[Excel] Worksheets meerdere cellen optellen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek en daarvoor heb ik een excel document gemaakt met 180 worksheets allemaal met vaste opmaak maar andere bedrijfsdata. De eerste worksheet doet een aantal berekeningen met gegevens van alle andere. Een van de sommen is een SUM functie waar een vaste cel uit de worksheets wordt opgeteld. Normaal is dat dus "=sum(worksheet1,worksheet2,....worksheet180)". Nu heeft elke sheet de naam van het bedrijf, maar wil ik niet alle sheets aan gaan klikken. Dat moet vast makkelijker kunnen door een range op te geven. Ik kom er niet uit hoe dat moet. Kan iemand daarmee helpen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

eerste kiezen, shift ingedrukt, laatste kiezen.
Dat is wel heel erg basic windows functionaliteit sinds windows 3.11 ;)

of
'blad1:blad100' zoals alle ranges in excel wordne aangegeven met ':'

[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 01-11-2006 17:16 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
niesje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:15:
[..]
Dat is wel heel erg basic windows functionaliteit sinds windows 3.11 ;)
[...]
Desondanks kende ik deze ook niet. :) Dank voor de tip.
Voor de volledigheid: Je krijgt dus een formule als "=SUM(Sheet1:Sheet3!A2)"

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Oef. Da's echt basismuizen in windows. Shift-klik is selectie uitbreiden tot en met, Ctrl-Klik is aan selectie toevoegen of uit selectie verwijderen. :) Denk bv aan word met shift-pijltje rechts etc.

Ik heb niks gezegd :)

Hoewel... Technisch gesproken kende je hem natuurlijk wel. De andere twee operatoren zijn ook leuk. Vooral de spatie als snijpunt operator (een soort intersect) is leuk in dynamische verwijzingen.
=som(A1:D4 B3:C9)=som(B3:c4) en hopeloos onbekend.
VerwijzingsoperatorBetekenis (voorbeeld)
: (dubbele punt) De bereikoperator, waarmee één celverwijzing naar alle cellen tussen twee verwijzingen wordt gemaakt, inclusief de twee verwijzingen (B5:B15)
; (puntkomma) De verenigingsoperator, waarmee meerdere verwijzingen tot één verwijzing worden gecombineerd (SOM(B5:B15;D5:D15))
(spatie) De snijpuntoperator, waarmee een verwijzing wordt gemaakt naar cellen die in beide verwijzingen voorkomen (B7:D7 C6:C8)

bron: excel helpfile

[ Voor 72% gewijzigd door Lustucru op 01-11-2006 21:20 . Reden: miscom ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Nee, ik wist wel dat je zo meer dan een enkel blad kon selecteren 8) , ik wist alleen niet dat dat je zo ook binnen formules ranges kon aangeven.