Toon posts:

p60 server ?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me oude p60 van de zolder gehaald en even schoon gemaakt.. :)

nu wil ik hem als internet share server neer zetten, maar nu vraag ik me af.. zijn de clients dan niet minder snel doordat ze naar de server conecten nu heb ik 1 werk station als server neer gezet maar dat gaat dus nu ( e.v.t ) veranderen. ik heb een netwerk op 100 mbit en maak gebruik van chello

config:
dell p 60
16mb
340 mb hdd
10/100
10/100

clients
laptop
laptop
pII300
pIII450
pIII450
p166
486

ik maak gebruik van chello .. :(

ik denk zelf te gaan draaien ( de server )
op 95 en dan een of andere share
maar aan de andere kant is windows me met internet share ook erg snel alleen ben ik bang dat dat niet gaat draaien op een p60 :(

wat denken jullie wat het beste zou zijn
a: dit wel te doen als server
b: bestuurings systeem
c: welke server
d: kan het wel ?

thnkz !! voor jullie hulp

marcje

Verwijderd

quote: ik maak gebruik van chello .. :(
Euhhr... moet je daar niet blij mee zijn? dat zijn de snelste van NL toch!

Ik maak gebruik van Zeelandnet :(

antwoord1: het Is te doen, Die P166 zou het beter doen...
antwoord2: Ik zou linux draaien
antwoord3: Sorry, ik kan niet op de naam komen
antwoord4: Tuurlijk kan het

Verwijderd

Topicstarter
ok.. maare dat linux is volgens mij niet echt makkelijk... ik heb wel redhat 6.1 orgineel een keer gekregen van me werk..
maar weet niet hoe ik dan die proxy moet installeren... want ik ken linux er wel opzetten maar dan ? is het moeilijk of kan het wel ?

is het anders mogelijk om windows ME er op
te zetten met 16 mb ? want daaro zit internet share op en die draait STABIEL( er )
dan sygate die ik had....

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

gooi 16 MB extra in de server, zet er Windows 98 SE op, gebruik internet connection sharing wizard, supersimpel, loopt als en tiet !!! Ik heb een P75 met 40 MB, internet op 3 laptops en 3 pc's, snel genoeg, zelfs als iemand op de server Word 2000 aan het doen is word niks vertraagd !!!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik zou WinRoute Pro pakken en Win95 OSR 2 of Win98 NL (*NIET* SE). Alleen die Microsoft OS'en zijn stabiel genoeg voor 'n server. Linux kan natuurlijk ook, alleen dat heb ik er boven niet op staan omdat ik het te ingewikkeld vind. En voordeel van meer security bij Linux heb ik helemaal niks aan omdat ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan, wie weet staat 'ie dan wel zo dat iedereen zo in kan loggen op die bak, dus dat leek me niet zo'n goed idee.
Ik heb nu zelf 'n Pentium166@187.5(2.8V) staan, 16 MB intern, 1.2 GB harddisk. Daar draaien op:
- WinRoute Pro (internetdeling)
- Mercury/32 (mailserver)
- AboutTime (tijdserver)
- mIRC (dan kan ik op IRC uptime opvragen)
- FreeMem Pro (geheugen-vrijmaker)
- Taakplanner (3-4 's nachts ff optimizen)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
ok dan dacht ik het zo...

p60
340 hdd
24 mb ( meer heb ik ff niet dan )

windows me + internet share

en dan klaar ?

dat lijkt me makkelijk en redelijk snel ook aan jullie te horen? winroute was ik niet zo heel erg over te spreken het kan wel.. maar internet share vond ik makkelijker en stabieler..

of moet je in ME 32mb hebben om de setup te doen ?

Verwijderd

Je hebt voor ME minimaal een 150 mhz proc. met 32 MB nodig
Ik wou zelf namelijk ook ME op een 133@180 64 MB zetten, alleen kan ik hem niet instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat verandert de zaak :( dan maar zo.. ( again een poging )

p60
24mb
340 hdd

winroute..... ( is dan wel stabieler dan sygate)

dan maar zo....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Maar daar heb je weer hackjes voor om die processorgrens eraf te halen.
(meel doet wonderen)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Tony Vroon
Ik zou WinRoute Pro pakken en Win95 OSR 2 of Win98 NL (*NIET* SE). Alleen die Microsoft OS'en zijn stabiel genoeg voor 'n server.
Wat is er mis met m'n W2K server? ;)

Maar ok ,dat wil je niet draaien op een P60/16MB.

Een vriend van me zou nu heel hard FREEBSD gaan roepen (heeft voor iemand een 486sx/8mb server gemaakt die het perfect doet), maar voordat je dat zelf kan installeren ben je ook een tijdje verder.

Linux is wel het meest vriendelijk voor ene P60/16mb, maar dan moet je er wel tijd in stoppen. Wil je dat niet dan moet je Win98SE pakken en 16mb (of meer) extra geheugen er in proppen, of die P166 ervoor nemen.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Je kan ook sharethenet gebruiken. Is een super simpel. Conigureren via een progje in windows. Maakt dan een diskette aan met een linux kernel een alle benodigheden. een aantal functie zijn:
Firewall
NAT
DNS server
Werkt ideaal.
kijk op www.sharethenet.com voor meer info

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

tweakerbee

dus..?

Weet je niet iemand die even kan helpen met het installen van LINUX met een proxy erop? Dat zou het beste zijn (stabiel/snel).

Anders idd maar die P166 met WinME...

You can't have everything. Where would you put it?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

www.zelow.no/floppyfw
linux servertje op een floppy; installatiehandleiding: http://www.zelow.no/floppyfw/floppyfw-ax.html

werkt erg makkelijk, ik gebruik het ook. Werkt al met een 386 + 8MB RAM, duss..

Dit is een schema van hoe dit werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.zelow.no/floppyfw/floppyfw-sketch.jpg
Pagina: 1