Exchange 2000 en 2003 koppelen

Pagina: 1
Acties:

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Al een tijd ben ik aan het zoeken op deze site en op google naar een oplossing voor onderstaande, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden. Misschien dat iemand mij die juiste richting op kan sturen.

Ik heb twee verschillende domeinen die ook appart moeten blijven. domein A is een Windows 2000 domein met Exchange 2000 (SP3). Domein B is een Windows 2003 domein met Exchange 2003 (SP2). De domeinen heb ik inmiddels via een two-way trust aan elkaar gekoppeld.

Nu wil ik ook Exchange koppelen zodat ik een GAL krijg waar alle adressen van beide domeinen in staat en dat men de agenda's met elkaar kan delen.

Op welke manier kan ik dit het beste doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange zelf kan dat vziw niet. Je zit in een ander forest/exchange org. met de andere machine als je dit probleem hebt. Bijvoorbeel MIIS http://www.microsoft.com/...ion/overview/default.mspx / Installing, configuring, and using the InterOrg Replication utility kan dit voor je doen. Er zijn ook vast wel 3rd party tools, of je kan zelf iets in elkaar scripten :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 01-11-2006 23:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

je zal een externe machine een koppeling moeten maken tussen de 2 directories (of een gedeelte daarvan, in jou geval is waarschijnlijk alleen de emailadressen genoeg).
MIIS (andere zoekterm identity server) zou dat kunnen doen. Van microsoft en als je met de standaard editie afkan nog gratis ook.

edit: ik moet ook de replies lezen lol :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 18:09 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Zoiets is bijna een rechtstreekse vraag uit de exchange 2003 examens, hoe zoiets moet. :)

No production networks were harmed during this posting