Is dat alleen bij de 'echte' MSI-en zo?
Want ik heb alleen maar een Windows CD erbij gekregen.
Want ik heb alleen maar een Windows CD erbij gekregen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
deze lijk te willen vlijven werken, merciMoneta schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:15:
@piet konijn, Probeer deze eens
http://www.donmoneta.com/pictures/ElanTechTouchPad.zip
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
[ Voor 4% gewijzigd door py.mosjuh op 16-11-2006 17:04 ]
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Infinitus est numerus stultorum
Eat my shorts !
Drivers opnieuw geinstalleerd? Je hebt zoveel problemen met het ding, misschien toch tijd om met de leverancier/MSI te gaan praten?willy486 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:13:
Pff, mijn touchpad gaat niet meer van mijn S262...
dat was opeens als ik opstartte, kzie niks meer in apparaatbeheer van touchpad, de knoppen doen niks, het pad zelf ook niet...
iemand een idee? dat is wel enorm vervelend, gelukkig dat ik een muis heb liggen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heb hier precies hetzelfde, hij is ook bij mycom verkrijgbaar.dirkie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:13:
Ik heb een Targus second skinz 12".
Past ie erg goed in met 8 cell accu. Met 4 cell zit ie iets ruim, maar is niet echt een probleem (voor mij).
Hier te koop oa.
mja misschien wel, maar ik heb hem alle dagen nodig...gambieter schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:30:
[...]
Drivers opnieuw geinstalleerd? Je hebt zoveel problemen met het ding, misschien toch tijd om met de leverancier/MSI te gaan praten?
[ Voor 18% gewijzigd door jakob op 17-11-2006 17:11 ]
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Kan die Intel Shared kaart die resolutie uberhaupt aan? Bij mijn andere laptop (met Intel 855GM) zie ik die resolutie namelijk nooit. Bij mijn S271 wel, maar die heeft een ATI kaart en bijbehorende drivers.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:54:
Met mijn Cybermaxx (S250 kloon) krijg ik het niet
voor elkaar om mijn externe LCD (19 inch) op 1280x1024 te zetten,
ik kan enkel 1280x800 (wat er niet uitziet) of 1024x768 (wat beter is maar
veels te korrelig omdat dat niet native resolution is)
Weet iemand of hier software voor is om dit te omzeilen? Of misschien een andere fix?
(Ultramon al geprobeerd zonder resultaat)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 29% gewijzigd door Lex_brugman op 20-11-2006 00:39 ]
Verwijderd
iedereen nog bedankt voor tips @ een sleeve. Ben even bij de Apple store naar binnen gewandeld, leuk gesprek gehad over de C2D die nu ook in de macbooks zit en wat sleeves gepast. Heb een MacBook sleeve (met groot MB erop) gekocht, een 13.3" dus. Zelf vind ik die MB voor MegaBook staan dus mooi egale sleeve voor niet heel veel geldMcKaamos schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:10:
Sleeve van een Apple Pbook 12" maybe? schijnt te passen iig.
Bluetooth muizen zou ik persoonlijk voor naar Logitech gaan...
Heb zelf geen ervaring met BT muizen, maar ben verder al jaren tevreden met Logitech (muizen, wireless desktopjes, gamepads)
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 25-11-2006 17:25 ]
Verwijderd
Waar heb je die gehaald? Op vergelijken.nl kom ik alleen de t2300 en t7200 tegen...py.mosjuh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:04:
Sinds gisteren mijn witte wondertje binnen, een s262 dus.
...
proc: C2D t5600
ram: 1gb ddr2 667
hdd: 60gb 7200rpm
BT, Wifi, 8cell batterij
in zijn bericht staat:Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:04:
[...]
Waar heb je die gehaald? Op vergelijken.nl kom ik alleen de t2300 en t7200 tegen...
Oftewel bij http://www.alb-computer.de/.py.mosjuh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:04:
Sinds gisteren mijn witte wondertje binnen, een s262 dus. Heb bij ALB de nodige dingen afgestemd op mijn wensen.
Hij staat ook niet echt in de zon, gewoon daglicht. Ach, het lijkt erop dat het ding goed uit elkaar te halen is, dus de losse onderdelen een kleurtje geven moet te doen zijnwinkelwagen schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:37:
Je laptop niet in de zon zetten.
Mijn laptop heeft er ook last van, had bij nader inziens misschien liever een zwarte gehad, maarja.
Slim van me om daar nu pas naar te kijkenpiet konijn schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:01:
geen microfoon, of die moet zeer goed verstopt zitten: ik vind er alleszins gene.
Als hij echt zwaar verkleurt kun je eens MSI bellen voor de garantie, dat verkleuren valt namelijk gewoon onder de garantie. Ik ken iemand die ook een S260 heeft en die was creme wit gewordenTerw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
Ik heb nu een tijdje mijn S260, maar het begint me op te vallen dat hij nu wel sterk begint te verkleuren. De deksel is nog wit, maar de binnenkant begint langzaamaan te vergelen.
Iemand een idee om dit tegen te gaan?
Anders gaat het ding na mijn stage helemaal uit elkaar en ga ik hem in een of ander tof kleurtje spuiten
7400 Wp op het dak
Ja, dat zal ik eens doen denk ik, het wit begint idd meer cremekleur te worden. Van de week eens doen (vraag me alleen af hoe de garantie geregeld is met barebone dingen).theodouma schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:17:
[...]
Als hij echt zwaar verkleurt kun je eens MSI bellen voor de garantie, dat verkleuren valt namelijk gewoon onder de garantie. Ik ken iemand die ook een S260 heeft en die was creme wit geworden, werk door MSI gewoon gefixed.
Verwijderd
Hahaha, net of iedereen weet wat de ALB is. Maar bedankt in elk geval!gambieter schreef op maandag 27 november 2006 @ 00:07:
[...]
in zijn bericht staat:
[...]
Oftewel bij http://www.alb-computer.de/.
Iedereen die de topicstart heeft gelezen wel.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:08:
[...]
Hahaha, net of iedereen weet wat de ALB is. Maar bedankt in elk geval!
Dat van dat HDD uitzetten viel me ook al op. Dus het lijkt me steeds meer obvious dat het inderdaad de HDD is.McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:35:
doet mijne ook maar ik stoor me er niet aan eigenlijk.
Ik verdenk ook de harddisk, gezien het geluid weg is als de laptop z'n hdd uit zet.
Sommige HDD's maken meer lawaai dan anderen. Als je het wil verhelpen, moet je er een andere harddisk in hangen afaik.
Maar omdat zijn laptop nog nieuw is, denk ik dat hij het beter aan de winkel over kan laten. Mits je je laptop kan missen. Je hebt immers garantie.McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:35:
doet mijne ook maar ik stoor me er niet aan eigenlijk.
Ik verdenk ook de harddisk, gezien het geluid weg is als de laptop z'n hdd uit zet.
Sommige HDD's maken meer lawaai dan anderen. Als je het wil verhelpen, moet je er een andere harddisk in hangen afaik.
Mijne is ook nieuw, net 2 maand oud ofzo.winkelwagen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]
Maar omdat zijn laptop nog nieuw is, denk ik dat hij het beter aan de winkel over kan laten. Mits je je laptop kan missen. Je hebt immers garantie.
denk dat jij misschien gevoeligere oren dan mij hebt voor die toon? of idd de ene HDD die meer fluit dan de andere... mijne is maar lichtelijk te horen iig.Otherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]
Dat van dat HDD uitzetten viel me ook al op. Dus het lijkt me steeds meer obvious dat het inderdaad de HDD is.
Hoe kan je je er niet aan storen? Ik hoor het door alles heen en het is echt whining gefluit. Misschien is het bij het ene exemplaar erger dan de andere? Of is dat onzin?
Misschien een eigenschap van de HD >> Toshiba MK1032GAX
Google kan me hierbij niet verder helpen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Precies een belletje kan geen kwaad denk ik. Alleen weer de hele shit inpakken en mee terug sjouwen en andersom.winkelwagen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:42:
[...]
Maar omdat zijn laptop nog nieuw is, denk ik dat hij het beter aan de winkel over kan laten. Mits je je laptop kan missen. Je hebt immers garantie.
[ Voor 12% gewijzigd door Otherside op 28-11-2006 22:59 ]
Dat type moet ik even nakijken voor je. Tis iig een 60GB, thats all i know. heb em bij 4launch.nl vandaan.Otherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:46:
[...]
Precies een belletje kan geen kwaad denk ik. Alleen weer de hele shit inpakken en mee terug sjouwen en andersom.
Btw, 'haar' ipv 'zijn' zou wat beter passen
Bedankt anyway. Nog meer ervaringen?
Heb jij ook precies dit type HDD, McKaamos?
Gevoeligere oren zou kunnen. Dat andere sluit ik ook niet uit, helaas heb ik hier geen onafhankelijke andere partij die me kan bevestigen/ontkennen erin
[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 23:36 ]
Dan is het sowieso niet precies dezelfde, ik heb een 100GB. Je hebt wel de 055NL?McKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:35:
[...]
Dat type moet ik even nakijken voor je. Tis iig een 60GB, thats all i know. heb em bij 4launch.nl vandaan.
btw, zijn? haar?
Computers zijn altijd vrouwlijk. Ze hebben allemaal een gleuf en kosten meer in accesoires dan de aanschafprijs
[ Voor 16% gewijzigd door Otherside op 28-11-2006 23:49 ]
wauw een vrouw op GoTOtherside schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:47:
[...]
Dan is het sowieso niet precies dezelfde, ik heb een 100GB. Je hebt wel de 055NL?
Hehe. Het ging in dit geval om de poster Otherside, wat ik ben, hetgeen ook vrouwelijk is (en uiteraard ook hongerig naar accecoires)
Gambieter, precies, zie er alleen tegenop alles weer terug te moeten brengen. Misschien hebben ze niet meteen een ander exemplaar voorraad, bah kan ik weer wachten.
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 23:55 ]
"The S271 is equipped with 512 MB or 1 GB of DDR2 memory, large capacity 60~120 GB 5400 rpm hard disk." << msi.nlMcKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:51:
[...]
wauw een vrouw op GoTkijk uit dat je nu niet allemaal geile nerds achter je aan krijgt dan
(ik zal niet achter je aan komen kwijlen trouwens, ben al voorzien van een vriendin)
anyway, als het dezelfde serie (merk+type) HDD is, dan is het goed mogelijk dat het aan het type harddisk ligt.
edit: ff gecheckt, ik heb de 054, 80GB HDD ipv 60 zoals ik dacht(laptop staat nu uit, geen zin om em nu aan te jagen... morgenochtend ofzo...)
Verwijderd
Wij hebben 4 stuks van deze laptops op kantoor, en af en toe problemen met vastlopers; over het algemeen gebruiken we de WiFi verbinding.willy486 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:20:
hmm ik wil hem nu herinstalleren, en daarvoor wou ik alles via het netwerk kopieren, maar hij loopt telkens vast als ik grote bestanden wil versluizen![]()
de tweede keer had ik een BSOD, maar ik had uit gewoonte niet meer gekeken naar de foutcode(iets met PAGE en FAULT)
waaraan kan dit liggen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:28 ]
Kun je aangeven welke Realtek chip er precies inzit? Kan ik het vergelijken met de s271 chip. Als deze hetzelfde is, dan kunnen we die ook testen.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:21:
[...]
Ik kan dus niet anders dan concluderen dat er een structureel probleem is met de gebruikte realtek chips in de S262
Aangezien de meeste mensen met hun laptop gewoon wireless werken, zal misschien niet iedereen dit opgevallen zijn, of misschien is het specifiek een probleem met een serie. Zouden bezitters van een S262 eens willen testen om via een kabeltje een berg data door te persen en te kijken wat er gebeurt?
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 14:08 ]
That's the way the cookie crumbles.
Een test met de s271 (Sempron) is dus niet echt representatief, gezien de verschillen in aansluiting. Ik zal het vanavond toch eens proberen, FloppusMoneta schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:07:
S262: Realtek RTL8168/8111 Gigabit
S271: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit
Floppus, bij MSI hebben we hier verder ook geen klachten over gehad maar dit is zeker de moeite waard om te controleren. Ik heb nu meeting maar ik zal daarna een S262 pakken en wat data over het netwerk heen pompen.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 29-11-2006 14:17 ]
Mwah, notebook hdds zijn toch redelijk solide over het algemeen, heb het nog niet meegemaakt dat die dingen gaan fluiten eigenlijk.Otherside schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:00:
Ik heb namelijk _gelezen_ dat het ook kan komen doordat bepaalde onderdelen door ouderdom of ruwe omgang (transport!) los kunnen gaan zitten in HDD / voedingscomponenten en daardoor gaan resoneren, hetgeen je hoort als dat 'fluiten' dus.
Verwijderd
Die in de S262 is ook PCI-Egambieter schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:15:
[...]
Een test met de s271 (Sempron) is dus niet echt representatief, gezien de verschillen in aansluiting. Ik zal het vanavond toch eens proberen, FloppusIk heb geen Gigabit thuis, maar gewoon 10/100. Dus ik neem aan dat het vergelijkbaar is.
[ Voor 29% gewijzigd door MrC4u op 29-11-2006 17:03 . Reden: toevoeging ]
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
Nou, ik heb het getest. Bedraad aangesloten, eerst een aantal grote files (670 Mb bestanden, bij elkaar ~4 Gb) van de server afgehaald, daarna 5 Gb de andere kant opgezet (8 bestanden van 670 Mb). Toen nog eens de setup bestanden van W2KAS (400 Mb, ruim 7000 bestanden, bijna 100 folders) gekopieerd van de server naar de laptop. Allemaal zonder problemen. Snelheid van de grote bestanden viel me gevoelsmatig wat tegen, maar werkte verder goed.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:05:
Het is de PCI-E gebaseerde 8168/8111 gigabit versie, en inderdaad dezelfde als in de S262 zo lijkt het. Zou fijn zijn als je dat kan testen, want wellicht kunnen we daarmee achterhalen of het misschien in een combinatie zit in plaats van de chip zelf
[...]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 07:50 ]
Verwijderd
Ik voel me weer een n00b nuMoneta schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:24:
2 keer wireless knopje indrukken = bluetooth aan, wireless uit.
Staat volgens mij ook in de TS...
[ Voor 4% gewijzigd door Superboer12 op 30-11-2006 16:49 . Reden: ps'je ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Bij mij is het voornamelijk de binnenkant. Ik heb die van mij nu een maand of 8 denk ik.willy486 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:18:
bij mij is er juist wat verkleuring aan de randen, waar de sleeve altijd op drukt...
is nog maar 5 maand oud..
Ik heb een S262-B. Er zit inderdaad een Realtek in ook, een RTL 8168/8111 hier in ieder geval.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:21:
[...]
Wij hebben 4 stuks van deze laptops op kantoor, en af en toe problemen met vastlopers; over het algemeen gebruiken we de WiFi verbinding.
Omdat er af en toe vastlopers waren maar eens op onderzoek uitgegaan, en wat blijkt: alle laptops vertonen complete vastlopers als je een netwerkkabel inplugt en een hoop data gaat verstouwen.
- Nieuwste drivers van realtek: geen effect
- Drivers die als reactie op jouw post kwamen: geen effect
- Gebeurt zelfs onder Vista
Als ik de LAN forceer op 10mbit half duplex, gaat het een stuk langer goed (maar is niet wenselijk), maar hangt hij uiteindelijk toch weer. Alle combinaties van driversettings geprobeerd: geen resultaat.
Ik kan dus niet anders dan concluderen dat er een structureel probleem is met de gebruikte realtek chips in de S262
Aangezien de meeste mensen met hun laptop gewoon wireless werken, zal misschien niet iedereen dit opgevallen zijn, of misschien is het specifiek een probleem met een serie. Zouden bezitters van een S262 eens willen testen om via een kabeltje een berg data door te persen en te kijken wat er gebeurt?
[ Voor 3% gewijzigd door Otherside op 01-12-2006 15:03 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Moneta op 01-12-2006 16:22 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Otherside op 02-12-2006 00:47 ]
Verschillende redenenMcKaamos schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:03:
waarom zou je in vredesnaam een 4cell willen? 8cell gaat veel langer mee.
Ah, ik was blijkbaar onduidelijk. Ik heb de laptop al, het gaat me om een extra accu. Bij mijn zwarte s271 (Sempron) is een 8-cells batterij meegeleverd, en die bevalt goed (3-4 uur batterijtijd). Die is ook bedoeld voor langere reizen.winkelwagen schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:40:
Dan zou je ook kunnen overwegen gewoon de 8cell te kopen, en dan kun je de laptop al gebruiken. Die kun je dan ook gewoon gebruiken wanneer je een keer (onverwachts) een langer ritje ergens heen hebt, kun je in elk geval 3 uur computerenEn dan later nog de 4cells accu. Of een zwarte laptop met een witte accu.
Het is een Express Card slot. PCMCIA kaarten passen daar niet in.Vinniema schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:10:
Ik heb een vraag over het cardslot van de s271.
Ik lees hier dat de S271 een pcmcia slot type II heeft. Maar elders lees ik dat hij enkel een Express Card x 1 heeft. Wie kan vertellen wat juist is? Heb namelijk echt een oude stijl pcmcia nodig want anders pakt ie mijn umts kaart niet.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq