Ik zit al een tijdje met onderstaand probleem. Ik heb internet al diverse sites afgezocht maar deze adviseren allemaal om een aparte tool op de server te installeren (DLL registreren) maar daar wil ik geen gebruik van maken.
Het betreft een Windows 2003 SP1 server met IIS. ASP bestand is voor intern gebruik!
Ik heb een ASP bestand gemaakt waarin ik controleren of een PC up of down is. Hiervoor maak ik gebruik van onderstaande code:
..............
etc.
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam)
etc.
...............
Echter de execute wordt alleen uitgevoerd als de betreffende gebruiker ook administrator op die server is. Ik wil dat iedereen het ASP bestand moet kunnen gebruiken zonder dat ik de gebruikers hiervoor administrator moet maken.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam runas user) .. e.d. is geen optie!
Het betreft een Windows 2003 SP1 server met IIS. ASP bestand is voor intern gebruik!
Ik heb een ASP bestand gemaakt waarin ik controleren of een PC up of down is. Hiervoor maak ik gebruik van onderstaande code:
..............
etc.
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam)
etc.
...............
Echter de execute wordt alleen uitgevoerd als de betreffende gebruiker ook administrator op die server is. Ik wil dat iedereen het ASP bestand moet kunnen gebruiken zonder dat ik de gebruikers hiervoor administrator moet maken.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 1 -w 100 " & pcnaam runas user) .. e.d. is geen optie!