zit en wat sleeves gepast. Heb een MacBook sleeve (met groot MB erop) gekocht, een 13.3" dus. Zelf vind ik die MB voor MegaBook staan dus mooi egale sleeve voor niet heel veel geld ;). Mijn s262 zit wel ietsjes losjes in de breedte maar qua diepte (zit een 8cell batterij in) past het puik. Zal binnenkort nog wel wat fotos posten.

Zit hier nu op een conferentie waar ik wel wat problemen met slechte WiFi signaalsterkte heb (net als alle macbook pro gebruikers overigens). IBMs en andere laptops doen het wel overal, ik moet me bij de router in een zaaltje scharen. Naja, ook gezellig met allemaal mensen die een mooie laptop hebben ;)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Geen matches
Heb je het zowel met de windows zero configuratie als met de tool die erbij geleverd is (wlanutility)?

Maar hou zou ook gewoon kunnen dat de adapters in de IBM's bijvoorbeeld beter met het uitgezonden signaal om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]theodouma schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:28:
Na bijna één jaar begint mijn S260 z'n eerste probleem te krijgen. De linkerspeaker doet het maar half, als de laptp verder openstaat dan 90 graden doet de linkerspeaker het niet meer, en is hij redelijk dicht (hoek minder dan 90 graden) doet de speaker het wel. Vanmiddag maar even laptop openhalen en stekker op mobo controleren, en anders toch even van de garantie gebruik maken...

Ik heb hetzelfde met mijn 1 jaar oude Cybermaxx s250 kloon. Eerst leken ze het helemaal niet meer te doen, deze week kwam ik erachter dat als ie bijna dicht is ze het nog wel doen.
Heb hem opengemaakt en naar stekkertjes op mobo gekeken mar dat was het niet. Ik denk zelf dat het ligt aan de draadjes die door het scharnier het scherm ingaan.
Daar ga ik van het weekend / maandag nog even aan prutsen: kijken of met een beetje peuren en anders ouwen van de draden het weer gaat doen.
(heb ondertussen andere processor, meer geheugen en grotere harde schijf nadat de originele crashte, us geen garantie meer, denk ik, en geen zin hem lang te missen)

Aksie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Over de resolutie boven 1024 x 768: is mij ook niet gelukt met s250 kloon, volgens mij trekt die SiS geen hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Matched: s271, msi
Voor degenen die graag een MSI s271 willen kopen zonder een webwinkel te gebruiken: op de HCC-dagen verkoopt Computerland de s271-205NL met Sempron 3400+ en oranje deksel (1 Gb RAM, 80 Gb HD)voor 849 euro, en de s271B-005NL met Turion X2 TL56 en zwart deksel (1 Gb RAM, 100 Gb HD) voor 995 euro. Beiden met een 8 cells (4400 mAh batterij) als ik zo kan zien.

Ik heb intussen voor mijn s271 maar een extra adapter gekocht via ReplaceDirect (was de enige die een s271 specifieke adapter leverde, de rest wilde niet garanderen dat de adapter ook voor de s271 kon worden gebruikt); kosten inclusief creditcardkosten 60 euro. De 4-cells batterij heb ik bij 4launch gekocht voor 63,50, moet nog wel binnenkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 25-11-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
py.mosjuh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:04:
Sinds gisteren mijn witte wondertje binnen, een s262 dus.
...
proc: C2D t5600
ram: 1gb ddr2 667
hdd: 60gb 7200rpm
BT, Wifi, 8cell batterij
Waar heb je die gehaald? Op vergelijken.nl kom ik alleen de t2300 en t7200 tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:04:
[...]

Waar heb je die gehaald? Op vergelijken.nl kom ik alleen de t2300 en t7200 tegen...
in zijn bericht staat:
py.mosjuh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:04:
Sinds gisteren mijn witte wondertje binnen, een s262 dus. Heb bij ALB de nodige dingen afgestemd op mijn wensen.
Oftewel bij http://www.alb-computer.de/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen matches
Ik heb nu een tijdje mijn S260, maar het begint me op te vallen dat hij nu wel sterk begint te verkleuren. De deksel is nog wit, maar de binnenkant begint langzaamaan te vergelen.
Iemand een idee om dit tegen te gaan?

Anders gaat het ding na mijn stage helemaal uit elkaar en ga ik hem in een of ander tof kleurtje spuiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Geen matches
Je laptop niet in de zon zetten. :P
Mijn laptop heeft er ook last van, had bij nader inziens misschien liever een zwarte gehad, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen matches
winkelwagen schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:37:
Je laptop niet in de zon zetten. :P
Mijn laptop heeft er ook last van, had bij nader inziens misschien liever een zwarte gehad, maarja.
Hij staat ook niet echt in de zon, gewoon daglicht. Ach, het lijkt erop dat het ding goed uit elkaar te halen is, dus de losse onderdelen een kleurtje geven moet te doen zijn :)
Paars ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36

s3n

Geen matches
Gisteren heb ik een S262 gekocht die een dezer dagen binnen moet komen. Alleen heb ik 1 vraagje waar ik nergens iets op kan vinden.
Zit er een ingebouwde microfoon in deze laptop? Ivm het gebruik van skype is dit wel zo gemakkelijk.

Zou iemand die in het bezit is van een s262 hier eens naar kunnen kijken?? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
Geen matches
geen microfoon, of die moet zeer goed verstopt zitten: ik vind er alleszins gene :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Geen matches
piet konijn schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:01:
geen microfoon, of die moet zeer goed verstopt zitten: ik vind er alleszins gene :).
Slim van me om daar nu pas naar te kijken |:( . Maarja, schaffen we wel een of ander headsetje aan.
Thnx voor het kijken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:49

Theo

moederbord

Terw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
Ik heb nu een tijdje mijn S260, maar het begint me op te vallen dat hij nu wel sterk begint te verkleuren. De deksel is nog wit, maar de binnenkant begint langzaamaan te vergelen.
Iemand een idee om dit tegen te gaan?

Anders gaat het ding na mijn stage helemaal uit elkaar en ga ik hem in een of ander tof kleurtje spuiten :D
Als hij echt zwaar verkleurt kun je eens MSI bellen voor de garantie, dat verkleuren valt namelijk gewoon onder de garantie. Ik ken iemand die ook een S260 heeft en die was creme wit geworden :X , werk door MSI gewoon gefixed.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theodouma schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:17:
[...]

Als hij echt zwaar verkleurt kun je eens MSI bellen voor de garantie, dat verkleuren valt namelijk gewoon onder de garantie. Ik ken iemand die ook een S260 heeft en die was creme wit geworden :X , werk door MSI gewoon gefixed.
Ja, dat zal ik eens doen denk ik, het wit begint idd meer cremekleur te worden. Van de week eens doen (vraag me alleen af hoe de garantie geregeld is met barebone dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hahaha, net of iedereen weet wat de ALB is. Maar bedankt in elk geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:08:
[...]
Hahaha, net of iedereen weet wat de ALB is. Maar bedankt in elk geval! :)
Iedereen die de topicstart heeft gelezen wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik heb eens ff gekeken via de configurator van ALB, maar als ik daar mijn S271 zou bestellen met dezelfde opties als ik nu heb, was ik een paar honderd euro duurder uit :/ en dan mis ik nogsteeds de bluetooth.
Tis dus alleen handig om daar heen te gaan als je hele specifieke eissen hebt.
Ik weet niet hoe ze em standaard afleveren, maar hij staat wel goedkoper in de lijst met kant-en-klare notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Hallo allemaal.

Vandaag heb ik een S271-B 055NL aangeschaft.
Tot nu toe tevreden, alleen ik word wel helemaal horendol van een irritant 'fluitend' geluid. CONSTANT.

Ik verdenk zelf de HD of het scherm. Voor het scherm heb ik al verschillende instellingen/resoluties geprobeerd maar het geluid bleef onophoudelijk aanwezig. Dus misschien is het de monitor NIET.

Nu heb ik een aantal vragen aan jullie als je dezelfde notebook hebt of het probleem herkent en zo lief wilt zijn een arm persoon te helpen ;)

- Ben ik gek, is het geluid tóch normaal en zeur ik? (het dringt echt door tot miijn zenuwen, zelfs door geluid -omgeving, muziek etc- is het te horen)

- Waar ligt het mogelijk aan? Zijn er nog manieren om te testen/vast te stellen waar het aan ligt, welk onderdeel?

- Is er dus iets aan te doen? Of hoort het bij dit type? Of heb ik gewoon 'fout' exemplaar?

Met andere woorden, winkel bellen? (2 weken omruil garantie)

Deze vragen even vóórdat ik daadwerkelijk naar de winkel terugga/bel. Misschien is het wel normaal bij dit type (wat me echt genaaid lijkt en vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
doet mijne ook maar ik stoor me er niet aan eigenlijk.
Ik verdenk ook de harddisk, gezien het geluid weg is als de laptop z'n hdd uit zet.
Sommige HDD's maken meer lawaai dan anderen. Als je het wil verhelpen, moet je er een andere harddisk in hangen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
Geen matches
McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:35:
Ik verdenk ook de harddisk, gezien het geluid weg is als de laptop z'n hdd uit zet.
Sommige HDD's maken meer lawaai dan anderen. Als je het wil verhelpen, moet je er een andere harddisk in hangen afaik.
Dat van dat HDD uitzetten viel me ook al op. Dus het lijkt me steeds meer obvious dat het inderdaad de HDD is.
Hoe kan je je er niet aan storen? Ik hoor het door alles heen en het is echt whining gefluit. Misschien is het bij het ene exemplaar erger dan de andere? Of is dat onzin?

Misschien een eigenschap van de HD >> Toshiba MK1032GAX
Google kan me hierbij niet verder helpen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Geen matches
McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:35:
Maar omdat zijn laptop nog nieuw is, denk ik dat hij het beter aan de winkel over kan laten. Mits je je laptop kan missen. Je hebt immers garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
winkelwagen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]

Maar omdat zijn laptop nog nieuw is, denk ik dat hij het beter aan de winkel over kan laten. Mits je je laptop kan missen. Je hebt immers garantie.
Mijne is ook nieuw, net 2 maand oud ofzo.
Ik ga er niks aan doen iig. heb er geen last van.
Otherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]

Dat van dat HDD uitzetten viel me ook al op. Dus het lijkt me steeds meer obvious dat het inderdaad de HDD is.
Hoe kan je je er niet aan storen? Ik hoor het door alles heen en het is echt whining gefluit. Misschien is het bij het ene exemplaar erger dan de andere? Of is dat onzin?

Misschien een eigenschap van de HD >> Toshiba MK1032GAX
Google kan me hierbij niet verder helpen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
denk dat jij misschien gevoeligere oren dan mij hebt voor die toon? of idd de ene HDD die meer fluit dan de andere... mijne is maar lichtelijk te horen iig.
Ik denk er dan ook nog niet over om de HDD te vervangen, maar als ik het doe, dan doe ik er een grotere in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
Geen matches
winkelwagen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]

Precies een belletje kan geen kwaad denk ik. Alleen weer de hele shit inpakken en mee terug sjouwen en andersom.
Btw, 'haar' ipv 'zijn' zou wat beter passen ;)

Bedankt anyway. Nog meer ervaringen?

Heb jij ook precies dit type HDD, McKaamos?
Gevoeligere oren zou kunnen. Dat andere sluit ik ook niet uit, helaas heb ik hier geen onafhankelijke andere partij die me kan bevestigen/ontkennen erin ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Otherside op 28-11-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de S271-201 (80 Gb) en hoor niets. Dan ben ik of doof, of het is inderdaad het type harddisk ;)

Zeker even bij de winkel navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Otherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:46:
[...]

Precies een belletje kan geen kwaad denk ik. Alleen weer de hele shit inpakken en mee terug sjouwen en andersom.
Btw, 'haar' ipv 'zijn' zou wat beter passen ;)

Bedankt anyway. Nog meer ervaringen?

Heb jij ook precies dit type HDD, McKaamos?
Gevoeligere oren zou kunnen. Dat andere sluit ik ook niet uit, helaas heb ik hier geen onafhankelijke andere partij die me kan bevestigen/ontkennen erin ;)
Dat type moet ik even nakijken voor je. Tis iig een 60GB, thats all i know. heb em bij 4launch.nl vandaan.

btw, zijn? haar?
Computers zijn altijd vrouwlijk. Ze hebben allemaal een gleuf en kosten meer in accesoires dan de aanschafprijs :+

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
Geen matches
McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:35:
[...]

Dat type moet ik even nakijken voor je. Tis iig een 60GB, thats all i know. heb em bij 4launch.nl vandaan.

btw, zijn? haar?
Computers zijn altijd vrouwlijk. Ze hebben allemaal een gleuf en kosten meer in accesoires dan de aanschafprijs :+
Dan is het sowieso niet precies dezelfde, ik heb een 100GB. Je hebt wel de 055NL?

Hehe. Het ging in dit geval om de poster Otherside, wat ik ben, hetgeen ook vrouwelijk is (en uiteraard ook hongerig naar accecoires) ;)

Gambieter, precies, zie er alleen tegenop alles weer terug te moeten brengen. Misschien hebben ze niet meteen een ander exemplaar voorraad, bah kan ik weer wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Otherside op 28-11-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Otherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:47:
[...]

Dan is het sowieso niet precies dezelfde, ik heb een 100GB. Je hebt wel de 055NL?

Hehe. Het ging in dit geval om de poster Otherside, wat ik ben, hetgeen ook vrouwelijk is (en uiteraard ook hongerig naar accecoires) ;)

Gambieter, precies, zie er alleen tegenop alles weer terug te moeten brengen. Misschien hebben ze niet meteen een ander exemplaar voorraad, bah kan ik weer wachten.
wauw een vrouw op GoT :+ kijk uit dat je nu niet allemaal geile nerds achter je aan krijgt dan :+
(ik zal niet achter je aan komen kwijlen trouwens, ben al voorzien van een vriendin :+ )
anyway, als het dezelfde serie (merk+type) HDD is, dan is het goed mogelijk dat het aan het type harddisk ligt.

edit: ff gecheckt, ik heb de 054, 80GB HDD ipv 60 zoals ik dacht :P (laptop staat nu uit, geen zin om em nu aan te jagen... morgenochtend ofzo...)

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:51:
[...]

wauw een vrouw op GoT :+ kijk uit dat je nu niet allemaal geile nerds achter je aan krijgt dan :+
(ik zal niet achter je aan komen kwijlen trouwens, ben al voorzien van een vriendin :+ )
anyway, als het dezelfde serie (merk+type) HDD is, dan is het goed mogelijk dat het aan het type harddisk ligt.

edit: ff gecheckt, ik heb de 054, 80GB HDD ipv 60 zoals ik dacht :P (laptop staat nu uit, geen zin om em nu aan te jagen... morgenochtend ofzo...)
"The S271 is equipped with 512 MB or 1 GB of DDR2 memory, large capacity 60~120 GB 5400 rpm hard disk." << msi.nl

Jouw theorie kan dus kloppen, je hebt zelf de 60GB. (Ik ga er even vanuit dat je ook de S271 hebt).

Sowieso denk ik er dus alsnog aan, als het zo is, om hem omgeruild te krijgen en te kijken of een ander exemplaar het minder heeft.

Ik heb namelijk _gelezen_ dat het ook kan komen doordat bepaalde onderdelen door ouderdom of ruwe omgang (transport!) los kunnen gaan zitten in HDD / voedingscomponenten en daardoor gaan resoneren, hetgeen je hoort als dat 'fluiten' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor de volledigheid: ik heb dus de s271-201NL (de Sempron 3400+), en daarin zit een Fujitsu MHV2080BH PL sATA harde schijf in, van 80 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
willy486 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:20:
hmm ik wil hem nu herinstalleren, en daarvoor wou ik alles via het netwerk kopieren, maar hij loopt telkens vast als ik grote bestanden wil versluizen :s
de tweede keer had ik een BSOD, maar ik had uit gewoonte niet meer gekeken naar de foutcode(iets met PAGE en FAULT :P )
waaraan kan dit liggen
Wij hebben 4 stuks van deze laptops op kantoor, en af en toe problemen met vastlopers; over het algemeen gebruiken we de WiFi verbinding.

Omdat er af en toe vastlopers waren maar eens op onderzoek uitgegaan, en wat blijkt: alle laptops vertonen complete vastlopers als je een netwerkkabel inplugt en een hoop data gaat verstouwen.
- Nieuwste drivers van realtek: geen effect
- Drivers die als reactie op jouw post kwamen: geen effect
- Gebeurt zelfs onder Vista

Als ik de LAN forceer op 10mbit half duplex, gaat het een stuk langer goed (maar is niet wenselijk), maar hangt hij uiteindelijk toch weer. Alle combinaties van driversettings geprobeerd: geen resultaat.

Ik kan dus niet anders dan concluderen dat er een structureel probleem is met de gebruikte realtek chips in de S262 :/

Aangezien de meeste mensen met hun laptop gewoon wireless werken, zal misschien niet iedereen dit opgevallen zijn, of misschien is het specifiek een probleem met een serie. Zouden bezitters van een S262 eens willen testen om via een kabeltje een berg data door te persen en te kijken wat er gebeurt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:21:
[...]
Ik kan dus niet anders dan concluderen dat er een structureel probleem is met de gebruikte realtek chips in de S262 :/

Aangezien de meeste mensen met hun laptop gewoon wireless werken, zal misschien niet iedereen dit opgevallen zijn, of misschien is het specifiek een probleem met een serie. Zouden bezitters van een S262 eens willen testen om via een kabeltje een berg data door te persen en te kijken wat er gebeurt?
Kun je aangeven welke Realtek chip er precies inzit? Kan ik het vergelijken met de s271 chip. Als deze hetzelfde is, dan kunnen we die ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de PCI-E gebaseerde 8168/8111 gigabit versie, en inderdaad dezelfde als in de S262 zo lijkt het. Zou fijn zijn als je dat kan testen, want wellicht kunnen we daarmee achterhalen of het misschien in een combinatie zit in plaats van de chip zelf :)

[edit]Ik zie voor de S271 een andere driverversie. Die ga ik dan ook nog maar even proberen :P

Note: Ik heb *niet* getest op gigabit! Aangezien we dat hier niet hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
S262: Realtek RTL8168/8111 Gigabit
S271: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit

Floppus, bij MSI hebben we hier verder ook geen klachten over gehad maar dit is zeker de moeite waard om te controleren. Ik heb nu meeting maar ik zal daarna een S262 pakken en wat data over het netwerk heen pompen.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moneta schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:07:
S262: Realtek RTL8168/8111 Gigabit
S271: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit

Floppus, bij MSI hebben we hier verder ook geen klachten over gehad maar dit is zeker de moeite waard om te controleren. Ik heb nu meeting maar ik zal daarna een S262 pakken en wat data over het netwerk heen pompen.
Een test met de s271 (Sempron) is dus niet echt representatief, gezien de verschillen in aansluiting. Ik zal het vanavond toch eens proberen, Floppus :) Ik heb geen Gigabit thuis, maar gewoon 10/100. Dus ik neem aan dat het vergelijkbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 29-11-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
Geen matches
ik heb met m'n s262 geen problemen als ik een paar gigabyte over een crosslink kabel naar of van m'n andere pc pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen matches
Otherside schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:00:
Ik heb namelijk _gelezen_ dat het ook kan komen doordat bepaalde onderdelen door ouderdom of ruwe omgang (transport!) los kunnen gaan zitten in HDD / voedingscomponenten en daardoor gaan resoneren, hetgeen je hoort als dat 'fluiten' dus.
Mwah, notebook hdds zijn toch redelijk solide over het algemeen, heb het nog niet meegemaakt dat die dingen gaan fluiten eigenlijk.
Het kan idd wel goed zijn dat bepaalde spoelen gaan resoneren (en dat hoor je idd fluiten). In dat geval kun je je notebook uit elkaar halen en met je lijmpistool dingen vastzetten (of garantie claimen als je dat hebt natuurljik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:15:
[...]

Een test met de s271 (Sempron) is dus niet echt representatief, gezien de verschillen in aansluiting. Ik zal het vanavond toch eens proberen, Floppus :) Ik heb geen Gigabit thuis, maar gewoon 10/100. Dus ik neem aan dat het vergelijkbaar is.
Die in de S262 is ook PCI-E :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Laatst online: 07-07 12:34
Geen matches
Hier nu geen probleem meer. De combinatie van BIOS 2.50 en de nieuwste Realtek drivers hebben bij mij het probleem opgelost. BIOS versie 2.10 was bij mij ook stabiel met het bedraad netwerk.

[ Voor 29% gewijzigd door MrC4u op 29-11-2006 17:03 . Reden: toevoeging ]

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:05:
Het is de PCI-E gebaseerde 8168/8111 gigabit versie, en inderdaad dezelfde als in de S262 zo lijkt het. Zou fijn zijn als je dat kan testen, want wellicht kunnen we daarmee achterhalen of het misschien in een combinatie zit in plaats van de chip zelf :)
[...]
Nou, ik heb het getest. Bedraad aangesloten, eerst een aantal grote files (670 Mb bestanden, bij elkaar ~4 Gb) van de server afgehaald, daarna 5 Gb de andere kant opgezet (8 bestanden van 670 Mb). Toen nog eens de setup bestanden van W2KAS (400 Mb, ruim 7000 bestanden, bijna 100 folders) gekopieerd van de server naar de laptop. Allemaal zonder problemen. Snelheid van de grote bestanden viel me gevoelsmatig wat tegen, maar werkte verder goed.

Getest op een 10/100 Mbit netwerk, via een Edimax switch, statische IP-adressen. Kerio 2.1.5 firewall op alle PCs. Server is een W2KAS machine (Celeron 2.4 GHz, 1 Gb RAM, draait Exchange 2003). Laptop draait XP Pro SP2, XP firewall staat uit, Kerio firewall aan. Op de laptop draait ook Novell Client.

Gegevens hardware + drivers: de driver versie van de Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit netwerk kaart is 5.638.1116.2005 (16 nov 2005). Rechtstreeks gedownload vanaf de MSI site. Volgens de MSI site is het trouwens een 8111B, maar dat terzijde. De BIOS is 3.21 (voor sATA versie). De MSI is een s271-201NL.

Hopelijk heb je zo genoeg informatie ter vergelijking, en met een beetje mazzel lost de driver het probleem voor je op :)

Verwijderd

Geen matches
Top dat je zo uitgebreid hebt willen testen :) Ik werk met dezelfde driverversie, heb ook die BIOS 2.50, etc. Om een en ander uit te sluiten ga ik het nog even op een ander netwerk proberen.

[edit]Op thuisnetwerk hetzelfde probleem, onder XP, onder Vista. Muis begint kort te haperen, daarna hang. Na een tijdje begint de fan te draaien; de CPU lijkt wel in een of andere loop te zitten ofzo :?

Speedstep uitgehschakeld, geen resultaat... Ik weet echt niet meer waar het te zoeken. Collega's worden er inmiddels ook niet vrolijker van, en aangezien ik met deze laptop aankwam, kan je wel raden wie het gedaan heeft :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 07:50 ]

• Moneta
Geen matches
Ik heb een S270 gekoppeld aan een S262 met een crosscable. Daarna met een scriptje 300MB 3X over een de kabel gestuurd. Eerst van de S270 naar de S262 en daarna van de S262 naar de S270.
Beide kanten op gaven de notebooks geen fouten..

De driver versie is 5.638 met datum naar 11/16/2005
met bios 2.40

Waarom die 4 van jou het niet goed doen is een mysterie voor mij.. Ik zie alleen dat je een Barebone hebt? Welke windows staat erop?

Verwijderd

Geen matches
Windows XP SP2 is het standaard-OS, maar ik heb een clean Vista geïnstalleerd, waarin alle digitaal ondertekende drivers aanwezig zijn, en er niets gedownload hoeft te worden, en precies hetzelfde verschijnsel.

Irritant is dat er zo weinig in te stellen is in het BIOS; ik zou wel eens een IRQ willen forceren ofzo, of bepaalde onderdelen uitschakelen.

• s3n

s3n

Geen matches
Mijn s262 is binnen, en wat is die mooi! O+

Maar ik heb al gelijk mijn eerste vraag, op de doos staat dat er bluetooth op zit. Alleen windows kan geen bluetooth apparaat vinden. Als rasechte nerd lees je natuurlijk de manual pas indien het echt niet anders kan, maar zelfs dat bood geen uitkomst.

Iemand hetzelfde gehad, en toch nog op een of andere manier een bluetooth apparaat gevonden?

• Moneta
Geen matches
2 keer wireless knopje indrukken = bluetooth aan, wireless uit.
Staat volgens mij ook in de TS...

• s3n

s3n

Geen matches
Moneta schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:24:
2 keer wireless knopje indrukken = bluetooth aan, wireless uit.
Staat volgens mij ook in de TS...
Ik voel me weer een n00b nu :D. Maar het werkt, thnx! Een makkelijke bediening is anders moet ik zeggen.

• Superboer12
Geen matches
Weet iemand waar het meest rechtse knopje, naast wlan, voor is?
Het lijkt me een search hotkey, maar hij doet bij mij helemaal niks. Is dat bij jullie ook zo?
xev (linux util die je input events laat zien) geeft helemaal niks aan als ik hem indruk.
kapot zal ie niet zijn, want een vriend van me heeft ook een s262 en heeft hetzelfde probleempje.

ps het gaat dus om een S262

[ Voor 4% gewijzigd door Superboer12 op 30-11-2006 16:49 . Reden: ps'je ]

• jakob
Geen matches
als je system control manager hebt geinstalleerd doet dat standaard zoeken, maar je kan dat veranderen naar bv. iTunes in mijn geval

willy

• Superboer12
Geen matches
Installeert die daarvoor een speciale driver ofzo dan?
De andere knoppen doen het namelijk wel allemaal.

Maargoed het is dus gewoon een hotkey, voor de rest niks leuks ofzo.
thx willy!

• Moneta
Geen matches
Hier opent de S262 de windows search scherm..
Misschien werkt het alleen in windows?
Op de S270 die daarnaast staat heb ik XP pro en daar werkt de search key ook nie.. misschien alleen in combinatie met SCM.. maar dat zal ik morgen proberen.. ik ga nu eerst naar huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 16-05 12:40
Geen matches
Hier op ook een S model :P doet ie ook search openen (XP pro)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeuring van witte S271 ?

Gisteren even langs de winkel gegaan om te bewonden hoe leuk (of niet) de S271 is. Echter had ik graag de witte en de zwarte naast elkaar zien staan. Ze vertelden me dat ze ALLE witte hadden teruggestuurd om dat ze na een maand in de winkel te hebben gestaan allemaal vergeeld waren.

Is dit echt zo ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik hoopte dat de witte S271 dezelfde kleur en stijl zou hebben als de apple maar die gedachtengang hebben ze ook gesloopt. Het witte zou mat en dof zijn wat ook nog eens heeel gauw vuil wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Geen matches
Heb zelf een witte S262. Bij mij is ie gelukkig (nog) niet verkleurd.
Misschien dat ze in die winkel de laptops in het zonlicht hadden staan?

Hij is trouwens niet spierwit (zoals de macs) maar iets getint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
bij mij is er juist wat verkleuring aan de randen, waar de sleeve altijd op drukt...
is nog maar 5 maand oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geen matches
willy486 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:18:
bij mij is er juist wat verkleuring aan de randen, waar de sleeve altijd op drukt...
is nog maar 5 maand oud..
Bij mij is het voornamelijk de binnenkant. Ik heb die van mij nu een maand of 8 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:21:
[...]

Wij hebben 4 stuks van deze laptops op kantoor, en af en toe problemen met vastlopers; over het algemeen gebruiken we de WiFi verbinding.

Omdat er af en toe vastlopers waren maar eens op onderzoek uitgegaan, en wat blijkt: alle laptops vertonen complete vastlopers als je een netwerkkabel inplugt en een hoop data gaat verstouwen.
- Nieuwste drivers van realtek: geen effect
- Drivers die als reactie op jouw post kwamen: geen effect
- Gebeurt zelfs onder Vista

Als ik de LAN forceer op 10mbit half duplex, gaat het een stuk langer goed (maar is niet wenselijk), maar hangt hij uiteindelijk toch weer. Alle combinaties van driversettings geprobeerd: geen resultaat.

Ik heb een S262-B. Er zit inderdaad een Realtek in ook, een RTL 8168/8111 hier in ieder geval.
Ik heb het probleem niet. Dat wil zeggen, ik verbind de laptop met een andere pc, en heb hier met standaardinstellingen 800mb overgepompt van pc naar laptop. Geen probleem, geen hangers, geen vastlopers. (Ik gebruik zelf ook niet uitsluitend WiFi)

Verder, het verkleuren van de witte versie: net een persoon gesproken die heeft de witte versie. Zoals voorspelbaar, alleen de plastic delen verkleuren ietsje in de loop der tijd (betreffende persoon had hem een jaar) maar de delen met magnesium legering blijven dezelfde kleur. Het is gewoon een eigenschap van de materialen die gebruikt zijn, zoals plastic, om te verkleuren. Maar het zal uitteraard wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid bloostelling aan licht/zonlicht.

Om nog even terug te komen op het 'gefluit' van de S271-B: ik ben teruggegaan naar de winkel en een ander exemplaar van dezelfde notebook had het ook.
Dus ik heb hem omgeruild voor de S262B. Die had het ook, welliswaar minder, maar wel zo erg dat het hoofdpijn opwekkend was.

Toen kwam ik na lang zoeken op dit uit.
Ik geef de theorie over de dual cores een goede kans. Dus ik heb de Intel Speedstep Technologie uitgezet. Nu lijkt de piep opgelost te zijn.

Iemand bekend ermee wat ik nu moet missen nu ik dit uit heb gezet, of is het een waardige oplossing?

Edit: ik moet wel zeggen dat de klantenservice van MSI-NL zeer goed is. Goed bereikbaar, standaard tarief, niet te beroerd om jou zelf terug te bellen, ik ken de gasten inmiddels beide van naam ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Otherside op 01-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Geen matches
Een van die gasten ben ik dus dank je wel ;) de 21 jarige..

Oh en Speedstep , daar kan je hier over lezen: http://www.bay-wolf.com/speedstep.htm

[ Voor 56% gewijzigd door Moneta op 01-12-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
ik heb dus dat probleem ook, dat is wel stijf vervelend...
maar gelukkig had k dat probleem niet als ik lokaal via msn messenger nfs carbon heb doorgestuurd ;)

via verkenner freezet hij wel, en ik heb dat nog soms maar niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wrong User.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
Geen matches
Dat is wel heel grappig en toevallig Moneta! Je hoort misschien nog van me hehe ;)

Ik moet nog wel melden dat het geluid nog niet helemaal weg is. Eens kijken of ik er nog aan kan wennen. Ik ben blijkbaar erg gevoelig voor dat soort geluiden ;) Zit in de familie, mijn vader heeft het ook.

[Volgend probleempje, mijn touchpad heeft zichzelf opeens uitgeschakeld. Sinds ik een usb muis eraan heb gegooid. Het zal vast wel één of andere toetsencombinatie zijn die het aan/uitzet, maar welke combinatie is dit dan? (jaja, mijn eerste echte laptop).] << Na nog een dozijn reboots is het probleem opeens opgelost. Nadat ik weer mijn usb muis aangesloten heb :')

Verder Moneta, bedankt voor je linkje, het probleem is inderdaad vooral merkbaar in de acculevensduur, die gaat van 4 uur naar 3 uur. Dat is een aanzienlijk verschil. Helaasch.

Verder ben ik niet erg vrolijk gestemd meer, wederom toch last van het geluid (hoofdpijn) terwijl het verder echt dé laptop is die ik wil. Is er een kans dat dit soort geluiden op den duur verdwijnen dmv (driver)updates en dingen? Verder weet ik echt niet wat het geluid veroorzaakt. Ik hoor de fan op een niet-pijnlijke frequentie, ik hoor de HD, klinkt ook goed. Alleen vanaf het moment dattie aangaat is het constant zonder ophouden aanwezig.

[ Voor 45% gewijzigd door Otherside op 02-12-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Geen matches
voor dat touchpad moet je gewoon (nog) eens de elantech touchpad drivers installeren, hier staat ergens een linkje, zeer handig ;)

btw ik had dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krijg net een email dat ze nog niet weten hoe lang het gaat duren voor ze mijn zwarte 4-cells batterij voor mijn s271 kunnen leveren :( . Zijn die batterijen zo zeldzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
waarom zou je in vredesnaam een 4cell willen? 8cell gaat veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen matches
McKaamos schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:03:
waarom zou je in vredesnaam een 4cell willen? 8cell gaat veel langer mee.
Verschillende redenen ;)

Ik gebruik de laptop vooral op reis naar werk, en dat is max 45 min heen (tram+trein, in de RET metro gebruik ik hem liever niet). Op het werk heb ik een tweede adapter liggen, dus bijtanken kan dan al. Verder heb ik op het werk al een Kensington slot hangen, en die past niet bij gebruik 8-cell. Dan moet ik of een nieuw slot, of een nieuwe batterij hebben, en dan liever een nieuwe batterij. En de 4-cells is iets lichter, al is dat niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Geen matches
Dan zou je ook kunnen overwegen gewoon de 8cell te kopen, en dan kun je de laptop al gebruiken. Die kun je dan ook gewoon gebruiken wanneer je een keer (onverwachts) een langer ritje ergens heen hebt, kun je in elk geval 3 uur computeren :+

En dan later nog de 4cells accu.

Of een zwarte laptop met een witte accu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

winkelwagen schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:40:
Dan zou je ook kunnen overwegen gewoon de 8cell te kopen, en dan kun je de laptop al gebruiken. Die kun je dan ook gewoon gebruiken wanneer je een keer (onverwachts) een langer ritje ergens heen hebt, kun je in elk geval 3 uur computeren :+ En dan later nog de 4cells accu. Of een zwarte laptop met een witte accu. :P
Ah, ik was blijkbaar onduidelijk. Ik heb de laptop al, het gaat me om een extra accu. Bij mijn zwarte s271 (Sempron) is een 8-cells batterij meegeleverd, en die bevalt goed (3-4 uur batterijtijd). Die is ook bedoeld voor langere reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb een vraag over het cardslot van de s271.
Ik lees hier dat de S271 een pcmcia slot type II heeft. Maar elders lees ik dat hij enkel een Express Card x 1 heeft. Wie kan vertellen wat juist is? Heb namelijk echt een oude stijl pcmcia nodig want anders pakt ie mijn umts kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vinniema schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:10:
Ik heb een vraag over het cardslot van de s271.
Ik lees hier dat de S271 een pcmcia slot type II heeft. Maar elders lees ik dat hij enkel een Express Card x 1 heeft. Wie kan vertellen wat juist is? Heb namelijk echt een oude stijl pcmcia nodig want anders pakt ie mijn umts kaart niet.
Het is een Express Card slot. PCMCIA kaarten passen daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Geen matches
Ik heb een S262 notebook en wil graag een Notebookstandaard aanschaffen. Gebruikt iemand de s262 in combinatie met een standaard? Zelf kwam ik deze tegen:http://www.logitech.com/i...CRID=2166,CONTENTID=12343
Logitech Alto

Graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Ziet er uit alsof het gaat passen iig ;) Lijkt me een perfect geval eigenlijk... wil er ook wel 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Geen matches
De vraag is waarschijnlijk alleen of ik nog wel gebruik kan maken van de koptelefooningang van m'n laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Geen matches
Als ik bij de alternate views kijk, lijkt het er op dat het kan, als je de laptop maar goed er op zet.
Er zitten aan de voorkant 2 van de paneeltjes waar de laptop tegenaan komt te liggen. Daar zit dus ruimte tussen. Als je de laptop goed neerzet moet het lukken afaik.

En btw, als je via internet besteld heb je toch 8 dagen bedenktijd?
Mocht het niet werken, stuur je em terug.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste