Toon posts:

[ASP] objShell.Exec("ping ... als normale user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met onderstaand probleem. Ik heb internet al diverse sites afgezocht maar deze adviseren allemaal om een aparte tool op de server te installeren (DLL registreren) maar daar wil ik geen gebruik van maken.

Het betreft een Windows 2003 SP1 server met IIS. ASP bestand is voor intern gebruik!

Ik heb een ASP bestand gemaakt waarin ik controleren of een PC up of down is. Hiervoor maak ik gebruik van onderstaande code:

..............

etc.

Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam)

etc.
...............

Echter de execute wordt alleen uitgevoerd als de betreffende gebruiker ook administrator op die server is. Ik wil dat iedereen het ASP bestand moet kunnen gebruiken zonder dat ik de gebruikers hiervoor administrator moet maken.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam runas user) .. e.d. is geen optie!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoek eens op impersonation ;)

Verder wordt de Exec uiteraard uitgevoerd onder het account van IIS (IUSR_<Servernaam>), maar dat wist je al? ;)

Ik zou overigens toch voor een (gratis) ActiveX dll gaan om te pingen (.b.v. hier even kijken); de manier die je gebruikt is waarschijnlijk nog stukken omslachtiger dan (eenmalig) een DLL in je system32 gooien, regsvr32 draaien et voila.
Mocht je VB6 ofzo tot je beschikking hebben dan heb je het ook in no-time zelf geschreven (of "geleend") met een paar API calls.

[ Voor 77% gewijzigd door RobIII op 01-11-2006 16:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:05:
Verder wordt de Exec uiteraard uitgevoerd onder het account van IIS (IUSR_<Servernaam>), maar dat wist je al? ;)
Nee dat is niet zo, dit vinkje staat bij mij uit. Hij gebruikt de NTFS rechten van de user.

Maar ik zal een kijken naar de suggesties die je aanbiedt. Alvast bedankt.