[ASP/VBscript]Exporteren naar Excel over meerdere werkbladen

Pagina: 1
Acties:

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:53
Ik zoek informatie over het exporteren van gegevens vanuit een Access DB (achter een website) via ASP/VBscript naar Excel.

Het is moet een excel-document worden met uitslagen/standen en persoonlijke resultaten van een competitie. De gegevens export gaat goed, die is inmiddels bijna klaar. Alleen de layout gaat fout. Dus de ASP-pagina die alles queried en "print" naar Excel-output is zo goed als af en werkt tot op heden naar behoren, de layout is dus niet goed: er moeten NU 2 pagina's naast elkaar geprint worden, dit moet worden teruggebracht naar 1 EN per 4 teams moet er 1 werkblad komen, nu staan alle teams onder elkaar waardoor het voorkomt dat 1 team over 2 pagina's verdeeld is.

Ik heb op internet 2 mogelijkheden gevonden waarmee de gegevens geexporteerd kunnen worden:
1) dynamisch middels <% Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel" %> in de code. Dus middels opbouwen in "html" van een <table> .... </tabel>
2) via het creeeren van een (Excel-)object. Excel moet dan wel geinstalleerd zijn de server heb ik begrepen.

Versie 1 heb ik momenteel, zoals bovengenoemd, in gebruik, maar dus gaat de layout niet goed. Het opvangen van een pagina-einde/nieuwe werkblad maken is te doen via, als aantalteams(geweest) mod 4 = 0 dan nieuwe werkblad. En dat weet ik nergens via deze manier (dynamisch) te vinden op internet.
De breedte kan ik nog wel aan werken. Werken mogelijk met terugloop van een cel (wat is hiervoor de code <td terugloopcode>lange waarde</td>?)

Versie 2 krijg ik niet aan de gang, ondanks webserver en Excel geinstalleerd op de laptop. Ik krijg een melding Toegang geweigerd: CreateObject...

Weet iemand een oplossing voor het dynamisch toevoegen van werkbladen??

Bedankt

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:54

Glabbeek

Dat dus.

Je kan ook een xml bestand maken dat Excel kan inlezen. In de MSDN library staat hier een beschrijving over het formaat. Ik heb echter zelf een simpele sheet gemaakt en deze als .xml geëxporteerd uit Excel, zo heb je meteen een voorbeeld. Daar kan je dan alle overbodige items uit schrappen, zoals de cursorpositie.

En zo is het maar net.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je IUSR_<servernaam> wel de juiste rechten gegeven om een Excel object te kunnen instantiëren? (Zie dcomcnfg / How to configure Office applications for automation from a COM+/MTS package)

Geen idee hoe het zit met je <table> oplossing, maar heb je al eens een <td width="100"> ofzo geprobeerd? Een nieuw pagina einde zou je (theoretisch) met wat CSS kunnen oplossen met een page-break-before of -after maar ik weet niet of Excel zich daar iets van aantrekt.

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 02-11-2006 16:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij