Ik ben bezig met het opschonen van een htmlpagina met embedded scripts en stylesheet.
Daarvoor gebruik ik php en preg_replace icm reguliere expressies.
Nu heb ik voor elkaar wat ik wil bereiken met de volgende code:
Deze code komt echter rechtstreeks uit een voorbeeld van php.net en ik snap de expressie niet helemaal.
Ik kan
opbreken in de volgende stukken, waarbij ik heb aangeven wat ik denk wat elke stuk doet.:
@ ??
<style Begin aangeven van de stijl, in de code dus <style
[^>]*? De volgende karakters mogen geen > zijn, in de code dus <style .......
> Er moet een > aanwezig zijn, in de code <style .......>
.*? Elk karakter mag aanwezig zijn, ongelimiteerd aantal, in de code <style .......>.....
</style> Er moet een </style> aanwezig zijn, in de code <style .......>.....</style>
@ ??
si ??
Zoals je ziet heb ik een aantal stukken met vraagtekens, waar dienen die voor? Want als ik ze weghaal werkt de preg_replace niet meer. (En heb ik de overige stukken eigenlijk goed begrepen?)
Daarvoor gebruik ik php en preg_replace icm reguliere expressies.
Nu heb ik voor elkaar wat ik wil bereiken met de volgende code:
PHP:
1
2
| $website_contents = preg_replace("@<style[^>]*?>.*?</style>@si", "", $website_contents); $website_contents = preg_replace("@<script[^>]*?>.*?</script>@si", "", $website_contents); |
Deze code komt echter rechtstreeks uit een voorbeeld van php.net en ik snap de expressie niet helemaal.
Ik kan
code:
1
| @<style[^>]*?>.*?</style>@si |
opbreken in de volgende stukken, waarbij ik heb aangeven wat ik denk wat elke stuk doet.:
@ ??
<style Begin aangeven van de stijl, in de code dus <style
[^>]*? De volgende karakters mogen geen > zijn, in de code dus <style .......
> Er moet een > aanwezig zijn, in de code <style .......>
.*? Elk karakter mag aanwezig zijn, ongelimiteerd aantal, in de code <style .......>.....
</style> Er moet een </style> aanwezig zijn, in de code <style .......>.....</style>
@ ??
si ??
Zoals je ziet heb ik een aantal stukken met vraagtekens, waar dienen die voor? Want als ik ze weghaal werkt de preg_replace niet meer. (En heb ik de overige stukken eigenlijk goed begrepen?)
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!